d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Waar Ligt De Grens Tussen...
Prev12
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 7,178
Joined: Feb 10 2005
Gold: 0.00
Jan 11 2008 06:19am
er zijn nu mensen die eenmaal de eigenschap hebben om elke fout, eenders wat, te corrigeren.
zo ken ik iemand die een vorm van adhd heeft, en constant iedereen verbetert wanneer het komt op deftig taalgebruik.
hij spreekt en schrijft 6 talen alsof het allemaal zijn moedertaal is, en hij kan er gewoon niet tegen dat iemand een taalfoutje maakt. Verbaal en schriftelijk, maakt niet uit.

Betweter is hij niet, omdat hij niet arrogant is. Daar ligt de grens pijns ik. Een betweter is meer iemand in de richting van arrogantie. Iemand die er plezier aan heeft om mensen op hun plaats te zetten. Iemand wiens hele persoonlijkheid ervan afhangt, wiens ego er helemaal van afhangt. Een betweter is ook iemand die niet zich niet zo snel verloren zal geven, hij zal blijven pushen al heeft die ongelijk, want ongelijk krijgen is niet echt een optie, sinds het hem slecht doet voelen.
Iemand die gewoon veel weet, zal het als een normaal mens (wat is nu een normaal mens?) accepteren als hij fout is, een betweter ni.
Dus ja, arrogantie is hetgeen dat een betweter een betweter maakt.
Member
Posts: 5,577
Joined: Dec 13 2005
Gold: 0.00
Jan 11 2008 06:35am
Hangt af van de situatie, de persoon in kwestie en of 't zinvol is. Erg vaag, maar zo werkt het bij mij wel.
Member
Posts: 9,055
Joined: Oct 1 2005
Gold: 5,901.42
Jan 11 2008 07:44am
Quote (MorphX @ Fri, 11 Jan 2008, 13:19)
er zijn nu mensen die eenmaal de eigenschap hebben om elke fout, eenders  wat, te corrigeren.
zo ken ik iemand die een vorm van adhd heeft, en constant iedereen verbetert wanneer het komt op deftig taalgebruik.
hij spreekt en schrijft 6 talen alsof het allemaal zijn moedertaal is, en hij kan er gewoon niet tegen dat iemand een taalfoutje maakt. Verbaal en schriftelijk, maakt niet uit.

Betweter is hij niet, omdat hij niet arrogant is. Daar ligt de grens pijns ik. Een betweter is meer iemand in de richting van arrogantie. Iemand die er plezier aan heeft om mensen op hun plaats te zetten. Iemand wiens hele persoonlijkheid ervan afhangt, wiens ego er helemaal van afhangt. Een betweter is ook iemand die niet zich niet zo snel verloren zal geven, hij zal blijven pushen al heeft die ongelijk, want ongelijk krijgen is niet echt een optie, sinds het hem slecht doet voelen.
Iemand die gewoon veel weet, zal het als een normaal mens (wat is nu een normaal mens?) accepteren als hij fout is, een betweter ni.
Dus ja, arrogantie is hetgeen dat een betweter een betweter maakt.


je schrijft een betweter af alsof t een seriemoordenaar is
Member
Posts: 7,178
Joined: Feb 10 2005
Gold: 0.00
Jan 11 2008 07:53am
Quote (Tha_Axid @ Fri, Jan 11 2008, 02:44pm)
je schrijft een betweter af alsof t een seriemoordenaar is


wat is je level van interpretatie?
Effe testen.
Ik heb ooit een meisje heeeeel hard bevredigd. Ben ik een verkrachter? ja of nee?
Member
Posts: 9,055
Joined: Oct 1 2005
Gold: 5,901.42
Jan 11 2008 07:55am
Quote (MorphX @ Fri, 11 Jan 2008, 14:53)
wat is je level van interpretatie?
Effe testen.
Ik heb ooit een meisje heeeeel hard bevredigd. Ben ik een verkrachter? ja of nee?


je hoeft je niet aangevalle te voelen hoor.
ik zeg alleen dat je wel heel extreem en veel negatieve dingen zegt over een betweter.
t is neit strafbaar of levens vernietigend of zo
Member
Posts: 7,178
Joined: Feb 10 2005
Gold: 0.00
Jan 11 2008 07:57am
Quote (Tha_Axid @ Fri, Jan 11 2008, 02:55pm)
je hoeft je niet aangevalle te voelen hoor.
ik zeg alleen dat je wel heel extreem en veel negatieve dingen zegt over een betweter.
t is neit strafbaar of levens vernietigend of zo


heel extreem en veel negatieve dingen?
Extreem? Hahaha... Seriemoordenaar afleiden uit arrogantie? Ikke extreem? hahah biggrin.gif
Ik heb gewoon "arrogantie" gedefinieerd in een paar zinnen.
En antwoord mijn vraag!!! Ben ik een verkrachter of niet?!?
Member
Posts: 2,828
Joined: Jul 6 2005
Gold: 6.00
Jan 11 2008 08:06am
Quote (MorphX @ Fri, 11 Jan 2008, 14:57)
heel extreem en veel negatieve dingen?
Extreem? Hahaha... Seriemoordenaar afleiden uit arrogantie? Ikke extreem? hahah biggrin.gif
Ik heb gewoon "arrogantie" gedefinieerd in een paar zinnen.
En antwoord mijn vraag!!! Ben ik een verkrachter of niet?!?

jap duidelijk, je bent een verkrachter !
Go Back To Nederlands Topic List
Prev12
Add Reply New Topic New Poll