Quote (Wuben[NM] @ Thu, Apr 24 2008, 10:51am)
Daar ben ik het niet mee eens. Na 2 jaar houdt de seks niet op, na 2 jaar heb je nog steeds een heftige voorgeschiedenis, deel je je spullen, woon je bij elkaar, word je als koppel gezien, kan je kinderen hebben. Dat gebeurt bij vriendschap niet. Behalve bij Remy en bij mij.
Het grootste verschil is, vind ik, is dat je geliefde maar één persoon is. Vriendschap kan je voor meerdere personen voelen.
Hoewel vriendschap en liefde allebei een relatie tussen 2 personen aanduiden, is dat waar de vergelijking ophoudt. Een auto en een fiets zijn allebei vervoersmiddelen, maar het zijn ook zeer verschillende objecten.
Ben het op veel punten eens met je, onder andere met het feit dat je meerdere vrienden kan hebben en normaliter maar één geliefde.
Een vriendschapsrelatie wordt, niet altijd, anders opgebouwd dan een normale liefdesrelatie. (lichamelijke aantrekkingkracht aka lust tegenover elkaar rustig leren kennen, nogmaals, niet altijd zo)
Maar op lange termijn hebben beide relaties veel met elkaar gemeen : Zo vertrouw je elkaar blindelings, ken je elkaar door en door, deel je lief en leed etc... (hangt er beiden vanaf hoe goed de relatie is wel).
Een auto en een fiets zijn inderdaad wel 2 verschillende objecten maar hebben hetzelfde doel, hetzelfde als de beiden begrippen, een relatie hebben.
Uiteraard zijn er verschillen, ik bedoelde met 'het huishouden' eigenlijk alles wat een liefdesrelatie wel heeft (de kinderen, het koppel, de spullen etc..).
Nouja, dit kan een eindeloze discussie worden waarbij we elkaar bijna op alle punten gelijk geven maar op een paar punten kunnen vitten.
Nouja, je hebt een punt maar : vrienden kunnen ook spullen delen, bij elkaar wonen, als een vriendengroep bekeken worden (dan wel geen kinderen krijgen denk ik). Het is maar hoe je het noemt.