d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Nuditeit! > Een interessant onderwerp.
1234Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 11.33
Jan 25 2007 09:36am
Ik had vanmiddag het interessante onderwerp 'nuditeit' aangesneden in een msn gesprek met persoon 'X'. Uit respect voor Peter, laat ik achterwege wie persoon 'X' is.

Dus, zijn visie op nuditeit was erg uitgesproken. Zo citeer ik;

Quote (X)
NN NUDITY = FREEDOM!

Of een minder radicale;

Quote (X)
de wind die langs je zak waait. Een goddelijk gevoel van vrijheid

Ik ben van mening dat nuditeit ook wel moet kunnen. Alleen met mate. Dit omdat jongere kinderen nog niet toezijn aan het zien en kunnen bestuderen van organen die op de leeftijd 1-10 nog eigenlijk taboe zijn. Maar toch vind ik dat het wel moet kunnen, want als de natuur de mens als organisme met vacht (/kleding) beschouwde had zij ons wel een vacht gegeven, en geen huid. Kleding is alleen overbodige luxe. Een mens hoort te kunnen overleven in zijn natuurlijke staat (dus zonder kleding). Maar toch, het is de laatste paar duizend jaren zo normaal geworden om in kleren rond te lopen, dat het onbeschaafd zou zijn en/of in sommige gevallen barbaars om naakt rond te lopen. Ik vind dat deze taboe doorbroken moet worden, en dat men terug moet gaan naar zijn oorspronkelijke staat, of tenminste daar de gelegenheid voor moet kunnen hebben, zonder zich daarvoor te moeten schamen en/of nagewezen worden. Back to basics.

Nu komt natuurlijk de vraag
'Wat is jullie visie op nuditeit?'

Dit is geen topic waar je in kunt replyen met dingen als 'bah, goor, iel, heheh, LOL, OMG', geef je mening! Ik zal er persoonlijk op toezien dat er alleen over dit onderwerp gediscussieerd wordt!
edit; typfoutjes -,-

This post was edited by MilkAndCookies on Jan 25 2007 09:49am
Member
Gold: 0.48
Jan 25 2007 09:45am
Haha, zie jou volwassen proberen te doen.

Ehm, zolang het maar bij je eigen huis blijft.

Ikzelf ben alleen naakt als ik douch of in bad lig. Nee, heb nog nooit naakt sex gehad.

This post was edited by Doggy-Style on Jan 25 2007 09:46am
Banned
Gold: 0.00
Warn: 60%
Jan 25 2007 10:03am
Ik ben een groot fan.

Laten we het best verkochte boek ter wereld openslaan:

Volgens de bijbel kwamen Adam en Eva erachter dat ze naakt waren, nadat Eva van de verboden fruit had gegeten. (Vrouwen en verleiding, gheghe)
Het schaamtegevoel ging daarmee gepaard.

In onze cultuur kan je als babytje schaamteloos naakt zijn, schaamte ken je (nog) niet. Maar de onschuld van een kind word snel bedorven. ^^

Quote (Twan)
Ehm, zolang het maar bij je eigen huis blijft.

Je lekkere buurvrouw? =O

Quote (Twan)
Nee, heb nog nooit naakt sex gehad.

Heb je wel eens seks gehad, zoja, waarom niet naakt? Zo kan je toch optimaal van elkanders lichaam genieten? ^^
Member
Jan 25 2007 10:07am
Quote (CursedWater @ Thu, 25 Jan 2007, 17:03)
Je lekkere buurvrouw? =O
Die is zo'n 70 jaar? tongue.gif Nah
Quote (CursedWater)
Heb je wel eens seks gehad, zoja, waarom niet naakt? Zo kan je toch optimaal van elkanders lichaam genieten? ^^
Is er gewoon nooit van gekomen. Iedere keer had ik m'n broek nog half aan. Intressant he?

This post was edited by Doggy-Style on Jan 25 2007 10:08am
Member
Gold: 224.00
Jan 25 2007 10:11am
Probeer je zinnen wat beter te formuleren, want het is nogal onduidelijk wat je bedoelt.

De mens draagt al kleren sinds mensenheugenis. Dat is 'normaal' in onze westerse cultuur. Ik zie het punt niet zo. Als je naakt wilt lopen, zijn daar speciale gelegenheden voor. Dat iemand het aanstootgevend kan vinden, is eerder een ethische kwestie.
Member
Gold: 4.33
Jan 25 2007 10:12am
Als iemand dat wil doen moet het niet in het publiek, er zijn andere mensen die daar geen intresse voor hebben.
Er zijn naaktstranden & andere plaatsen waar je heen kan gaan als je hier zin in hebt.
Member
Gold: 175.00
Jan 25 2007 10:15am
sex met kleren is gewoon een schande voor de daad.
je moet gnieten en optimale tast hebben aan elkaar
gwn puur genot
btw
nog nooit sex ghad met 1 of ander kledingstuk aan
pure nudity
Banned
Warn: 60%
Jan 25 2007 10:17am
Quote (Toasts @ Thu, Jan 25 2007, 04:12pm)
Als iemand dat wil doen moet het niet in het publiek, er zijn andere mensen die daar geen intresse voor hebben.
Er zijn naaktstranden & andere plaatsen waar je heen kan gaan als je hier zin in hebt.

Ik neem aan dat je ook niet naar het strand durft.

Quote (mouzfrat)
nog nooit sex ghad

Oke...

This post was edited by CursedWater on Jan 25 2007 10:17am
Member
Jan 25 2007 10:22am
Quote (muizenscheet @ Thu, 25 Jan 2007, 17:15)
sex met kleren is gewoon een schande voor de daad.
je moet gnieten en optimale tast hebben aan elkaar
gwn puur genot
btw
nog nooit sex ghad met 1 of ander kledingstuk aan
pure nudity

Jij zou toch oprotten?
Member
Jan 25 2007 10:30am
maar sexueel gezien.. ik vind vrouwen met kleding sexy en mooi.. naakt ook natuurlijk..

wil jij dat ze je pielemans of gekrompen van de kou ( op het moment -x graden.. ), of een maatje groter doordat je een lekker stuk ziet?

ik denk dat je, je dan tog wel schaamt happy.gif

ik vind het best zo.

SyG tongue.gif

/edit

haha ik heb een warn.. waar heb ik dat aan verdient sad.gif?

This post was edited by SyGleft1 on Jan 25 2007 10:31am
Go Back To Nederlands Topic List
1234Next
Add Reply New Topic New Poll