Quote (StreetPreacher @ Wed, 28 Feb 2007, 17:15)
Nederlands geluk lijkt me nogal oppervlakkig.
En als Nederland tot één van de meest welvarende landen ter wereld word gerekend, waarom is het dan zo dat in het noorden meer en meer voedselbanken uit de grond worden gerukt?
Is er nu meer aandacht voor of stijgt het aantal mensen die in armoede leven?
Als kind kan je niet goed voor jezelf spreken, en aangezien het een nederlands artikel is, zouden de ouders het de kinderen zogenaamd naar hun zin hebben gemaakt, door ze kadootjes te geven en daarmee hun gebrek aan interesse en aandacht naar hun zaad proberen goed te maken. Tweeverdieners die goed rond kunnen komen, maar geen tijd voor hun kinderen hebben is erg jammer. Tegenwoordig zie ik geen huisvrouw, en in de zeldzame situatie, een huisman meer. Omdat het simpelweg niet past in de maatschappij, waar 3x uur in de week werken bij het keursleven hoort.
Maar dat is inmiddels in bijna de hele westerse wereld het geval. Vrouwen willen ook carriere maken (pffff) dus tweeverdieners hebben de toekomst. Dus wanneer je het gaat vergelijken met de rest van het 'westen' levert dit geen bonuspunten op. Het is naar mijn mening ook niet iets waar de regering iets aan kan doen.
EN ZO OUD WAS DENNIS' REPLY HELEMAAL NIET! =O
In mijn gejaagde leven voelt 2 dagen als een eeuwigheid!
Quote (WemyNM @ Wed, 28 Feb 2007, 20:25)
Wat is gelukkig zijn? Wie is er vaak gelukkig? Waarom ben je dan gelukkig? Ben je dan gelukkig of denk je dat je je gelukkig voelt? Waarom kan een ander zich niet gelukkig voelen op een moment wanneer jij je wel gelukkig voelt? Hoe voelt gelukkig zijn? Kan je met een handicap gelukkig zijn? Is er tijdens gelukkig zijn sprake van geluk? Bestaat gelukkig zijn wel?
Ik ben blij dat ik niet in jouw schoenen sta en zou als ik jou was overwegen filosoof te worden.
This post was edited by sK_Kabouter on Feb 28 2007 02:06pm