Quote (Neoptolemos @ Thu, 24 Jan 2008, 16:10)
Beste muziek die er is uiteraard, met folk-rock als beste subgenre. M'n last.fm account zal voor zichzelf spreken (
http://www.last.fm/user/Stephan88) maar Bob Dylan, Rolling Stones, The Who en Bruce Springsteen zijn m'n favoriete artiesten.
Noice! Pinball Wizard van The Who is een supernummer. 3 Weken geleden was er trouwens een groot stuk in een docu aan ze besteed. 'Rock!', op Nederland 3. Vandaag komt deel 4 over 'heavy metal' (van Metallica tot Black sabbath oid). Best een toffe docu, zeker een aanrader. 1e aflevering ging dus over The Who e.d. Hadden ze oa. interviews met Eric Clapton etc. 2e over Pink Floyd / David Bowie. Interviews met Bowie zelf, Roger Waters van PF. 3e ging over Punk; Sex Pistols & Ramones e.d. 4e gaat dus over 'heavy metal. Begint om half 12 geloof ik.
@Ov2rkill; Ska-P & Apocalyptica zijn zo vet. Ska-P - Cannabis is kewl, en van Apocalyptica vind ik die cover van Metallica gaaf, Enter Sandman. Meeste zooi die je daar postte is wel gaaf, ga het nog eens op m'n gemak doorkijken. Bedankt voor die lijst :-D
Quote (Neoptolemos @ Thu, 24 Jan 2008, 17:28)
Geen Ramones, Sex Pistols, etc.?
En ja, folk-rock is wat kalm, maar that's the point. Je hebt 't goede van folk (geweldige lyrics, bij de goede artiesten iig) en het is een beetje sneller en meer met guitarriffs e.d. door de invloed van rock. Probeer "Like A Rolling Stone" eens van Bob Dylan, 't is niet echt folk rock meer (meer gewoon rock) maar naar mijn niet al te bescheiden mening het beste nummer ooit gemaakt.
Dit moet ik toch nog even quoten. Ik vraag me af, als Dylan fan, wat vind jij van de Gn'R versie van Knockin' on Heavens Door? Nummer verneukt door ze? Origineel beter? Nummer van hun beter? Iets anders? Een vriend van me vond laatst namelijk een onderzoek met 'slechtste covers' waar die in stond.
Edit:
Paar dagen geleden The Scorpions 'ontdekt' trouwens. Hebben ook een aantal hele gave nummers.
This post was edited by mUMmY- on Jan 24 2008 12:07pm