d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Waarom Zijn Sommige Scholen Gewoon Gestoord? > Vertel het me
1239Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 12.00
Mar 30 2007 05:28am
ik word echt hellemaal fucking gek van scholen. Ze denken dat ze alles kunnen maken, ze krijgen een stijfe van hun authoriteit, en 50% van de tijd leer je niks. En in de andere 50% leer je een paar sommetjes of woordjes die je 2 dagen daarna weer vergeet. Waarom pakken ze het niet slim aan en denken al die mensen: Zo hadden we het vroeger ook gedaan dus zo moet het nu ook. Waarom leer je niet voor dingen dat je echt leuk vind. Of leer je BELANGRIJKE dingen. Zoals OUD grieks en latijns... Waarom? Ik ga toch ook niet leren wat de slechtse manier van skateboarden is.. het slaat gewoon nergens op, een taal gebruiken die niemand kan. Alsjeblieft geef me gelijk^^ Want het is gewoon zo, 70% van de tijd op school is nutteloos..
Member
Gold: 1.00
Warn: 100%
Mar 30 2007 05:31am
Hum, bij nader inzien.... ik snap eigenlijk niet precies wat je bedoeld =\

This post was edited by Xepo on Mar 30 2007 05:34am
Member
Gold: 0.00
Mar 30 2007 05:33am
Jongetje toch. Hoe oud ben je, dertien? Lachen met "seks met dieren (hihihi)" en een boodschap maken die gelijk staan aan "OMFG FUCK SCHOOL!". Ik ben zeker geen voorstander van het schoolsysteem, maar jouw kritiek slaat in z'n geheel nergens op. Ik ga die onzin niet eens counteren.
Member
Mar 30 2007 05:36am
Quote (¢?NNI @ Fri, Mar 30 2007, 11:33am)
Jongetje toch. Hoe oud ben je, dertien? Lachen met "seks met dieren (hihihi)" en een boodschap maken die gelijk staan aan "OMFG FUCK SCHOOL!". Ik ben zeker geen voorstander van het schoolsysteem, maar jouw kritiek slaat in z'n geheel nergens op. Ik ga die onzin niet eens counteren.

jij vind jezelf wel heel wat he? en ik ben 16, hoe oud ben jij? 18? dan ben je inderdaad wel stoer.. get a life man, als je iets niet wil lezen lees je het niet. ga weg joh
Member
Gold: 0.00
Mar 30 2007 05:59am
Quote (Sirchefhimself @ Fri, 30 Mar 2007, 12:28)
jij vind jezelf wel heel wat he? en ik ben 16, hoe oud ben jij? 18? dan ben je inderdaad wel stoer.. get a life man, als je iets niet wil lezen lees je het niet. ga weg joh

Ik heb het gelezen, anders zou ik het geen onzin noemen. Maar ok, ik zal toch maar verduidelijken wat ik er verkeerd aan vind.

ik word echt hellemaal fucking gek van scholen. Ze denken dat ze alles kunnen maken, ze krijgen een stijfe van hun authoriteit, en 50% van de tijd leer je niks.

Wie is "ze"? Hoe kom je aan die 50%?

En in de andere 50% leer je een paar sommetjes of woordjes die je 2 dagen daarna weer vergeet. Waarom pakken ze het niet slim aan en denken al die mensen: Zo hadden we het vroeger ook gedaan dus zo moet het nu ook. Waarom leer je niet voor dingen dat je echt leuk vind.

Makkelijk om het "prop-alles-in-je-kortetermijngeheugen-systeem" aan te vallen, maar geef eens een alternatief? Als je je kennis na twee dagen niet meer beheerst, ligt dat aan je leermethode.

Of leer je BELANGRIJKE dingen. Zoals OUD grieks en latijns... Waarom? Ik ga toch ook niet leren wat de slechtse manier van skateboarden is.. het slaat gewoon nergens op, een taal gebruiken die niemand kan. Alsjeblieft geef me gelijk^^

Zoals Xepo zei; apotheker (met of zonder "h"?) of dokter. Verder nog Paus, geschiedkundige en wellicht zijn er meer. Bovendien geven die talen je een basis voor andere talen. Grieks: Russisch. Latijn: Frans, Spaans, Italiaans..

Bovendien ben je vrij om te kiezen in welke richting je stapt. Grieks of Latijn zijn geen basisvakken als Wiskunde of Frans.

Want het is gewoon zo, 70% van de tijd op school is nutteloos..

Hoe kom je aan dat cijfer?

Nog wat vragen:
1. Op hoeveel scholen heb jij gezeten?
2. Welk onderwijssysteem? NL/VL?
3. Voor leerlingen die last hebben van het openbaar onderwijssysteem bestaan alternatieven. Middenjury, BIS-paketten, volwassenonderwijs (mits 18+) met deeltijdse stage, zelfstudie, etc. Mogelijkheden genoeg.
Member
Gold: 774.55
Mar 30 2007 06:01am
Quote (Sirchefhimself @ Fri, Mar 30 2007, 11:28am)
ik word echt hellemaal fucking gek van scholen. Ze denken dat ze alles kunnen maken, ze krijgen een stijfe van hun authoriteit, en 50% van de tijd leer je niks. En in de andere 50% leer je een paar sommetjes of woordjes die je 2 dagen daarna weer vergeet. Waarom pakken ze het niet slim aan en denken al die mensen: Zo hadden we het vroeger ook gedaan dus zo moet het nu ook. Waarom leer je niet voor dingen dat je echt leuk vind. Of leer je BELANGRIJKE dingen. Zoals OUD grieks en latijns... Waarom? Ik ga toch ook niet leren wat de slechtse manier van skateboarden is.. het slaat gewoon nergens op, een taal gebruiken die niemand kan. Alsjeblieft geef me gelijk^^ Want het is gewoon zo, 70% van de tijd op school is nutteloos..

Ik vind Latijns en Oud Grieks niet echt "Belangrijk".
Ik bedoel, later zal het echt niet veel gebruiken. Licht er maar net aan waar je later gaat werken.
Ik denk dat Engels en Nederlands dan veel belangrijker zijn.
Er zijn inderdaad nutteloze tijden op school. Maargoed, dat is op elke school wel.
Mischien moet je dit aan een leraar vertellen die een "nutteloze les" geeft?
Member
Mar 30 2007 06:05am
Quote (xycho2d @ Fri, Mar 30 2007, 12:01pm)
Quote (Sirchefhimself @ Fri, Mar 30 2007, 11:28am)

Ik vind Latijns en Oud Grieks niet echt "Belangrijk".
Ik bedoel, later zal het echt niet veel gebruiken. Licht er maar net aan waar je later gaat werken.
Ik denk dat Engels en Nederlands dan veel belangrijker zijn.
Er zijn inderdaad nutteloze tijden op school. Maargoed, dat is op elke school wel.
Mischien moet je dit aan een leraar vertellen die een "nutteloze les" geeft?

Ja maar wat gaat hij er aan veranderen? balkenende omkopen? en oud grieks gebruik je toch nergens? maakt niet uit waar je werkt.
Member
Gold: 4.00
Mar 30 2007 06:07am
Verscheelt per school en opleiding, sommige scholen staan echt bekent als "slecht" maarja moet je ook maar niet voor die school kiezen eh ^^
Member
Mar 30 2007 06:08am
ja, maar als je 12 bent, je kent al die scholen niet en je moet naar de 1e. Dan weet je ook niet welke je kiest. Ik vind het gewoon slecht geregeld
Member
Gold: 774.55
Mar 30 2007 06:30am
Quote (Shinobi-tlo @ Fri, Mar 30 2007, 12:07pm)
Verscheelt per school en opleiding, sommige scholen staan echt bekent als "slecht" maarja moet je ook maar niet voor die school kiezen eh ^^

Mijn opleiding is competentie gericht.
Wij krijgen iedere week of 6 weken, een vel met een context erop.
Uit die context moeten wij een product halen, en moeten we vervolgens gaan beschrijven.
-Brainstormen
-Eisen van het product beschrijven
En die beschrijving moet dan goed worden goedgekeurd.
Vervolgens moeten we dan het product maken en aan het eind van de week opleveren.
Go Back To Nederlands Topic List
1239Next
Add Reply New Topic New Poll