d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Van Vista Naar Xp
Prev1234Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 4,765
Joined: Dec 23 2005
Gold: 10,701.57
Apr 5 2008 12:23pm
Quote (CpTJenJen @ Sat, 5 Apr 2008, 19:07)
erhm? en ik zou niet met vista om kunnen gaan. maar het eet geheugen alsof het niks is het draait 40 processen die je niet nodig hebt en daardoor word je pc maar langzaam zelfs als je instellingen perfect staan zou je pc met xp gewoon sneller zijn..


robuust
wat is in jou ogen effectief ram gebruik?? weinig ram gebruik is effectief..


nja ik heb wel een lekker beestje mss moet je met ne zwakke pc best xp neme
Member
Posts: 5,181
Joined: Sep 12 2005
Gold: 0.00
Apr 5 2008 12:23pm
mijn pc zal makkelijk vista draaien, heb 3 GHz dual core en 4 gb ram, maar kies expres XP, doordat XP een stabiel besturingssysteem is.
Member
Posts: 1,790
Joined: Jan 29 2008
Gold: 13.38
Warn: 100%
Apr 5 2008 01:08pm
Ik raad je aan om helemaal niets met Vista te doen op het moment, over een jaar misschien. XP was niets dan huilen toen die uitkwam, hetzelfde is met Vista. Ik heb me er laatst ook een tijdje aan gewaagd, het ziet er prachtig uit, maar met verloop van tijd frustratie ten top...

Ik zou een XP home edition cd downloaden en vervolgens een cd-key vragen van een vriend/in die wel is overgestapt naar Vista of een nieuwe laptop heeft gekocht (bij zo'n beetje elke laptop werd home met cd-key geleverd). CD-keys zijn echter wel aan de betreffende laptop gebonden, maar dat kun je verhelpen door een microsoft telefoonlijn te bellen (computer) en te zeggen dat je je moederbord hebt vervangen =]

Legaal en simpel.
Member
Posts: 13,173
Joined: Nov 30 2006
Gold: 641.00
Apr 5 2008 01:28pm
Quote (Flatulence @ Sat, 5 Apr 2008, 20:08)
Ik raad je aan om helemaal niets met Vista te doen op het moment, over een jaar misschien. XP was niets dan huilen toen die uitkwam, hetzelfde is met Vista. Ik heb me er laatst ook een tijdje aan gewaagd, het ziet er prachtig uit, maar met verloop van tijd frustratie ten top...

Ik zou een XP home edition cd downloaden en vervolgens een cd-key vragen van een vriend/in die wel is overgestapt naar Vista of een nieuwe laptop heeft gekocht (bij zo'n beetje elke laptop werd home met cd-key geleverd). CD-keys zijn echter wel aan de betreffende laptop gebonden, maar dat kun je verhelpen door een microsoft telefoonlijn te bellen (computer) en te zeggen dat je je moederbord hebt vervangen =]

Legaal en simpel.


ik heb nog wel een key >..< nee w8 die kan ik niet geven dan ben ik de lul iig vista moet je niet draaien larzie , en xp wat nou xp op zwakker systeem... >.< een goed systeem functioneerd 2x zo goed met xp >.<
en dat is een feit. vraag het elk persoon die een beetje verstand van comupters heeft.
Member
Posts: 7,405
Joined: Feb 25 2005
Gold: 224.00
Apr 5 2008 04:28pm
Quote (Flatulence @ Sat, 5 Apr 2008, 21:08)
Ik raad je aan om helemaal niets met Vista te doen op het moment, over een jaar misschien. XP was niets dan huilen toen die uitkwam, hetzelfde is met Vista. Ik heb me er laatst ook een tijdje aan gewaagd, het ziet er prachtig uit, maar met verloop van tijd frustratie ten top...

Ik zou een XP home edition cd downloaden en vervolgens een cd-key vragen van een vriend/in die wel is overgestapt naar Vista of een nieuwe laptop heeft gekocht (bij zo'n beetje elke laptop werd home met cd-key geleverd). CD-keys zijn echter wel aan de betreffende laptop gebonden, maar dat kun je verhelpen door een microsoft telefoonlijn te bellen (computer) en te zeggen dat je je moederbord hebt vervangen =]

Legaal en simpel.


Klinkt logisch, maar weet niet of ik zo gauw aan zo'n key kan komen. Kan eens rondvragen.

Eerlijk gezegd vind ik alle andere shit die hier gepost is te ingewikkeld. Wellicht loop ik eens langs een winkel om te vragen wat zij voor me kunnen betekenen.

Bedankt alsnog,
Ruben
Member
Posts: 24,578
Joined: Mar 30 2005
Gold: 201,508.60
Apr 5 2008 05:13pm
Quote (CpTJenJen @ Sat, Apr 5 2008, 04:58pm)
kuch vista suxx ass!! kuch

erhm gewoon format C: en gooi xp eroverheen dat kan iedereen wink.gif is niet moeilijk smile.gif je moet wel een xp cd hebben en legale key ofc wink.gif


zo simpel gaat het niet , je kan je windows niet downgrade , je moet er eerst via je dos je oude windows af gooien voor je een oudere versie kan installeren

This post was edited by cranium-sf on Apr 5 2008 05:13pm
Member
Posts: 20,867
Joined: May 5 2005
Gold: 0.00
Apr 6 2008 02:52am
XP>Vista


Member
Posts: 18,172
Joined: May 29 2005
Gold: 14,931.00
Apr 6 2008 05:53am
Quote (xpd-trader @ Sun, 6 Apr 2008, 09:52)
XP>Vista


wat een geweldige constructieve toevoeging aan deze discussie

chapeau
Member
Posts: 8,111
Joined: Feb 25 2007
Gold: Locked
Trader: Scammer
Apr 7 2008 05:39am
Quote (Wuben[NM] @ Sat, Apr 5 2008, 06:30pm)
Onlangs heb ik een nieuwe laptop gekocht waarop standaard Vista geleverd wordt. Ik heb me laten vertellen dat het gebruik van XP voor het spelen van bepaalde spellen superieur is aan XP. Ik vroeg me af hoe ik naar XP kan downgraden of hoe, wellicht nog beter, ik XP naast vista kan installeren.

Hoe kan dat op een officiele manier en wat heb ik daarvoor nodig?

Alvast bedankt,
Ruben


Wat je eventueel zou kunnen doen is met 'Partiotion Magic' een partitie bijmaken (C: kleiner maken en D: aanmaken). Dan heb je beide besturingssystemen op je laptop.

Voorbeeld:
De schijf 'C:' is 120GB. Start 'Partiotion Magic' en maak van de schijf 'C:' 60GB. Maak de nieuwe schijf 'D:' aan. Formateer de 60GB die je van 'C:' hebt 'verwijderd' en noem de schijf 'D:'. Daarna kun je op die legen partitie 'D:' Windows XP gaan installeren.
Member
Posts: 13,173
Joined: Nov 30 2006
Gold: 641.00
Apr 7 2008 06:07am
Quote (cranium-sf @ Sun, 6 Apr 2008, 00:13)
zo simpel gaat het niet , je kan je windows niet downgrade , je moet er eerst via je dos je oude windows af gooien voor je een oudere versie kan installeren


sgat wat denk je dat format C: betekend? precies

hoeft helemala niet via dos..

@ wootex: >.<! ik zou het opslaan op externe heb je geen gedoe..

This post was edited by CpTJenJen on Apr 7 2008 06:09am
Go Back To Nederlands Topic List
Prev1234Next
Add Reply New Topic New Poll