d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Kamervragen > Nieuwe Plaat Van Lange F & Baas B
Prev12348Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 5,577
Joined: Dec 13 2005
Gold: 0.00
Feb 26 2008 12:26pm
'Straatremixes' waren grappig, 'Supervisie' viel wel mee, 'Het land van' was dramatisch. Ik gok dat op het volgende album weer heel oppervlakkige, populaire onderwerpen worden aangekaart en ingevuld door vage, weinig zeggende teksten op 'n pianodeuntje. Misschien ook nog 'n PartySquad-track. Dat hoort zo in die kringen.
Banned
Posts: 1,992
Joined: Jun 25 2003
Gold: 0.00
Warn: 60%
Feb 26 2008 12:45pm
Ik heb kamervragen!!
Member
Posts: 7,405
Joined: Feb 25 2005
Gold: 224.00
Feb 26 2008 04:54pm
Wat een bagger.
Member
Posts: 854
Joined: Apr 18 2005
Gold: 4.00
Feb 26 2008 05:13pm
Quote (Wuben[NM] @ Wed, Feb 27 2008, 12:54am)
Wat een bagger.


Kijk in de spiegel en je ziet inderdaad bagger.

Doelde met het maken van deze topic niet op een rating van het nummer zelf maar op de tekst en het doel daarvan wink.gif

Member
Posts: 1,953
Joined: Feb 12 2007
Gold: 14.89
Feb 26 2008 05:14pm
Quote (Shinobi-tlo @ Wed, 27 Feb 2008, 00:13)
Kijk in de spiegel en je ziet inderdaad bagger.

Doelde met het maken van deze topic niet op een rating van het nummer zelf maar op de tekst en het doel daarvan wink.gif


Quote (Wuben[NM] @ Tue, 26 Feb 2008, 23:54)
Wat een bagger.
Member
Posts: 5,577
Joined: Dec 13 2005
Gold: 0.00
Feb 26 2008 05:16pm
Quote (ML75)
De Kamervragen die GroenLinks-Kamerlid Tofik Dibi stelde aan premier Jan Peter Balkenende over de nieuwe single van Lange Frans & Baas B blijven onbeantwoord. De minister-president vindt het niet nodig de vragen te beantwoorden.

Volgens de premier bevat het nummer ''opmerkingen van uiteenlopende aard over diverse onderwerpen'', maar geen vragen aan het kabinet. Een slotoproep is volgens hem bovendien aan de Kamer gericht. De single, getiteld Kamervragen, gaat over de vermeende doofpotcultuur van de Nederlandse regering en complottheorieën zoals bij de moord op Pim Fortuyn of de vuurwerkramp in Enschede.

Kamerlid Dibi zei eerder de complottheorieën in het nummer niet te delen, maar zag de kloof tussen burger en politiek als overkoepelend thema. Hij hoopte met de aandacht politici te interesseren voor wat er leeft onder jongeren en specifiek de hiphopcultuur. Baas B zei deze week tegen het persbureau ANP: ''Het nummer gaat niet over één kwestie, maar over een algemeen gevoel dat breder is dan Nederland.'' Lange Frans voegde toe: ''We worden expres dom gehouden. Het gros van de mensen weet nauwelijks wat de overheid allemaal beslist.''


Reactie:
Quote (Zend op 26-02-08 18:45:39)
dat ze dat nummer uberhaupt serieus nemen, daar zou ik wel eens kamervragen over willen stellen.
Member
Posts: 854
Joined: Apr 18 2005
Gold: 4.00
Feb 26 2008 05:19pm
Quote (�?NNI @ Wed, Feb 27 2008, 01:16am)


Klopt maar omdat ze het serieus nemen kan je er ook weer op uitmaken dat het ze aanspreek. toch ?
Member
Posts: 854
Joined: Apr 18 2005
Gold: 4.00
Feb 26 2008 05:20pm
Quote (Shinobi-tlo @ Wed, Feb 27 2008, 01:19am)
Klopt maar omdat ze het serieus nemen kan je er ook weer op uitmaken dat het ze aanspreekt. toch ?. tenminste dat ze zich aangesproken voelen.


Sorry voor extra post wink.gif

This post was edited by Shinobi-tlo on Feb 26 2008 05:20pm
Member
Posts: 5,577
Joined: Dec 13 2005
Gold: 0.00
Feb 26 2008 05:31pm
Quote (Shinobi-tlo @ Wed, 27 Feb 2008, 00:19)
Klopt maar omdat ze het serieus nemen kan je er ook weer op uitmaken dat het ze aanspreek. toch ?

Het wordt (gelukkig) niet serieus genomen. Enkel door dat GroenLinks-Kamerlid, en die staat hen enkel bij als 't aankomt op de zogenaamde kloof tussen burger en politiek. Ga toch wandelen. Als je écht geïnteresseerd bent in politiek, is het niet erg moeilijk om te weten te komen wat er allemaal beslist wordt en waarover er gedebatteerd wordt. In Vlaanderen worden de debatten van de Vlaamse regering zelfs (live) uitgezonden in 'Villa Politica'.

Het is gewoon in de mode om een wantrouwig standpunt tegenover politici in te nemen. Het klinkt misschien wat denigrerend, maar je zou dat soort dingen beter overlaten aan intellectuelen.

This post was edited by ¢?NNI on Feb 26 2008 05:32pm
Banned
Posts: 1,992
Joined: Jun 25 2003
Gold: 0.00
Warn: 60%
Feb 26 2008 05:33pm
Quote (�?NNI @ Tue, Feb 26 2008, 11:31pm)
Het wordt (gelukkig) niet serieus genomen. Enkel door dat GroenLinks-Kamerlid, en die staat hen enkel bij als 't aankomt op de zogenaamde kloof tussen burger en politiek. Ga toch wandelen. Als je écht geïnteresseerd bent in politiek, is het niet erg moeilijk om te weten te komen wat er allemaal beslist wordt en waarover er gedebatteerd wordt. In Vlaanderen worden de debatten van de Vlaamse regering zelfs (live) uitgezonden in 'Villa Politica'.

Het is gewoon in de mode om een wantrouwig standpunt tegenover politici in te nemen. Het klinkt misschien wat denigrerend, maar je zou dat soort dingen beter overlaten aan intellectuelen.


Hier ben ik het absoluut mee eens

Helaas is 10% van nederland intellectueel en de rest stemt op populisten als Geert Wilders..
Go Back To Nederlands Topic List
Prev12348Next
Add Reply New Topic New Poll