d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Advies Nieuwe Computer > I Are Noob ;)
Prev1234Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 32,143
Joined: Oct 29 2005
Gold: 100.00
Jul 22 2008 12:14pm
en hoe zit het met video output, heb je daar een speciale kaart voor nodig?
Member
Posts: 5,881
Joined: Sep 2 2005
Gold: 541.90
Warn: 100%
Jul 22 2008 12:44pm
Quote (Hellskin @ Tue, 22 Jul 2008, 20:14)
en hoe zit het met video output, heb je daar een speciale kaart voor nodig?

kheb geen verstand van tv kaarten. ik sluit me pc aan op tv met een svideo stekkertje.

Quote (Chlamydia @ Tue, 22 Jul 2008, 19:44)
Eh... duur? Ik heb onlangs een 8800gt gekocht voor 110...


goedkoopste 8800gt die ik ff zo kan vinden is 149 MSI meh..

ok als je uitgaat van de tweakers pricewatch heb je de allergoedkoopste optie als 111 euro bij
http://tweakers.net/pricewatch/171875/asus-en8800gt-g-htdp-256m.html deeplinkZercom Computers Eindhoven
ja ok en nog 1 van 99 euro van een random merk lol http://tweakers.net/pricewatch/172078/twintech-geforce-8800gt-92536-70h.html

naja mmmmmmmkay...
Member
Posts: 5,577
Joined: Dec 13 2005
Gold: 0.00
Jul 22 2008 12:48pm
Quote (edujackass @ Tue, 22 Jul 2008, 19:04)
zo kan ik weer zeggen dat op windows WEL alles draait

Wat draait er volgens jou niet op Mac?

Quote (edujackass @ Tue, 22 Jul 2008, 19:04)
en dat er zo wijnig mac gebruikers zijn dat het niet de moeite waard is hier virussen voor te ontwikkelen.

In de VS 50%. Hoezo 'wijnig'?

Quote (edujackass @ Tue, 22 Jul 2008, 19:04)
eindeloze mac vs windows discussie..

Moet je wel weten waarover je spreekt.
Member
Posts: 5,881
Joined: Sep 2 2005
Gold: 541.90
Warn: 100%
Jul 22 2008 01:40pm
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/9/91/Os_as_of_2008.png
http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_operating_systems
waar haal je overigens je 50% vandaan?, als je weet waarover je spreekt.
persoonlijk heb ik nog maar 1x in mijn leven OSX zien draaien op een I-mac die niet in de aple store stond en dat was op een open dag bji een grafische school
naast een hoop spellen als diablo II world of warcraft Enemy Territory: Quake Wars etc draait niet alles op mac zonder dat je dingen als Apple Boot Camp Parallels Desktop Microsoft Virtual PC of crossover gaat gebruiken hellgate: london bijvoorbeeld.. (niet dat ik dit een goed spel vind though) of half life 2 doet het bijv ook niet op mac.
/komt de eindeloze mac vs windows discussie.

This post was edited by edujackass on Jul 22 2008 01:41pm
Member
Posts: 7,405
Joined: Feb 25 2005
Gold: 224.00
Jul 22 2008 02:03pm
Koop gewoon een Sony Vaio Laptop.
Member
Posts: 1,935
Joined: Jun 3 2008
Gold: 6.22
Jul 22 2008 02:17pm
Koop de goedkoopste laptop met video uit.
Member
Posts: 5,881
Joined: Sep 2 2005
Gold: 541.90
Warn: 100%
Jul 22 2008 03:11pm
persoonlijk spaar ik atm voor een Hewlett-Packard HP530 (120GB, DVD±RW) 550 euro kost tie..
http://www.alternate.nl/pix/prodpic/200x200/p/pn4ha6.jpg
de versie met een single core celeron 2.13ghz kost 400 euro
Member
Posts: 2,208
Joined: Dec 13 2007
Gold: 0.00
Jul 22 2008 03:23pm
Quote (edujackass @ Tue, Jul 22 2008, 07:40pm)
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/9/91/Os_as_of_2008.png
http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_operating_systems
waar haal je overigens je 50% vandaan?, als je weet waarover je spreekt.
persoonlijk heb ik nog maar 1x in mijn leven OSX zien draaien op een I-mac die niet in de aple store stond en dat was op een open dag bji een grafische school
naast een hoop spellen als diablo II world of warcraft Enemy Territory: Quake Wars etc draait niet alles op mac zonder dat je dingen als Apple Boot Camp Parallels Desktop Microsoft Virtual PC of crossover gaat gebruiken hellgate: london bijvoorbeeld.. (niet dat ik dit een goed spel vind though) of half life 2 doet het bijv ook niet op mac.
/komt de eindeloze mac vs windows discussie.
Nu heb je het over games, maar niet elke computergebruiker is een gamer lijkt me?

(behalve dat ik niet weet wat je met OSX bedoelt).

Member
Posts: 5,577
Joined: Dec 13 2005
Gold: 0.00
Jul 23 2008 04:38am
Quote (edujackass @ Tue, 22 Jul 2008, 21:40)

In de Metro heb ik gelezen dat het marktaandeel van Apple in de VS 50% bedraagt.

Quote (edujackass @ Tue, 22 Jul 2008, 21:40)
persoonlijk heb ik nog maar 1x in mijn leven OSX zien draaien op een I-mac die niet in de aple store stond en dat was op een open dag bji een grafische school

Ja, en hoeveel keer kom jij buiten?

Quote (edujackass @ Tue, 22 Jul 2008, 21:40)
naast een hoop spellen als diablo II world of warcraft Enemy Territory: Quake Wars etc draait niet alles op mac zonder dat je dingen als Apple Boot Camp Parallels Desktop Microsoft Virtual PC of crossover gaat gebruiken hellgate: london bijvoorbeeld.. (niet dat ik dit een goed spel vind though) of half life 2 doet het bijv ook niet op mac.
/komt de eindeloze mac vs windows discussie.

1. Het kan dus wel via Parallels. Waar zijn nu die programma's die een Mac niet kan draaien?
2. Kan via Parallels, plus: 'Nu heb je het over games, maar niet elke computergebruiker is een gamer lijkt me?' (JWT)
Het downloaden van muziek (torrents, limewire, internet), maken van werkstukken (PPT, Word en dat soort troep of beter nog: Keynote, Pages...) aan kunnen sluiten op een televisie (kan ook, maar dat ken ik niet uit m'n hoofd).

Ik heb ervaring met zowel Windows als Mac, dus ik weet waarover ik spreek. Jij hebt ooit eens een Mac zien staan in een Apple store, dus je gaat enkel af op de bestaande clichés. Waarom breek je iets af dat je niet eens kent? Ik heb nog mensen gekend die net hetzelfde zeiden als jij maar nadat ik ze met 'n Mac liet werken, zijn ze overgestapt. Je moet natuurlijk wel open staan voor verandering.
Nog over die clichés:
1. Mac is doorgaans duurder, maar 1) je hoeft 'm niet om 't jaar in reparatie te brengen (= geen kosten), plus de software is goedkoper en 'n deel van de software zit bij de aankoop.
2. Mac kan alles draaien. Windows en Mac Os X. Welke PC kan Mac-programma's draaien?

PS: ik heb geen aandelen bij Apple.
Member
Posts: 7,405
Joined: Feb 25 2005
Gold: 224.00
Jul 23 2008 04:56am
Mac is voor écht serieuze fotografen en vormgevers de enige keuze, heb ik me laten vertellen. Nu zijn fotografen en vormgevers bij voorbaat gay, dus dan weet je het wel.
Go Back To Nederlands Topic List
Prev1234Next
Add Reply New Topic New Poll