Ok gevoelig onderwerp voor sommige misschien maar ben toch zeer benieuwd naar de meningen hier.
Drugs, het handelsmerk van nederland.
Ik heb het hier zeer vaak over met vrienden omdat het een interresant onderwerp is en ik wil wel eens weten wat jullie van mijn ideeen over drugs vinden.
Ik vind dus zelf dat veel mensen foute vooroordelen hebben over drugs.
Tijdens de opvoeding wordt je er min of meer bang voor gemaakt, dit vind ik deels terecht aangezien het wel een zooitje zou worden als iedereen hallucinerend op school en op het werk zou zitten.
Nee ik vind drugs toch meer voor de mensen die er mee om kunnen gaan en dat zijn vaak ook mensen die het dus zelf ontdekken en hun aangeleerde angst ervoor overwinnen(of gewoon de junkies die niet op een andere manie gelukkig kunnen worden maar dat is weer een hele andere discussie xD)
Ik ben dan ook van mening dat drugs,als ze goed gebruikt worden, juist zeer handig kan zijn.
Drugs kan je een enorme vrijheid geven om even uit het dagelijke (stressvolle) leven te stappen en even te ontspannen of wat lol te hebben.
Er is nogal wat slechte reclame geweest voor drugs door de jaren heen, vooral door misverstanden en onwetendheid.
Hierbij wil ik het voorbeeld betrekken van het meisje dat een paar dagen geleden van een brug af is gesprongen en dit zou komen omdat ze paddo's op had.
Ik heb eens gekeken naar een reportage daarvan en eerlijk gezegd geloof ik er niks van dat het perse door de paddo's kwam, dit meisje had duidelijk al wat problemen en ook zag ik dat ze eerst onder de brug door was gelopen en aan de andere kant eraf was gesprongen. Ik denk niet dat er een situatie kan ontstaan waarbij je zo erg onder invloed bent dat je daardoor zelfmoord wilt gaan plegen, en ookal zou dat gebeuren dan lijkt het mij zeer onwaarschijnlijk dat je eerst onder de brug door loopt om er vervolgens aan de andere kant af te springen.
Nu het leukste gedeelte: de positieve kanten.
Het blijft natuurlijk gewoon leuk om wat te experimenteren en ik ben zelf ook iemand die graag alles in zn leven wel eens wil doen(met mate, dat wel)
Ook heb ik mensen verhalen horen vertellen over dat ze de wereld anders zijn gaan zien, bij spuiten en slikken zat ooit een zeer inspirerende vrouw die vertelde over hoe ze onder invloef van DMT erachter is gekomen dat de uitspraak "All is one, one is all" klopt. Dit vind ik prachtig want ik denk dat die persoon nu een stuk vrolijker door het leven gaat op een bepaalde manier.
Tot slot:
Mensen zijn bang voor het woord "drugs", ze zien meteen het beeld van een verlepte junk met een naald in z'n arm voor zich en dat is natuurlijk een totaal fout beeld. Alcohol, tabak en zelfs cafeïne zijn namelijk in feite ook drugs. Sterker nog, ik las laatst ergens dat het officieel was dat alcohol de ergste drug is, misschien niet de meest verslavende maar wel de schadelijkste.
Ook heb ik gehoord dat er in belgie veel meer wordt gebruikt in nederland en ik denk dat dit toch wel gedeeltelijk komt door het feit dat het illegaal is in belgie (nouja, zo goed als)
Door deze ontkennings-maatschappij krijgt men een verkeerd beeld over drugs, ik ben zelf van mening dat de angst voor de mensen die het gebruiken een stuk minder zou worden als het niet zo een "underground" wereldje was. Dingen als LSD zijn bijvoorbeeld bewezen als een van de minst schadelijke drugs ooit, toch staat het bekend als hard-drugs en dat is waarschijnlijk alweer vanwege onwetendheid
Sorry voor het lange verhaal, als je zin hebt het door te lezen: discuss!
(en als je geen zin hebt het door te lezen: post toch je mening maar

)