d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Nieuwe Game Computer! > Jaja.
Prev123Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 32,143
Joined: Oct 29 2005
Gold: 100.00
Jul 27 2008 07:53am
Quote (8460 @ Sat, Jul 26 2008, 02:13pm)
Ik zou wel grotere harde schijf kopen, 500 gb zit echt zo vol tongue.gif


licht maar net aan wat je met je computer doet.

ik heb deze computer waar ik nu op zit al meer als een half jaar en heb nog geen 20 gig gebruikt.
Member
Posts: 5,881
Joined: Sep 2 2005
Gold: 541.90
Warn: 100%
Jul 27 2008 08:52am
Quote (CorvX @ Sun, 27 Jul 2008, 12:32)
Zat een beetje rond te kijken op Alternate, en had wat spul in me mandje geflikkerd.
Maar intotaal 560 euro, naja moederbord er dan nog bij is ong 150 euro ofzo.
Redelijke pc voor de prijs? Of kan beter? Die kast is wel super vet.


http://img143.imageshack.us/img143/9664/computershitcj9.jpg


het merk van je voedign ken ik niet tongue.gif
voor 80 euro heb je een betrouwbare cooler master
http://www.alternate.nl/html/product/Voedingen_meer_dan_600_Watt_-/Cooler_Master/RealPower_M620/-1064007/?articleId=-1064007&tn=HARDWARE&l1=Energie&l2=Voedingen&l3=meer+dan+600+Watt
en voor de prijs die je voor je dual core betaald kan je ook al een quadcore krijgen

en @xepolite, als jij dus ook die 512mb 8800gt had gekocht was mijn zaak tog goedkoper. laaste keer poste ik namelijk de 1gb versie en die was wel 159 euro.

This post was edited by edujackass on Jul 27 2008 08:58am
Banned
Posts: 6,477
Joined: Nov 24 2006
Gold: 6.67
Warn: 100%
Jul 27 2008 09:08am
Quote (edujackass @ Sun, 27 Jul 2008, 16:52)
het merk van je voedign ken ik niet tongue.gif
voor 80 euro heb je een betrouwbare cooler master
http://www.alternate.nl/html/product/Voedingen_meer_dan_600_Watt_-/Cooler_Master/RealPower_M620/-1064007/?articleId=-1064007&tn=HARDWARE&l1=Energie&l2=Voedingen&l3=meer+dan+600+Watt
en voor de prijs die je voor je dual core betaald kan je ook al een quadcore krijgen

en @xepolite, als jij dus ook die 512mb 8800gt had gekocht was mijn zaak tog goedkoper. laaste keer poste ik namelijk de 1gb versie en die was wel 159 euro.


Die voeding die jij laat zien is 620 watt, is dat niet wat weinig? Vooral als ik later er nog een 2de videokaart bij zet?
Member
Posts: 5,881
Joined: Sep 2 2005
Gold: 541.90
Warn: 100%
Jul 27 2008 09:15am
ik heb er nu 450 wat in zitten en er zit zelfs een metertje bij bwahahhahahaaa... maar die gaat niet hoger als 300 WAts (hoewel dat ding meschien gewoon helemaal niet werkt)
maar wattage is in het algemeen zwaar overrated. zo zeggen sommige vid kaart bedrijven dat je meer als 1000 wat nodig hebt voor 2 vid kaarten bijvoorbeeld.. eigenlijk is het enige verschil in voedingen de merken, sommige butmerken zetten er wel 800wat op maar die dingen werken stabiel tot 500wat maar dat zetten ze er natuurlijk niet op. zolang je gewoon een bekend merk neemt en boven de 600 wat zit dan zit je goed volges mij. EN mocht het naderhand tog niet werken dan ruil je het gewoon weer bij alternate, ze doen nooit moeilijk over ruilen.
Banned
Posts: 6,477
Joined: Nov 24 2006
Gold: 6.67
Warn: 100%
Jul 27 2008 10:55am
Quote (edujackass @ Sun, 27 Jul 2008, 17:15)
ik heb er nu 450 wat in zitten en er zit zelfs een metertje bij bwahahhahahaaa... maar die gaat niet hoger als 300 WAts (hoewel dat ding meschien gewoon helemaal niet werkt)
maar wattage is in het algemeen zwaar overrated. zo zeggen sommige vid kaart bedrijven dat je meer als 1000 wat nodig hebt voor 2 vid kaarten bijvoorbeeld.. eigenlijk is het enige verschil in voedingen de merken, sommige butmerken zetten er wel 800wat op maar die dingen werken stabiel tot 500wat maar dat zetten ze er natuurlijk niet op. zolang je gewoon een bekend merk neemt en boven de 600 wat zit dan zit je goed volges mij. EN mocht het naderhand tog niet werken dan ruil je het gewoon weer bij alternate, ze doen nooit moeilijk over ruilen.


Ah ok chill.
Trouwens he, die videokaart die ze in de aanbieding hebben geflikkerd.
Nvidia 8800 gt 512 mb dacht ik, met dat alpha dog erop. Kost maar 99 euro, is dat niet een beetje te goedkoop? Is het wel goed spul verder?
Member
Posts: 5,881
Joined: Sep 2 2005
Gold: 541.90
Warn: 100%
Jul 27 2008 11:17am
is gewoon de 8800gt 1024mb van 159 euro maar dan voor 99 euro en met 512mb minder vid ram.
maar als je er het geld voor heb zou ik de 1gb versie nemen natuurlijk..
Banned
Posts: 6,477
Joined: Nov 24 2006
Gold: 6.67
Warn: 100%
Jul 27 2008 06:19pm
Quote (edujackass @ Sun, 27 Jul 2008, 19:17)
is gewoon de 8800gt 1024mb van 159 euro maar dan voor 99 euro en met 512mb minder vid ram.
maar als je er het geld voor heb zou ik de 1gb versie nemen natuurlijk..


Is die 1gb versie wel een beetje redelijk? Kwalitatief gezien.
Ik bedoel, de nummertjes klinken allemaal wel leuk. Maar presteert ie in 't echt ook goed?
Hij is wel erg goedkoop namelijk vergeleken andere 1gb kaarten.

En kan iemand me helpen met een moederbord?
Heb er totaal geen verstand van, geen id waar ik naar zou moeten kijken.
Member
Posts: 5,881
Joined: Sep 2 2005
Gold: 541.90
Warn: 100%
Jul 27 2008 11:06pm
meestal heeft tomshardware wel goeie vga charts
http://www.tomshardware.com/charts/graphics-cards/3dmark06-v1-0-2-hdr-sm3-0-score,538.html maar hier vergelijken ze niet de 1gb met de 512mb versie...

LOL vergeet wat ik eerder zei.
http://www.expreview.com/img/review/1gbgt/1GT_card_roundup.png
de 512mb kaart doet het in de meeste gevallen zelfs beter als 1gb versie.. alleen in sommige spellen zoals company of heroes of world in conflict met alles op high en met gigantische resoluties maakt het een behoorlijk verschil... meschien 40 euro meer betalen en 2x een 8800gt 512mb doen dit lijkt mij iig de beste prijs/kwaliteitsverhouding.
over moederborden..
neem OF een gigabyte of een asus en dan een socket 775 waar dus een goede intel processor in past. Zorg er ook voor dat er een intel chipset inzit ipv zon nvida chipset.eigenlijk is moederbord keuze alleen afhankelijk van of je wilt overclocken of niet trouwes..dingen waar je naar zou kunnen kijken is tot hoe snel ddr3 geheugen het ondersteund, of er 2 pci 2.0 16x sloten inzitten of je genoeg usb sloten hebt, of er al een geluidskaart/netwerk kaart inzit, of er een ventilatortje opzit of niet (die kleine dingen worden na een paar maanden focking lawaaierig..)
naja..
tomshardware over de intelchipset moederborden
http://www.tomshardware.com/reviews/intel-p45-chipset,1961-15.html
ik zou dus of x48 of p45 nemen
http://www.alternate.nl/html/product/Moederborden_Socket_775_-/GigaByte/EP45-DS5/-1070288/?articleId=-1070288&tn=HARDWARE&l1=Moederborden&l2=Intel&l3=Socket+775
een p45 van gigabyte, ondersteund tot 16gb ram (lol) onboard geluid en gigabit lan 8 usb aansluitingen en 2x 2.0 16x pcie sloten 180 euro, evenduur als de striker extreme die je eerst wilde.
hoewel deze dit allemaal ook ondersteund en goedkoper is..
http://www.alternate.nl/html/product/Moederborden_Socket_775_-/GigaByte/EP45-DS3/-1070292/?articleId=-1070292&tn=HARDWARE&l1=Moederborden&l2=Intel
morgen vraag ik wel aan een m8 van mij die zowat om de 3 maanden een nieuwe pc koopt welke moederborden atm het beste zijn..
Member
Posts: 26,055
Joined: Apr 4 2006
Gold: 0.70
Warn: 30%
Jul 28 2008 02:59am
Quote (Baklap @ Sun, 27 Jul 2008, 15:10)
Nee, 64bit is een waste als je niet ook bepaalde processen écht in 64bit wilt laten draaien. Als het gewoon voor een game/huis-tuin-en-keuken PC is kan je het beste voor 32bit gaan. Dit heb ikzelf ook met 4gb ddr2 800mhz en heb nooit meer dan 2gb/5,7gb van mijn werkgeheugen in gebruik, dit is met multitasken van Crysis met alles op high en dan een hoop processen op de achtergrond, denk aan muziek, IE etc.

Mart


je snapt er niets van 32 bit support niet meer dan die 2 gb
alleen met 64 bit heb je echt iets aan de 4gb

wat ik zou zeggen was koop minder ram je hebt er toch niets aan met 32
Banned
Posts: 6,477
Joined: Nov 24 2006
Gold: 6.67
Warn: 100%
Jul 28 2008 03:19am
Ik heb besloten eind volgende maand pas een pc te gaan bestellen. Dus eind september, rond de 25ste krijg ik weer geld.
Ik bestel dan tegelijk 1 met een vriend van me, dus ik ben nou gewoon alvast een beetje bezig alles bij elkaar te zoeken. Zodat we meteen kunnen bestellen.
Die vriend is een huisgenoot, dus scheelt verzendskosten als we tegelijk bestellen.

@ Eduard:

Ok dan, bedankt voor al die info hehe. Ik zal wel ff rond kijken, ik hoop gewoon dat ik voor een eurootje of 600-700 wel klaar kan zijn met een pc. Maar dat moet ik maar ff zien.

@ Erik

Als je 4gb ram heb op een 32 windows, ziet ie toch iets van 3,5 ofzo?
Go Back To Nederlands Topic List
Prev123Next
Add Reply New Topic New Poll