Italiaanse voetbal zit in een diepe crisis. Er zijn niet voldoende spelers om de elite (30+) op te vangen.
En dit gaan we ervaren in de ek 2008. Iedereen verwacht veel van Italie, maar Italie is al jaren niet meer de Italie die we gewend zijn.
En breng de Wk2006 er niet bij. Heel da campagne was een flop, met onaantrekkelijke voetbal langs alle kanten.
Het verdedigend spelend, en enkel aanvallend uit counters en flops van de tegenstanders, werkt niet meer als jaren geleden.
Een goed offensief strategies aanvallend kracht (Nederland valt in deze categorie) maakt korte metten met een Italiaanse stijl.
Nederland heeft de offensieve kracht om Italie naar huis te spelen, in mijn opinie.
Frankrijk... Wel, ze hebben Henry

En Ribery

Als die twee in vorm zijn, en in een degelijke psychologische staat, kunnen die twee zo goed overeenkomen, zo goed samenspellen,
dat ze met hun twee de oppositie afslachten. Maar ja, Frankrijk kampt met dezelfde problemen als Italie... De jeugd kan de elites niet vervangen...
Ik beschouw Roemenie als de absolute underdog. Ze zullen hun beste voetbal moeten spelen om maar een kans te maken tegen de andere drie. Nuff said.
Nu... Nederland. Nr. 1 in de wereld kwa jeugd/jonge spelers. Ze hebben de mankracht om de elite te vervangen (seedorf, nistelrooy, davids, cocu, enz).
Als Nederland nu eindelijk ophoud met het discussieren onder zich, waarom van basten seedorf ni wil, of waarom ze dit wil en dat niet,
als ze eens zouden stoppen met constant op elkaars vingers te tikken, en wa minder druk/stress op de spelers te jagen...
wel, dan denk ik dat de Nederlandse elftal, een van de top 3 favorieten is, om de titel te pakken.