Quote (Yoghurt. Posted on Tue @ 21 Feb 2006, 08:01)
Canni, in serviË/bosnië werden onze militairen niet aangevallen door de mensen die door ons werden geholpen.
De situatie is helemaal niet dezelfde en dus houdt de vergelijking geen steek. Bovendien, zoals Laurens zei, wat probeer je hiermee te bewijzen?
anders zouden ze ons niet aanvallen
Ok.
1. "ONS"? Wie is "ons"? Behoor je tot de troepen van het Nederlandse leger? Als dit niet het geval is, kan ik enkel de voordelen die mijn anti-nationalistische ingesteldheid met zich meebrengt, toejuichen.
2. "ZE"? Bedoel je "DE Afghanen"? Je hebt overigens niet beantwoord hoe je denkt te weten hoe "DE Afghanen" denken over "ONS". Laat me dit even duidelijk zijn: heb je een ultimatum hebt gesteld bij ten minste 1000 Afghanen (vanaf 1000 wordt een volksraadpleging volgens de statistiek als wetenschappelijk beschouwd in de meeste gevallen)? Ik verwacht niet dat dat het geval is, dus valt je stelling weg tenzij je een gegrond bewijs of een logische redenering kan aanhalen. Bovendien geloof ik niet dat de meerderheid van de bevolking aan geweld of terreur doet tegenover de Nederlandse troepen. In feite, IS het een beperkte groep mensen die zoals Laurens al zei, de overblijfselen van het Taliban regime verdedigen. Ik wil NIET zeggen dat er geen burgers zijn die eraan meedoen. Natuurlijk zullen er burgers meedoen. Toch zijn de door burgers gestelde daden als ontoerekeningsvatbaar te verklaren, omdat deze mensen van jongs af aan zijn beïnvloed en geïndoctrineerd door het Taliban regime. Dit regime zal zoveel mogelijk haat en afkeer tegenover alles wat Westers is verspreiden (desnoods a.h.v. leugens), zodat de burgers zich ook tegen het Westen keren. Deze burgers kan je niets kwalijk nemen, wanneer je opgroeid met een totalitair regime dat je volledig manipuleerd en in de hand heeft, is dit enkel een logisch gevolg.
waarom zitten we er anders, we worden aangevallen door de mensen zelf, dus een opbouw missie is beetje nutteloos/nietverdiend, dus ze zitten er anti terroristisch.( ze zeggen natuurlijk van niet)
"WE" (alweer) zitten er, om het slechte totalitaire regime te bestrijden. Dit zal tot gevolg hebben dat de komende generaties bevrijdt zijn van het totalitaire regime zodat bv. individuen zich in elke richting kunnen ontplooien, vrijemeningsuiting tot stand kan komen en de emancipatie van vrouwen op gang kan komen. Wanneer men dit NIET gaat doen, zal het regime zich ontwikkelen als een nest van terreur, en zullen aanslagen zoals 9/11, Madrid en Londen zich in de toekomst herhalen. Hoe sneller men dit regime aanpakt, hoe beter.
Bovendien is het zoals Laurens zegt, vanuit moraal standpunt, niet erg heilig en egoïstisch/sadistisch om het gewoon te laten rotten, al wetende dat mensenrechten er geschonden worden, en al wetende dat de bevolking zelf niet kan ondernemen (ze kunnen zelfs de afkeer van het regime niet uiten).
Quote (Yoghurt. Posted on Tue @ 21 Feb 2006, 13:17)
Ja klopt dat die vrouwen werden onderdrukt, maar wij als westerse vrouwen hebben dit vroeger ook meegemaakt (andere manier maar toch zelfde principe)en zijn toch ook vrij gekomen?
Wat een belachelijk vergelijking, om misselijk van te worden.
Jij vergelijkt de emancipatie van vrouwen in een DEMOCRATISCHE, KAPITALISTISCHE MAATSCHAPPIJ die een HOGE WELVAART kent en zich ontwikkelt onder invloed van een STIJGENDE DECADENTIE, met een TOTALITAIR REGIME dat GEEN VRIJEMENINGSUITING DULD.
Kijk, de reden waarom Westerse vrouwen "vrij" zijn, is te danken aan de emancipatie-organisaties en de vrijheidsbewegingen (hippiebewegingen) van de jaren '60 en '70. Dit soort bewegingen kunnen NOOIT in stand komen in een totalitair regime dat geen vrijemeningsuiting eist. Als jouw vergelijking een live-optreden was zou er zich in dit topic een superconcentratie van valse noten bevinden.
Maar de aanslagen worden ook deels door de bevolking gedaan... en als je dat niet gelooft jouw zaak.
Hier heb ik eigenlijk al op gereageerd:
Quote (¢?NNI)
Ik wil NIET zeggen dat er geen burgers zijn die eraan meedoen. Natuurlijk zullen er burgers meedoen. Toch zijn de door burgers gestelde daden als ontoerekeningsvatbaar te verklaren, omdat deze mensen van jongs af aan zijn beïnvloed en geïndoctrineerd door het Taliban regime. Dit regime zal zoveel mogelijk haat en afkeer tegenover alles wat Westers is verspreiden (desnoods a.h.v. leugens), zodat de burgers zich ook tegen het Westen keren. Deze burgers kan je niets kwalijk nemen, wanneer je opgroeid met een totalitair regime dat je volledig manipuleerd en in de hand heeft, is dit enkel een logisch gevolg.
Kortom: geen argument. Het is een vicieuze circel:
slecht regime -> beïnvloed bevolking -> slechte bevolking
Wanneer je deze vicieuze circel wil doorbreken, moet je het regime aanpakken. Wanneer je er niets aan doet, gaat het rotten en zal het zich in dit geval omzetten tot een stijgende terreur tegenover het Westen.
En de aanhangers kunnen de amerikanen zelf opruimen, hoeven (weet de aantallen niet) een paar duizend nederlanders niet naartoe vergeleken met de xx.xxx als et niet xxx.xxx amerikanen zijn.
Het lijkt erop alsof jij oorlog ziet met de visie van een gemiddelde 3-jarige.
1. Het is geen "oorlogje". Het leger staat wel voor meer taken in dan het "opruimen" (opruimen klinkt, vind ik, afschuwelijk fascistisch btw) bv. hulpverlening bij de locale bevolking.
2. Ik weet niet of je enig besef hebt van de diplomatieke verhoudingen in de wereld, maar de VS en Europa(in een lichtere vorm) voeren een anti-terreur beleid (in een lege Bush' "uitdrukking" wordt dat "de strijd tegen
terrorisme). Op diplomatiek en politiek vlak, kan het gewoon niet dat je de hele problematiek naar de VS stuurt. West-Europa is evenveel betrokken bij de zaak als de VS.
1.Eventjes voor de duidelijkheid... ZE en WE zijn vervangingswoordjes om ZINNEN niet zo eentonig te maken met 3 keer hetzelfde woord erin...?
2.Als jouw mening anders is zeg dat dan gewoon zonder hevig commentaar te leveren en mijn tekst uit zen verband te rukken.
3. ja ik ben Rechts en dus eigenlijk boeit et me geen ene fuck wat er daar gebeurt, anders gezegd, als die osama ons niet lastig had gevalle mocht hij van mij daar gewoon lekker blijve, mijn visie is bombarderen en laat het ze uitzoeke. Omdat pas echt onmenselijk is vind ik natuurlijk dat we het moeten opbouwen, maar als we dan nog worden beschoten laat het ze dan zelf maar uitzoeken.
4 Beroeps militairen moeten gaan wat er ook aan de hand is, ze iezen ervoor om bij oorlog naar gevaarlijke plaatsen te gaan.