d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Zeuren...
Prev12347Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 0.00
Jan 14 2008 08:54am
Morphx stelt het inderdaad wat simplistisch voor, maar het is inderdaad wel zo dat geld of eten sturen slechts 'n tijdelijke oplossing is. Ze hebben in feite industrie nodig, en een goed gestructureerde maatschappij vrij van corruptie.

Falkerakatim: Bij Irak speelden er wel andere motieven. Beschermen van de Amerikaanse economie. Of: 'massavernietigingswapens'.

This post was edited by ¢?NNI on Jan 14 2008 08:56am
Member
Gold: 4,132.00
Jan 14 2008 08:57am
Quote (??NNI @ Mon, Jan 14 2008, 02:54pm)
Morphx stelt het inderdaad wat simplistisch voor, maar het is inderdaad wel zo dat geld of eten sturen slechts 'n tijdelijke oplossing is. Ze hebben in feite industrie nodig, en een goed gestructureerde maatschappij vrij van corruptie.

het is een tijdelijke oplossing .. maar meer kan je in die landen ook niet zomaar doen .. je kan niet gewoon afkomen, de regering overnemen en er een westerse beschaving opbouwen ...

maar geld en eten sturen voor onderwijs ... dat is iets wat volgens mij wel werkt... mensen opleiden...

de meeste mensen zijn daar ongeschoold... die kunnen zelf geen maatschappij oprichten. mensen die gestudeert hebben kunnen meer veranderen.
Member
Gold: 1.00
Warn: 100%
Jan 14 2008 08:57am
Quote (Falkerakatim @ Mon, 14 Jan 2008, 15:44)
bla
Whatever, compleet irrelevant.

Quote (MorphX @ Mon, 14 Jan 2008, 15:45)
man man man...
Die mensen in afrika vragen geen meedelijden en brood van je. Je kan die mensen brood geven, rijst geven enz...
Dat is allemaal tijdelijk. Ik vind het ook gigantisch bullshit al die programma's op tv die geld inzamelen voor Afrika. KOMPLEET bullshit.
Die Bono van U2, die denkt dat die goed bezig is... DUDE SHUT THE FUCK UP AND DOE UW DING IN MUZIEK. Wereldvrede en armoedebestrijding moet ni in de handen liggen van een rockster. En dat er zoveel mensen zijn die die crap volgen. Allemaal tijdelijk... Brood, geld, scholen, ziekenhuizen, huizen, betere infrastructuur, betere landbouw enz... ALLEMAAL BULLSHIT VAN JEWELSTE!!

Die mensen die van de armoede bloed schijten willen enkel en alleen dat er eindelijk eens een moedige man op de wereld komt die beseft hoe gemakkelijk het is om de armoede uit de wereld te helpen.
begin niet met shit zoals "denk je dat het gemakkelijk is om heel fucking afrika van de hongersnood te helpen?".
JA DAT IS GEMAKKELIJK!!!
Gewoon moorden die afrikaanse presidenten en die fucking massamoordende groeperingen.
Ik bedoel... om het maar extreem simplistisch uit te drukken, het vergt maar een aantal welgewapende amerikaanse elitetroepen om heel afrika schoon te vegen van corruptie en schandaal. Want dat is de echte oorzaak van armoede daar. Corruptie en machtsmisbruik. Mensen die moeten vluchten, en uiteindelijk toch maar ergens terechtkomen waar ze het opgeven en wachten tot Meneer Azrael hen een bezoekje komt doen.
Leiders die het interessanter vinden om hun zakjes te vullen in plaats van een beekje te bouwen van 200km zodat die ene dorpje ook water kan hebben. Slechte landbouwgrond? Wel, leid die mensen toch naar een beter plek? Afrika is gigantisch groot, de landen daar zijn gigantisch groot. Is heel Afrikaans land onvruchtbaar? Bullshit.
Goede punten, slechte punten, maar het gaat hier niet om de oorzaak.

Pff... Je hoeft geen meedelijden te hebben, je meedelijden zal niks uithalen. Je hoeft je niet slecht te voelen wanneer je hamburgers eet, en een paar frietjes en een halve hamburger weggooit.
Besef gewoon dat er tientallen kindjes zijn gestorven terwijl je dees las. Besef gewoon de corruptie die aan de gang is in de wereld. Je hoeft je ook niet slecht te voelen voor de leed van anderen. Maar dat het je NIKS doet, NIET interesseert? Dat gaat te ver. Ofwel ben je nog een kind en weet je niet wat er allemaal gebeurt (en je skate liever en luister naar 50cent), ofwel ben je gewoon een achterbakse aap.
Hoop gewoon af en toe dat er in de nabije toekomst iets drastisch verandert.
Kijk, dat is interessant. Waarom? hoezo mag het je niet niks interesseren als je er toch niets aan kunt doen?

Quote (�?NNI @ Mon, 14 Jan 2008, 15:50)
Ik denk dat 'zeuren' ook een deel cultureel bepaald is. Als je kijkt hoeveel er in 'n gemiddelde soap gejankt wordt.

De problemen zijn anders van aard, maar dat wil niet zeggen dat je je eigen problemen moet minimaliseren. Het ene heeft toch niets met het andere te maken?
Als ik niet zeur over werkdruk omdat er in Darfour hongersnood heerst, wordt iemand daar dan beter van? Ik vind dat 't leven van je eigen leven verantwoord is, ook al leef ik mee met mensen die 't slechter hebben dan ik.
Tja, het moet natuurlijk wel te vergelijken zijn. Werkdruk en honger hebben inderdaad bijster weinig met elkaar te maken.

Neem het 1e voorbeeld; heb je het recht om te klagen over je broodje kaas terwijl je in je achterhoofd weet van de mensen die er wel heel tevreden mee zouden zijn?

This post was edited by Xepo on Jan 14 2008 09:01am
Member
Jan 14 2008 08:59am
Quote (??NNI @ Mon, Jan 14 2008, 02:54pm)

Falkerakatim: Bij Irak speelden er wel andere motieven. Beschermen van de Amerikaanse economie. Of: 'massavernietigingswapens'.

wel smile.gif als je zou beginnen met presidenten te gaan vermoorden in een land ... dan krijg je net zo een situatie... de mensen daar weten trouwens niet altijd wat er scheelt ... velen denken dat hun groot leider het goed met hun voor heeft.. dat hij goede dingen doet... ze weten niet beter.
als je zomaar die leider gaat afmaken ... dan krijg je een massale opstand..
Member
Gold: 541.90
Jan 14 2008 09:00am
wat een saaie post xepo!
naja,

het kan me dus geen fuck schelen wat er in de arme landen gebeurd en ik wens ze allemaal een nekschot want nu houden ze de mensheid alleen maar tegen met hun incapabele hoofden waarmee ze niet kunnen leren/ gebedel op onze tv's met die idioote STEUN DIT KIND geblaat. Als je weet dat je een kind niet kan opvoeden door armoede dan krijg je tog ook gewoon geen kind. zo simpel is het.
Member
Jan 14 2008 09:03am
Quote (edujackass @ Mon, Jan 14 2008, 03:00pm)
Als je weet dat je een kind niet kan opvoeden door armoede dan krijg je tog ook gewoon geen kind. zo simpel is het.

jeah sure... dat slaat nu helemaal op niets... want ik beslis wel als ik sex heb dat ik geen kind ga hebben ... en het zit zeker niet in elke mens ingebakken door ons instinct om kinderen te baren... en mensen in armoede gaan elke maand meerdere euro's spenderen aan voorbehoedsmiddelen om geen kinderen te krijgen...

Member
Jan 14 2008 09:04am
Quote (Xepo @ Mon, 14 Jan 2008, 15:57)
Kijk, dat is interessant. Waarom? hoezo mag het je niks interesseren als je er toch niets aan kunt doen?

Quote (Wikipedia)
Het begrip moraal (of zeden) geeft de handelingen en gedragingen aan die in een maatschappelijke context als correct en wenselijk worden gezien. Het filosofisch vakgebied van de ethiek richt zich op de vraag 'wat is een goede moraal?'. Een universele moraal heeft de pretentie altijd en overal te gelden. Iets is immoreel als het ingaat tegen de wetten van de ethiek. Iets is amoreel als het niets met goed of kwaad te maken heeft

Quote (Falkerakatim)
wel  als je zou beginnen met presidenten te gaan vermoorden in een land ... dan krijg je net zo een situatie... de mensen daar weten trouwens niet altijd wat er scheelt ... velen denken dat hun groot leider het goed met hun voor heeft.. dat hij goede dingen doet... ze weten niet beter.
als je zomaar die leider gaat afmaken ... dan krijg je een massale opstand..

Ja, opstand is een logisch gevolg van oorlog. Ach ja, het ging er helemaal niet om de Irakezen een beter leven te geven.
Member
Jan 14 2008 09:04am
Zeurpieten.
Member
Jan 14 2008 09:07am
we zijn een beetje aan het afdwalen van de kwestie smile.gif
ik vind het niet erg om eens na te denken over andere mensen die het veel minder goed hebben als ons ...
maar je moet daaorm niet heel je leven gaan veranderen en leven zoals hun...
leef zoals je gewoon bent.. en leg af en toe is een centje aan de kant voor de minderbedeelden. als iedereen hetzelfde doet, kom je al een heel eind
Member
Gold: 541.90
Jan 14 2008 09:08am
Quote (Falkerakatim @ Mon, 14 Jan 2008, 17:03)
jeah sure... dat slaat nu helemaal op niets... want ik beslis wel als ik sex heb dat ik geen kind ga hebben ... en het zit zeker niet in elke mens ingebakken door ons instinct om kinderen te baren... en mensen in armoede gaan elke maand meerdere euro's spenderen aan voorbehoedsmiddelen om geen kinderen te krijgen...

als je weet dat je geen kind kan opvoeden geen sex als het niet veilig kan?
Go Back To Nederlands Topic List
Prev12347Next
Add Reply New Topic New Poll