d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Rockmuziek
Prev123Next
Add Reply New Topic New Poll
Retired Moderator
Posts: 15,305
Joined: Jul 2 2003
Gold: 3,333.34
Trader: Trusted
Jan 24 2008 10:28am
Quote (Ov2rkill @ Thu, 24 Jan 2008, 16:59)
Wel goed maar iets te kalm naar mijn zin, vooral tijdens de examen.
Blijft wel hangen na een paar liedjes ervan te beluisteren, 'k zal me er dit weekend eens in verdiepen.
Heb het nu eerder voor gewone punk, zoals de nieuwe cd van bad religion (new maps of hell) en skapunk zoals streetlight manifesto (somewhere in the between) die ik op 1 feb live ga zien!

Edit : Axid, enige bands/liedjes gezien van die lijst die je wat bevallen?
Anders ga ik wel nog even verder op zoek.


Geen Ramones, Sex Pistols, etc.?

En ja, folk-rock is wat kalm, maar that's the point. Je hebt 't goede van folk (geweldige lyrics, bij de goede artiesten iig) en het is een beetje sneller en meer met guitarriffs e.d. door de invloed van rock. Probeer "Like A Rolling Stone" eens van Bob Dylan, 't is niet echt folk rock meer (meer gewoon rock) maar naar mijn niet al te bescheiden mening het beste nummer ooit gemaakt.
Member
Posts: 1,741
Joined: Mar 14 2006
Gold: 0.00
Jan 24 2008 10:30am
Electro + R&B ftw
Member
Posts: 9,055
Joined: Oct 1 2005
Gold: 5,901.42
Jan 24 2008 11:47am
Quote (Ov2rkill @ Thu, 24 Jan 2008, 16:59)
Wel goed maar iets te kalm naar mijn zin, vooral tijdens de examen.
Blijft wel hangen na een paar liedjes ervan te beluisteren, 'k zal me er dit weekend eens in verdiepen.
Heb het nu eerder voor gewone punk, zoals de nieuwe cd van bad religion (new maps of hell) en skapunk zoals streetlight manifesto (somewhere in the between) die ik op 1 feb live ga zien!

Edit : Axid, enige bands/liedjes gezien van die lijst die je wat bevallen?
Anders ga ik wel nog even verder op zoek.


APOCALYPTICA - NO EDUCATION - was wel goed, maar had wel iets hardere stukje tussen gemogen.
Converge - No Heroes was wel lkkr hard, maar dr mag af en toe wel wat tekst in:P
Ignite - Bleeding - beetje linkin park dus wel goed, maar opzich nog net niet helemaal.
Metallica-Creeping Death-Live in Moscow`91 - goed maar kende ik al
Children of bodom - Mask of sanity - maar moet ik wss vaker luistere om ervan te houden
NoFX - Dinosaurs Will Die - goed, kende ik ook al, maar niet helemaal mijn smaak
Nueva Etica - wel lkkr hard, maar mag wel beetje intro hebbe, wss is ie met een dikke bass beter
Social Distortion - Reach for the sky - ja, da past wel bij mn smaak
Member
Posts: 6,251
Joined: Feb 19 2005
Gold: 28.70
Jan 24 2008 12:03pm
Quote (Neoptolemos @ Thu, 24 Jan 2008, 16:10)
Beste muziek die er is uiteraard, met folk-rock als beste subgenre. M'n last.fm account zal voor zichzelf spreken (http://www.last.fm/user/Stephan88) maar Bob Dylan, Rolling Stones, The Who en Bruce Springsteen zijn m'n favoriete artiesten.


Noice! Pinball Wizard van The Who is een supernummer. 3 Weken geleden was er trouwens een groot stuk in een docu aan ze besteed. 'Rock!', op Nederland 3. Vandaag komt deel 4 over 'heavy metal' (van Metallica tot Black sabbath oid). Best een toffe docu, zeker een aanrader. 1e aflevering ging dus over The Who e.d. Hadden ze oa. interviews met Eric Clapton etc. 2e over Pink Floyd / David Bowie. Interviews met Bowie zelf, Roger Waters van PF. 3e ging over Punk; Sex Pistols & Ramones e.d. 4e gaat dus over 'heavy metal. Begint om half 12 geloof ik.

@Ov2rkill; Ska-P & Apocalyptica zijn zo vet. Ska-P - Cannabis is kewl, en van Apocalyptica vind ik die cover van Metallica gaaf, Enter Sandman. Meeste zooi die je daar postte is wel gaaf, ga het nog eens op m'n gemak doorkijken. Bedankt voor die lijst :-D

Quote (Neoptolemos @ Thu, 24 Jan 2008, 17:28)
Geen Ramones, Sex Pistols, etc.?

En ja, folk-rock is wat kalm, maar that's the point. Je hebt 't goede van folk (geweldige lyrics, bij de goede artiesten iig) en het is een beetje sneller en meer met guitarriffs e.d. door de invloed van rock. Probeer "Like A Rolling Stone" eens van Bob Dylan, 't is niet echt folk rock meer (meer gewoon rock) maar naar mijn niet al te bescheiden mening het beste nummer ooit gemaakt.


Dit moet ik toch nog even quoten. Ik vraag me af, als Dylan fan, wat vind jij van de Gn'R versie van Knockin' on Heavens Door? Nummer verneukt door ze? Origineel beter? Nummer van hun beter? Iets anders? Een vriend van me vond laatst namelijk een onderzoek met 'slechtste covers' waar die in stond.

Edit:
Paar dagen geleden The Scorpions 'ontdekt' trouwens. Hebben ook een aantal hele gave nummers.

This post was edited by mUMmY- on Jan 24 2008 12:07pm
Retired Moderator
Posts: 15,305
Joined: Jul 2 2003
Gold: 3,333.34
Trader: Trusted
Jan 24 2008 02:03pm
Quote (mUMmY- @ Thu, 24 Jan 2008, 19:03)
Noice! Pinball Wizard van The Who is een supernummer. 3 Weken geleden was er trouwens een groot stuk in een docu aan ze besteed. 'Rock!', op Nederland 3. Vandaag komt deel 4 over 'heavy metal' (van Metallica tot Black sabbath oid). Best een toffe docu, zeker een aanrader. 1e aflevering ging dus over The Who e.d. Hadden ze oa. interviews met Eric Clapton etc. 2e over Pink Floyd / David Bowie. Interviews met Bowie zelf, Roger Waters van PF. 3e ging over Punk; Sex Pistols & Ramones e.d. 4e gaat dus over 'heavy metal. Begint om half 12 geloof ik.


Ik heb deel 1, 2 en 3 gekeken ja. Deel 4 lijkt me niet zo interessant, maar ik zie wel even of ik ga kijken. En Pinball Wizard is inderdaad erg mooi, maar 't hele album is top notch.

Quote (mUMmY- @ Thu, 24 Jan 2008, 19:03)
Dit moet ik toch nog even quoten. Ik vraag me af, als Dylan fan, wat vind jij van de Gn'R versie van Knockin' on Heavens Door? Nummer verneukt door ze? Origineel beter? Nummer van hun beter? Iets anders? Een vriend van me vond laatst namelijk een onderzoek met 'slechtste covers' waar die in stond


Ze zijn beide goed, maar het origineel van Dylan is toch wel de betere versie. Overigens vind ik Appetite For Destruction (1e album van GnR) een geweldig album.

Voor meer geweldige nummers (300), albums (100), films (100) en games (20), neem eens een kijkje op http://www.neoptolemos.com. Vergeef me m'n artist ranking, die moet nog eens grondig herzien worden, is nogal outdated.
Member
Posts: 14,570
Joined: Oct 19 2006
Gold: 0.00
Warn: 10%
Jan 25 2008 06:32pm
Quote (Neoptolemos @ Thu, Jan 24 2008, 05:28pm)
Geen Ramones, Sex Pistols, etc.?

En ja, folk-rock is wat kalm, maar that's the point. Je hebt 't goede van folk (geweldige lyrics, bij de goede artiesten iig) en het is een beetje sneller en meer met guitarriffs e.d. door de invloed van rock. Probeer "Like A Rolling Stone" eens van Bob Dylan, 't is niet echt folk rock meer (meer gewoon rock) maar naar mijn niet al te bescheiden mening het beste nummer ooit gemaakt.


Ik vind het niet het beste lied, maar ik moet toegeven dat ie geniaal is.
Member
Posts: 21,293
Joined: Nov 12 2005
Gold: 326.73
Jan 25 2008 06:40pm
God Smack
Raise Against the Machine
Foo Fighters
Linkin Park
Slipknot
Korn
Metellica
RHCP (alleen hun oude nummers)
P.O.D.
The Offspring
ACDC
Artic Monkey's

en nog veel meer ...
Jan 26 2008 05:02pm
Inappropriate Post Content
Member
Posts: 11,184
Joined: Oct 17 2005
Gold: 2.75
Jan 29 2008 02:30am
jezus 23k nummers geluisterd tongue.gif zit pas op 3k

ben pas naar optreden van Baroness geweest, ook best te pruimen

Kylesa (ik geloof dat je het zo schrijft) was ook wel nice als voorprogramma

tis metal btw
Member
Posts: 9,144
Joined: Feb 26 2005
Gold: 774.55
Jan 29 2008 03:31am
Eerste nummer is de shit biggrin.gif
Go Back To Nederlands Topic List
Prev123Next
Add Reply New Topic New Poll