Quote (edujackass @ Tue, 22 Jul 2008, 21:40)
In de Metro heb ik gelezen dat het marktaandeel van Apple in de VS 50% bedraagt.
persoonlijk heb ik nog maar 1x in mijn leven OSX zien draaien op een I-mac die niet in de aple store stond en dat was op een open dag bji een grafische school
Ja, en hoeveel keer kom jij buiten?
naast een hoop spellen als diablo II world of warcraft Enemy Territory: Quake Wars etc draait niet alles op mac zonder dat je dingen als Apple Boot Camp Parallels Desktop Microsoft Virtual PC of crossover gaat gebruiken hellgate: london bijvoorbeeld.. (niet dat ik dit een goed spel vind though) of half life 2 doet het bijv ook niet op mac.
/komt de eindeloze mac vs windows discussie.
1. Het kan dus wel via Parallels. Waar zijn nu die programma's die een Mac niet kan draaien?
2. Kan via Parallels, plus: 'Nu heb je het over games, maar niet elke computergebruiker is een gamer lijkt me?' (JWT)
Het downloaden van muziek (torrents, limewire, internet), maken van werkstukken (PPT, Word en dat soort troep of beter nog: Keynote, Pages...) aan kunnen sluiten op een televisie (kan ook, maar dat ken ik niet uit m'n hoofd).
Ik heb ervaring met zowel Windows als Mac, dus ik weet waarover ik spreek. Jij hebt ooit eens een Mac zien staan in een Apple store, dus je gaat enkel af op de bestaande clichés. Waarom breek je iets af dat je niet eens kent? Ik heb nog mensen gekend die net hetzelfde zeiden als jij maar nadat ik ze met 'n Mac liet werken, zijn ze overgestapt. Je moet natuurlijk wel open staan voor verandering.
Nog over die clichés:
1. Mac is doorgaans duurder, maar 1) je hoeft 'm niet om 't jaar in reparatie te brengen (= geen kosten), plus de software is goedkoper en 'n deel van de software zit bij de aankoop.
2. Mac kan alles draaien. Windows en Mac Os X. Welke PC kan Mac-programma's draaien?
PS: ik heb geen aandelen bij Apple.