d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > How Much 1g Weed Cost In Nederlands?
Prev12347Next
Closed New Topic New Poll
Member
Posts: 13,173
Joined: Nov 30 2006
Gold: 641.00
Jul 10 2008 05:00am
Quote (ReadyAimFire @ Thu, 10 Jul 2008, 11:52)
Neenee, wiet uit coffeeshops is door de band genomen een stuk duurder dan wat je in België koopt. De kwaliteit zal beter zijn in Nederland, dat wel.


dus het is duurder.. in belgie.. kwaliteit prijs verhouding..
Member
Posts: 5,577
Joined: Dec 13 2005
Gold: 0.00
Jul 10 2008 05:24am
Quote (ReadyAimFire @ Thu, 10 Jul 2008, 12:52)
Neenee, wiet uit coffeeshops is door de band genomen een stuk duurder dan wat je in België koopt. De kwaliteit zal beter zijn in Nederland, dat wel.

Wat een onzin.
1. Denk je nu écht dat een product dat hier verboden is, goedkoper is dan in een land waar het vrij verkocht mag worden? In de gemiddelde vzw betaal je het dubbele van wat je in 'n doorsnee coffeeshop betaald.
2. Hangt af van wat je als 'kwaliteit' beschouwd. De THC-waarden zijn in NL beperkt waardoor je minder high wordt, maar daardoor is 't wel minder schadelijk/gevaarlijk.
Member
Posts: 2,941
Joined: Jan 5 2007
Gold: 9,420.00
Jul 10 2008 05:43am
Wiet in nederland is in verhouding goedkoper dan in België. De Wiet soorten die wij hier hebben zijn er ook in België ( maar dan iets duurder ) en zoals Kanni al zei, in Nederland is het wettelijk toegestaan om het te kopen vandaar dat de prijs dan Lager is dan in België.
Member
Posts: 2,847
Joined: May 14 2006
Gold: 0.30
Jul 10 2008 06:37am
Quote (Kanni @ Thu, Jul 10 2008, 11:24am)
Wat een onzin.
1. Denk je nu écht dat een product dat hier verboden is, goedkoper is dan in een land waar het vrij verkocht mag worden? In de gemiddelde vzw betaal je het dubbele van wat je in 'n doorsnee coffeeshop betaald.
2. Hangt af van wat je als 'kwaliteit' beschouwd. De THC-waarden zijn in NL beperkt waardoor je minder high wordt, maar daardoor is 't wel minder schadelijk/gevaarlijk.


Ik heb het dan ook niet over illegale shops in België, daar weet ik niets van af. Maar bij een gewone huis- tuin- en keukendealer betaal je +- 5 euro voor een gram (of minder als je grote hoeveelheden koopt), wat goedkoper is dan de meeste soorten die ze in Nederland in de coffeeshop verkopen. De kwaliteit van die weed ligt dan wel lager dan de kwaliteit van de weed uit een coffeeshop in Nederland.

Edit: en met kwaliteit bedoel ik dat je in Nederland weet welke soort weed je krijgt, in België is dit zelden het geval (tenzij misschien in die vzw's, ik zou het niet weten)

This post was edited by ReadyAimFire on Jul 10 2008 06:40am
Member
Posts: 5,577
Joined: Dec 13 2005
Gold: 0.00
Jul 10 2008 07:00am
Quote (ReadyAimFire @ Thu, 10 Jul 2008, 14:37)
Ik heb het dan ook niet over illegale shops in België, daar weet ik niets van af. Maar bij een gewone huis- tuin- en keukendealer betaal je +- 5 euro voor een gram (of minder als je grote hoeveelheden koopt), wat goedkoper is dan de meeste soorten die ze in Nederland in de coffeeshop verkopen. De kwaliteit van die weed ligt dan wel lager dan de kwaliteit van de weed uit een coffeeshop in Nederland.

Edit: en met kwaliteit bedoel ik dat je in Nederland weet welke soort weed je krijgt, in België is dit zelden het geval (tenzij misschien in die vzw's, ik zou het niet weten)

Ja. Het type wiet dat nauwelijks verschilt van het gras in je tuin.
Als het echt iets degelijk is, heb je oftewel een heel domme huis- tuin- en keukendealer, oftewel ééntje die de wiet vochtig verkoopt.
Dat heet dan het assortiment, niet kwaliteit.
Banned
Posts: 6,477
Joined: Nov 24 2006
Gold: 6.67
Warn: 100%
Jul 10 2008 11:36am
Rond de 8 euro gemiddeld denk ik, ze verkopen over wel de standaard wietsoorten voor een 5je.
Maar dan heb je meestal rond de 0.6/0.7 gram.

Maar de prijzen zijn verschillend, ik haal altijd Amnesia voor 12 euro de gram.

This post was edited by CorvX on Jul 10 2008 11:37am
Member
Posts: 3,025
Joined: Feb 22 2008
Gold: 0.00
Warn: 40%
Jul 11 2008 03:34am
1 gram = 7,50 - 8 eu

This post was edited by Elephante on Jul 11 2008 03:34am
Member
Posts: 24,578
Joined: Mar 30 2005
Gold: 201,508.60
Jul 11 2008 04:16am
in belgie kost de weed evenveel als je kwaliteit shit koopt

als je ofc een wild vreemde aanspreekt voor weed te kopen , zal die wel goedkoper zijn maar reken toch maar niet op kwaliteit

weet je wat ironisch is?
60% van de weed in nederland word gekweekt in belgie , word overgetransporteerd naar nederland ,en dan gaan wij belgen naar nederland weed gaan binnen smokkelen in Belgie die eigenlijk hier is gekweekt .

This post was edited by cranium-sf on Jul 11 2008 04:16am
Member
Posts: 5,577
Joined: Dec 13 2005
Gold: 0.00
Jul 11 2008 04:56am
Quote (cranium-sf @ Fri, 11 Jul 2008, 12:16)
weet je wat ironisch is?
60% van de weed in nederland word gekweekt in belgie , word overgetransporteerd naar nederland ,en dan gaan wij belgen naar nederland weed gaan binnen smokkelen in Belgie die eigenlijk hier is gekweekt .

Fabeltjes. Wietplantages zijn verboden in België.
Member
Posts: 1,953
Joined: Feb 12 2007
Gold: 14.89
Jul 11 2008 05:14am
Quote (Kanni @ Fri, 11 Jul 2008, 12:56)
Fabeltjes. Wietplantages zijn verboden in België.


In Nederland niet?
Go Back To Nederlands Topic List
Prev12347Next
Closed New Topic New Poll