d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Eten In Een Sterren Restaurant > Michelin Sterren Wel Te Verstaan
12Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 100.00
Apr 5 2011 10:37am
Een tijdje geleden hadden we een redelijk succesvol topic over lekker eten.
Ik ben er afgelopen weekend achter gekomen dat ik helemaal niet wist wat ECHT LEKKER eten was.

Afgelopen weekend hebben mijn vriendin en ik samen gegeten in restaurant Amerone in Rotterdam.
De ervaring die ik daar opgedaan heb zal mij m'n hele leven bijblijven. Het eten was zo ontzettend lekker, dat ik me niet voor kon stellen dat het zo lekker kon zijn.

Ik heb dingen gegeten waarvan ik vooraf dacht dat ik het nooit zou lusten (eendenlever bijvoorbeeld) maar god wat was dat fucking lekker.

Het kostte wel zo ongeveer 250,- maar dan heb je ook wat. Binnen komen met een glas goede champagne, 4 gangen (nou, eigenlijk 7 gangen als je de amuse een voorafje en de koekjes/gebakjes bij de koffie mee rekent) van voor tot achter verzorgt met een bijpassen wijntje bij iedere gang.

Wat een beleving. Het is zeker de moeite waard om ééns een beetje geld opzij te zetten voor een echt etentje buitende de deur.
Member
Gold: 11.33
Apr 5 2011 10:42am
Toen ik in Zwolle woonde hebben mijn ouders mij een keer meegenomen naar de Librije. Dat was ook wel ernstig goed te doen. Dunno hoe duur het was, deze boii betaald niet voor z'n eigen eten. Maar inderdaad, je kreeg daar shit voorgeschoteld waarvan ik dacht dat ik het niet lekker zou vinden, maar het was allemaal heerlijk. Zelf nog wel eens geprobeerd na te maken, niet echt gelukt.

shit was so cash
Banned
Gold: 0.00
Warn: 60%
Apr 5 2011 02:53pm
heb een keer op de kosten van de ouders van i een biefstukje met saus en stukjes speciaal gebakken aardappel verorberd van maar liefst 55 euro op een terasje boven het water aan een groot italiaans. Dit was echt geweldig, in de schemering onder de knalroze lucht terwilj je het water van het meer tegen het terras kon horen kletsen nog geen halve meter van je vandaan, een heel zacht warm windje..

Mijn aller beste avond maaltijd van mijn leven tot nu toe.

hiernaast schiet mijn vader graag wild met de jacht vereniging. lekker dieren knallen als een elitair heaheahea.. maarja ik eet dus wel vaker eenden borst en de verschillende recepten daarvan. Er zit een appart soort smaak aan waardoor het gewoon zo anders is dan kip of vee oid. je proeft het bijna dat die beesten in de buitenlucht zitten en van planten leven en in het water dobberen.. heel appart. maar als iemand hier nog geintereseerd is in eend, ik kan het vrij cheap hosselen via mijn vader, als je wilt krijg je een heel eendenlichaam. verder hebben we ook duif fazant en haas. duif is imo nasty. fazant is wel te doen en haas is wel lekker.

This post was edited by shadowstriker89 on Apr 5 2011 02:57pm
Member
Gold: 70,686.51
Apr 5 2011 02:58pm
Quote (shadowstriker89 @ Apr 5 2011 10:53pm)
heb een keer op de kosten van de ouders van i een biefstukje met saus en stukjes speciaal gebakken aardappel verorberd van maar liefst 55 euro op een terasje boven het water aan een groot italiaans. Dit was echt geweldig, in de schemering onder de knalroze lucht terwilj je het water van het meer tegen het terras kon horen kletsen nog geen halve meter van je vandaan, een heel zacht warm windje..

Mijn aller beste avond maaltijd van mijn leven tot nu toe.

moet je maar eens naar de japanner gaan dat is pas genieten
Banned
Apr 5 2011 03:15pm
keertje geweest met mijn ouders. smaakte wel lekker maar vond het niet zo speciaal als die biefstuk van toen. had gewoon het gevoel dat mensen ook echt hun best hadden gedaan op die biefstuk ipv zoals de meesten doen op hun werk, hun werk doen. zoals ik bij de mac vroeger ook gewoon alles in die ovens gooide en bakte zonder dat het mij iets kon schelen of het goed smaakte of niet. zolang ik ze op tijd had gebakken was ik blij.
haha volgens mij heb ik hier niks gezegd over mijn baan bij de mac donalds of wel? haha was koning. na de mac donalds gaan werken bij distributie centrum c1000 was ook best koning. nu werkloos. kansloos haha moet na me examens een baan. en hard.
Member
Apr 5 2011 06:00pm
Quote (187ci @ 5 Apr 2011 22:58)
moet je maar eens naar de japanner gaan dat is pas genieten

ik ga bijna één keer per week eten bij de japanner. is idd goed toe doen.

Maar dat komt toch echt niet in de buurt van fucking michelin sterren eten.
Banned
Apr 7 2011 06:22am
ben gister voor het eerst langs subway geweest.

shitttt ik dacht dat zijn gewoon stokbroodjes, maar dit was toch wel heel erg lekker! beter dan de gemiddelde hamburger :p
Member
Gold: 9,221.15
Apr 7 2011 07:02am
Letterlijk dure shit.
Member
Apr 7 2011 07:41am
Quote (Hellskin)
Het is zeker de moeite waard om ééns een beetje geld opzij te zetten voor een echt etentje buitende de deur.
Kan het mij haast niet voorstellen.

This post was edited by JWT on Apr 7 2011 07:42am
Member
Apr 8 2011 03:37am
Quote (JWT @ 7 Apr 2011 15:41)
Kan het mij haast niet voorstellen.

if you never try, you'll never know.

Als ik een avondje ging stappen dan gaf ik ook wel eens 200+ euro uit. En ja.... Als je dat uitgaan wel een beetje gezien hebt is dit leuk om eens te doen.
Go Back To Nederlands Topic List
12Next
Add Reply New Topic New Poll