Quote (Xepo @ Tue, 4 Dec 2007, 17:04)
Ik zie religie als iets voor mensen die graag een verklaring willen hebben voor dingen die ze niet kunnen verklaren of zich niet kunnen neerleggen bij het ophouden van leven.
Zoals je het op deze manier beschrijft, zie ik geen verschil met de wetenschap.
De wetenschap is voor het grootste deel van de mensen ook onbegrijpelijk en dus individueel onverklaarbaar. In feite dus ook niet meer dan een geloof.
Quote (Xepo @ Tue, 4 Dec 2007, 17:04)
@ Remy, weet jij iets over het verhaal dat Maria helemaal niet maagdelijk was? Maar dat het om een vertaalfout gaat in een van de eerste versies van de bijbel. Stond in de Quest, klonk wel aannemelijk. Zal eens zien of ik het kan vinden.
Ik weet wat er in de Bijbel staat. Dat er al jaren speculatie over vertaalfouten is, staat hier buiten.
Laten we overigens niet vergeten, dat de Bijbel zich regelmatig tegenspreekt.
Quote (MilkAndCookies @ Tue, 4 Dec 2007, 17:24)
Wemy, heb jij de Bijbel gelezen?
Ik heb veel uit de Bijbel gelezen.
This post was edited by WemyNM on Dec 4 2007 10:58am