d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Studiekosten
Prev123Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 7,405
Joined: Feb 25 2005
Gold: 224.00
Feb 12 2008 02:09pm
Quote (Tha_Axid @ Tue, 12 Feb 2008, 20:48)
http://www.ib-groep.nl/Images/8404-8_tcm7-1870.pdf
3.7% rente
dat is ongeveer tzelfde als je van de bank krijgt volgens mij, voor je spaarrekening


IB-groep heeft alleen veel voordeligere voorwaardes, dus maandelijks lenen is aan te raden. Ik leen ook zo'n 250 euro de maand van de IB-groep (sinds begin dit schooljaar, that is) en dat bevalt prima.

Vergeet ook niet dat de boeken soms extreem duur kunnen zijn. Voor mijn eerste jaar alleen was ik al zo'n 1000 euro kwijt aan boeken. Dat werd later wel minder gelukkig.
Member
Posts: 26,055
Joined: Apr 4 2006
Gold: 0.70
Warn: 30%
Feb 12 2008 02:12pm
Quote (Wuben[NM] @ Tue, 12 Feb 2008, 21:09)
IB-groep heeft alleen veel voordeligere voorwaardes, dus maandelijks lenen is aan te raden. Ik leen ook zo'n 250 euro de maand van de IB-groep (sinds begin dit schooljaar, that is) en dat bevalt prima.

Vergeet ook niet dat de boeken soms extreem duur kunnen zijn. Voor mijn eerste jaar alleen was ik al zo'n 1000 euro kwijt aan boeken. Dat werd later wel minder gelukkig.


veel beokeen gaan vaak meerderejaren mee tenminste bij ons wel dus valt wel mee en je kunt ze weer verkopen wink.gif
Banned
Posts: 6,908
Joined: Sep 12 2006
Gold: 21.91
Warn: 20%
Feb 13 2008 01:30am
wij krijgen ook studie vergoeding via IB-groep
maar voor ons is dat best noodzakelijk omdat wij een drieling zijn dus wij worden tegelijk 18 dus dat zijn 3x die kosten^^




Member
Posts: 26,055
Joined: Apr 4 2006
Gold: 0.70
Warn: 30%
Feb 13 2008 06:49am
een eiige drieling?
Member
Posts: 11,184
Joined: Oct 17 2005
Gold: 2.75
Feb 13 2008 07:14am
Quote (Wuben[NM)
,Tue, Feb 12 2008, 09:09pm]
Vergeet ook niet dat de boeken soms extreem duur kunnen zijn. Voor mijn eerste jaar alleen was ik al zo'n 1000 euro kwijt aan boeken. Dat werd later wel minder gelukkig.


Boeken kunnen inderdaad duur zijn en soms heb je ze niet eens nodig. Weet niet hoe die boekenlijsten worden samengesteld, maar heb het gevoel dat docenten je erbij willen naaien. Ik heb sommige boeken niet eens opengeslagen in colleges, gelukkig dat de meeste boeken ook te leen zijn in de bieb van school. Ik leen de eerste paar weken boeken van de bieb en dan kijk ik wel of ik ze echt nodig heb.
Member
Posts: 5,051
Joined: Nov 19 2007
Gold: 0.00
Feb 13 2008 07:26am
Quote (BadBoyDeGekste @ Tue, Feb 12 2008, 09:12pm)
veel beokeen gaan vaak meerderejaren mee tenminste bij ons wel dus valt wel mee en je kunt ze weer verkopen wink.gif


äls ze meerder jaren meegaan heb je veel kans dat er als jij klaar bent alweer nieuwe boeken zijn waarin stof staat die je moet weten volgens de school :S
Banned
Posts: 6,908
Joined: Sep 12 2006
Gold: 21.91
Warn: 20%
Feb 13 2008 07:27am
Quote (BadBoyDeGekste @ Wed, Feb 13 2008, 12:49pm)
een eiige drieling?


nee natuurlijk nioet
3 eiig

2 zussen
en ik ben een man dus wink.gif
Member
Posts: 5,136
Joined: Jan 24 2007
Gold: 1,015.00
Feb 13 2008 07:35am
Quote (reaper_666 @ Wed, 13 Feb 2008, 14:14)
Boeken kunnen inderdaad duur zijn en soms heb je ze niet eens nodig. Weet niet hoe die boekenlijsten worden samengesteld, maar heb het gevoel dat docenten je erbij willen naaien. Ik heb sommige boeken niet eens opengeslagen in colleges, gelukkig dat de meeste boeken ook te leen zijn in de bieb van school. Ik leen de eerste paar weken boeken van de bieb en dan kijk ik wel of ik ze echt nodig heb.
nja idd

kheb al voorgehad dat een docent zei dat je zijn boek moest kopen (ingebonden, iets van een €40), en alle examenvragen kwamen van de powerpoints op blackboard (portaalsite van de school)
Member
Posts: 5,051
Joined: Nov 19 2007
Gold: 0.00
Feb 13 2008 07:45am
Ben ik blij dat ik in de buurt studeer, werk en thuis kan blijven wonen tongue.gif
Member
Posts: 26,055
Joined: Apr 4 2006
Gold: 0.70
Warn: 30%
Feb 13 2008 08:13am
Quote (Apachai @ Wed, 13 Feb 2008, 14:26)
äls ze meerder jaren meegaan heb je veel kans dat er als jij klaar bent alweer nieuwe boeken zijn waarin stof staat die je moet weten volgens de school :S


mwa kdenk niet dat ze nog veel nieuwe planten zullen ontdekken wink.gif

wij hebben iig geen boeken meer mogen alles van internet afplukken

nieuwe leermethode ofzo tongue.gif
Go Back To Nederlands Topic List
Prev123Next
Add Reply New Topic New Poll