d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > E-nerdje Gezocht > Pc's Aan Elkaar Linken // Netwerk
Prev123Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 3,969
Joined: Apr 21 2006
Gold: 16.93
Jan 3 2008 05:10am
Quote (Xepo @ Thu, Jan 3 2008, 11:50am)
Hum hum. Doe eens; rechter muis op 'mijn computer' -> eigenschappen -> tab 'naam computer' (of iets in die richting, 2e tab geloof ik) -> kijk wat er bij 'werkgroep' staat vermeld en controleer of dit op beide pc's hetzelfde is.


probeer dit

en ga ook eens naar netwerverbindingen icon_pointr.gif lan-verbinding icon_pointr.gif eigenschappen icon_pointr.gif zoek voor internetprotocol (tcp/ip) -icon_pointr.gif eigenschappen en kijk of overal automatisch ip adres zoeken aangeklikt is

ik weet niet meer hoe het gaat op xp, mss weet xepo het maak kijk eens of netwerkdetectie aanstaat
Member
Posts: 1,953
Joined: Feb 12 2007
Gold: 14.89
Jan 3 2008 06:09am
Quote (Demonsangel @ Thu, 3 Jan 2008, 12:10)
probeer dit

en ga ook eens naar netwerverbindingen icon_pointr.gif lan-verbinding icon_pointr.gif eigenschappen icon_pointr.gif zoek voor internetprotocol (tcp/ip) -icon_pointr.gif eigenschappen en kijk of overal automatisch ip adres zoeken aangeklikt is

ik weet niet meer hoe het gaat op xp, mss weet xepo het maak kijk eens of netwerkdetectie aanstaat


Dat staat allemaal op automatisch.


@Xepo: "Mijn computer"? "Deze computer" ken ik wel, echter daar heb ik slechts de tabbladen algemeen en snelkoppeling.
Member
Posts: 6,341
Joined: Jan 24 2007
Gold: 1.00
Warn: 100%
Member
Posts: 1,953
Joined: Feb 12 2007
Gold: 14.89
Jan 3 2008 06:22am
Quote (Xepo @ Thu, 3 Jan 2008, 13:15)


Ja, heb het gevonden, dank.
Lullige is, dat de werkgroepnamen bij beide overeenkomen.

Edit:
Dat heb ik (hebben we) gedaan, door te configureren, zoals BadBoyDeGekste schreef.

This post was edited by WemyNM on Jan 3 2008 06:27am
Member
Posts: 6,341
Joined: Jan 24 2007
Gold: 1.00
Warn: 100%
Jan 3 2008 10:04am
Meh, fuck, sorry. Netwerken zijn een nachtmerrie, thuis werkt het eindelijk goed na een hoop handelingen die in principe nergens op sloegen. Ben bang dat ik je er niet doorheen kan loodsen.

='[
Member
Posts: 26,320
Joined: Sep 16 2007
Gold: 1,725.00
Jan 3 2008 10:27am
Quote (MorphX @ Thu, 3 Jan 2008, 12:39)
ik kan het je uitleggen,
maar ga het niet doen.


wat doe je minder?
Member
Posts: 1,206
Joined: Jun 22 2007
Gold: 0.00
Jan 3 2008 10:34am
Quote (Xepo @ Thu, Jan 3 2008, 10:50am)
Hum hum. Doe eens; rechter muis op 'mijn computer' -> eigenschappen -> tab 'naam computer' (of iets in die richting, 2e tab geloof ik) -> kijk wat er bij 'werkgroep' staat vermeld en controleer of dit op beide pc's hetzelfde is.


dit dacht ik ook ongeveer
Member
Posts: 1,953
Joined: Feb 12 2007
Gold: 14.89
Jan 3 2008 10:37am
Quote (Xepo @ Thu, 3 Jan 2008, 17:04)
Meh, fuck, sorry. Netwerken zijn een nachtmerrie, thuis werkt het eindelijk goed na een hoop handelingen die in principe nergens op sloegen. Ben bang dat ik je er niet doorheen kan loodsen.

='[


Toch dank voor je ongetwijfeld harde denkwerk.
Ik denk dat ik die lul van Dynabyte eerdaags nog eens aan ga vliegen, met zijn "zoek maar op google".
Mocht iemand nog een geniale inval hebben, en niet een bijdrage à la BarfX willen leveren, schroom niet!
Member
Posts: 2,208
Joined: Dec 13 2007
Gold: 0.00
Jan 3 2008 02:03pm
Het klinkt misschien dom, maar probeer is bij beide de firewall tijdelijk uit te schakelen?
Member
Posts: 26,055
Joined: Apr 4 2006
Gold: 0.70
Warn: 30%
Jan 4 2008 06:36pm
Quote (JWT @ Thu, 3 Jan 2008, 21:03)
Het klinkt misschien dom, maar probeer is bij beide de firewall tijdelijk uit te schakelen?


lol heb je firewall aanstaan ^^??
Go Back To Nederlands Topic List
Prev123Next
Add Reply New Topic New Poll