d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands >
Poll > Gelovigen, Wat Vindt Nederland En Belgie Hiervan? > A Topic About Religion, Without Any Spam
Prev12349Next
Add Reply New Topic New Poll
  Guests cannot view or vote in polls. Please register or login.
Member
Gold: 6.00
Warn: 40%
Mar 14 2008 06:39am
Quote (Wuben[NM] @ Fri, Mar 14 2008, 09:34am)
Het is de moeite van serieus reageren niet eens waard als straks de anti-Islam clan komt, met Eduard voorop, om dit topic vol te stoppen met "OMFG IK BEN IN ELKAAR GESLAGEN DOOR EEN MOSLIM IK HAAT ZE ALLEMAAAAAAAAAAAAAAL CD KEYS GEMIST GRRRRRRRRRRRRR HAVO IS ZO MOEILIJK OMFG KUTMOSLIMS".

Overigens vind ik geloof vooral een persoonlijke kwestie, maar iedereen met een beetje redeneringsvermogen zal waarschijnlijk niet geloven.

ok ik moest tog glimlachen.
ik zal het maar houden op dat ik tegen religie ben omdat het vaak gebruikt word voor misdaden en godsdienst oorlog en omdat de mens ook net zo goed zonder religie kan.

edujackass heeft dit topic al een keertje gemaakt op page 4-24 maar toen vote iedereen dat ze stiekem verliefd op hem waren.

Quote (WemyNM @ Fri, Mar 14 2008, 12:39pm)
déjà vu

Wat Wuben zegt.

Straks komen de links met alle anti-geloofsboodschappen weer, die door niet-gelovigen worden gemaakt en door niet-gelovigen worden bekeken, en vice-versa, maar

Eduard delivers.

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/1231491.html
ja pat condell kan ook maar die laat ik maar even weg.
over de Fitna van wilders, heel europa heeft dus niks te zeggen als het om vrijheid van meningsuiting gaat omdat de moslims het eerst goed moeten keuren zelfs al is weet nog steeds niemand wat er in de film komt worden er mensen in elkaar geslagen en met de dood bedreigt door de middeleeuws denkende moslim (ja de middeleeuws, je hebt ook moderne moslims die de koran meer als guideline zien en het niet al te serieus nemen)

ok ik kon niet weerstaan hier is Pat. http://forums.d2jsp.org/index.php?showtopic=13579070&f=259

This post was edited by Wasbeertje on Mar 14 2008 06:54am
Member
Gold: 14.89
Mar 14 2008 06:49am
Overigens, ingaande op de keuze mogelijkheden:

Bullshit, iedereen die in een hogere macht gelooft is mentaal zwakbegaafd :'(
Het geloven in een hogere macht wil niet zeggen, dat je religieus geörienteerd bent.

Een gelovig mens zie ik als een radicale terrorist!
Ik ga liever niet met ze om...
Nou, ik heb een paar vrienden die geloven, gelukkig leggen ze mij niets op en hebben het er nooit over.
Nou, ik heb een paar vrienden die geloven en graag erover praten en discussieren.

Degene die op zoiets gestemd heeft, is de mentaal zwakbegaafde.

Neutraal, een gelovig mens zie ik precies als iemand die niet zou geloven.
Drogreden pur sang. Alsof er een hiërarchie bestaat, waarin de mens gecategoriseerd wordt naar geloofsovertuiging.

Een gelovig mens heeft betere normen en waarden.
Wat is goed, wat is beter? Op basis van wat wordt hier deze stelling gemaakt? Zijn de normen en waarden algemeen of toegespits op de geloofsovertuiging? Waarop wordt er dan gericht?

De wereld zou een betere plaats zijn als iedereen geloofde.
De enige waarheid. Immers, als iedereen geloofde, zou deze discussie nooit op gang komen. Dan waren we allemaal tevreden, dachten we allemaal hetzelfde, geen conflicten op dat gebied.
Utopisch, dus niemand kan dit ontkennen.
Member
Gold: 224.00
Mar 14 2008 07:04am
Quote (WemyNM @ Fri, 14 Mar 2008, 14:49)
De enige waarheid. Immers, als iedereen geloofde, zou deze discussie nooit op gang komen. Dan waren we allemaal tevreden, dachten we allemaal hetzelfde, geen conflicten op dat gebied.

Dat werkt alleen als alle religieuzen er precies dezelfde mening over religie op nahouden, wat weer onmogelijk is, aangezien iedereen verschillend is en dus het geloof op zijn manier zal interpreteren.

Check die stromingen in het Protestantisme; dan gaat het zelfs de beste geschiedenisleraar duizelen.
Member
Gold: 4.33
Mar 14 2008 07:06am
Geloof is er enkel omdat de mens alles moet kunnen verklaren.
Men kon/kan het ontstaan van leven niet met feiten verklaren, vandaar God, Allah, Boeddha, ...

Mensen die op dit moment het christelijke geloof volgen zijn op vele vlakken "goed voor de medemens",
vroeger was dit wel anders toen mensen werden afgeslacht door de kerk omdat ze zich niet wilden bekeren tot het christendom.
De radicalen van de huidige islam stenigen dan weer mensen die wetten uit de koran breken.

Vandaar mijn mening; 1 geloof of geen geloof. Als iedereen hetzelfde gelooft, zullen er al zeker geen godsdienstoorlogen meer uitbreken. (Dit is natuurlijk utopisch zoals Wemy zegt.)

Ik geloof zelf niet dat er een hogere macht of iets dergelijks is. Want hoe is deze macht dan ontstaan als hij alles gemaakt heeft?
Er is gewoon (nog) geen echte verklaring voor "leven" die te bewijzen is.
Tot men deze vindt zal het geloof hetzelfde blijven, daar is niets aan te veranderen..

edit:
Ik heb trouwens gestemd voor "Neutraal, een gelovig mens zie ik precies als iemand die niet zou geloven."

This post was edited by Toasts on Mar 14 2008 07:26am
Member
Gold: 0.70
Warn: 30%
Mar 14 2008 07:29am
Quote (ShaniaTwan @ Fri, 14 Mar 2008, 09:48)
http://theflatearthsociety.org/forum/index.php?topic=11211.0

^__________^

Best wel een openbaring dit topic. Ik schijn zwakbegaafd te zijn, wat nu?
Dank jullie wel voor jullie meningen. Oorlogen worden toch echt begonnen door mensen en niet door God. Religie is vaak een motief, maar mensen die mekaar te lijf gaan omdat hun geloofsovertuiging niet overeenkomt met hun eigen zijn radicalen.

Aye, Eric. Je hebt gelijk, het geloof verwaterd behoorlijk in Amerika en West-Europa. Heb je enig idee waarom dit niet voorkomt in het Midden-Oosten en andere arme delen van de wereld?

omdat daar de mensen niets hebben om naar uit te kijken

en omdat de islam een opkomend geloof is worden kinderen in principe gedwongen eraan mee te doen

geloof heeft veel goede kanten
het brengt mensen samen
door geloof zijn wetten ontstaan

maar het heeft veel meer slechte kanten denk ik omdat je het zo makkelijk kunt beinvloeden
vrouwen zijn meestal minder dan een man en dat vind ik heel jammer..

mensen zitten altijd te zeiken over de islam enzo maar het christendom heeft veel meer slachtoffers onder haar naam
kijk maar naar de tempelieren en paladijnen die hebben hele volkeren afgeslacht omdat ze heidenen waren -.-

maja zo kun je dagenlang blijven praten over het geloof en het is dus meer een menings kwestie geworden

Quote (Toasts @ Fri, 14 Mar 2008, 14:06)
Men kon/kan het ontstaan van leven niet met feiten verklaren, vandaar God, Allah, Boeddha, ...

bedoel jij met god in die zin de christen god? en zo ja die heeft ook een naam tongue.gif

Quote (WemyNM @ Fri, 14 Mar 2008, 13:49)

de mens.. zal altijd blijven vechten christenen vechten ook tegen christenen hoor.. dat zit in ons bloed..

This post was edited by BadBoyDeGekste on Mar 14 2008 07:33am
Member
Mar 14 2008 07:34am
Badboydegekste doet zijn "Eric de Intellectueel" imitatie.
Member
Gold: 0.70
Warn: 30%
Mar 14 2008 07:36am
Quote (Wuben[NM] @ Fri, 14 Mar 2008, 14:34)
Badboydegekste doet zijn "Eric de Intellectueel" imitatie.

als je niets boeiends te brengen hebt waarom post je dan?
Member
Mar 14 2008 07:37am
Quote (BadBoyDeGekste @ Fri, 14 Mar 2008, 15:29)
bedoel jij met god in die zin de christen god? en zo ja die heeft ook een naam tongue.gif

Jahwe, zoals je wilt, kan post niet meer bewerken. happy.gif

This post was edited by Toasts on Mar 14 2008 07:39am
Member
Mar 14 2008 07:41am
Quote (BadBoyDeGekste @ Fri, 14 Mar 2008, 15:36)
als je niets boeiends te brengen hebt waarom post je dan?

Omdat ik het grappig vond om je betoog aan te vallen.
Member
Mar 14 2008 07:42am
Quote (Wuben[NM] @ Fri, 14 Mar 2008, 15:41)
Omdat ik het grappig vond om je betoog aan te vallen.

Niet dat ik het niet grappig vond, maar zorg er aub niet voor dat deze topic gelocked wordt, eindelijk nog is een discussie topic. happy.gif
Go Back To Nederlands Topic List
Prev12349Next
Add Reply New Topic New Poll