Ik ben 1,2 en 3 februari met school op een introductiekamp geweest waar je 3 dagen heel intensief gaat sporten etcetcetcetc..
Op de 2e dag gingen we low-kicks oefenen en die eikel trapt tegen mijn duim aan, die werd toen dik maar ik voelde nog geen pijn.
20 minuten erna moesten we ''wedstrijd'' boksen in een soort ring, en na afloop deed mijn duim ontzettend zeer.
Hij was rood, ontzettend dik en de achterkant was blauw/paars. Vorig jaar brak ik mijn middelvinger en was ik te eigenwijs (kut eigenschap) om hiervoor naar het ziekenhuis te gaan dus dat liep uit tot een operatie als ik die vinger nog wilde houden. Ik was dus weer super bang dat ik dus wat gebroken had en ging dus naar mijn mentor.
Hij zei dat ik me bij de sportdocenten moest melden maar die reageerde nogal laconiek, alsof het niks was, net als vorige keer toen ik mijn vinger op 2 plekken gebroken had. ach goed, ik kreeg een zakje ijs en ben gewoon doorgegaan met kamp in de hoop dat het niks was.
Toen ik thuis kwam heb ik het eerst een aantal dagen aangekeken, kijken of ik pijn bleef houden en of alles wat minder dik werd. Ik had ook niet echt tijd om naar de dokter te gaan, dan zou ik stage moeten afzeggen en ik weet uit ervaring dat ze daar fucking moeilijk om doen dus daar had ik niet echt zin in.
Mijn vader, die me normaal meteen naar het ziekenhuis wil sturen, zei dit keer ook dat ik maar even moest afwachten omdat ik geen drukpijn had. Als je bijvoorbeeld een vinger gebroken hebt moet je die loodrecht naar beneden drukken om te voelen of het pijn doet, zoja, gebroken. Maar dat had ik dus niet.
Ik baal er nu alweer van dat ik die klote stage niet gewoon even af kon bellen. Ik ben wel echt weer een domme eikel geweest en achteraf aan het janken op het forum maar misschien dat iemand iets soortgelijks gehad heeft. Dokter is deze week dicht dus daar schiet ik op dit moment ook niet mee op. Voor de rest heb ik gehoord dat er ook kans is dat een pees gerekt/gescheurd kon zijn maar dan zou ik andere symptonen hebben lijkt me..
TL;DR/conclusie/moraal van het verhaal/etcetcetcDuim is na 21 dagen nog steeds dik, de pijn neemt langzaam af maar heb totaal geen kracht meer in de duim. Kan 'm ook niet zo goed als de andere duim bewegen. Als ik 'm loodrecht naar beneden duw lijkt het wel of de botten langs elkaar schuiven, (niet zo heftig als het klinkt hoor..) als ik mijn gezonde duim naar beneden druk gebeurd er niks, alsof hij op slot staat.
Heeft iemand ervaringen met dit soort dingen? Ik heb altijd wel gezeik met botbreuken en kneuzingen alleen dit voelt toch anders ofzo? En gaat zit zelf genezen of kan ik beter even heen gaan.
Ik dacht laat ik ook wat pics uploaden, is wel smakelijk om te zien. Toepasselijk rond etenstijd dacht ik..Dit was dus mijn middelvinger die ik op vorig kamp brak. Die uitstekende dingetjes zijn een soort ijzeren spijkertjes die door mijn bot werden genaild om de boel een beetje bij elkaar te houden. Na 6 weken werden ze er met een tang uit getrokken. Alsof we in een soort derde wereld land wonen, zo'n gevoel kreeg ik er een beetje bij. Die dingen waren vastgegroeid in mijn botten dus pakte hij maar een tang.

ENNNNNN dit is mijn duim zoals hij nu is:
sorry voor de kut kwaliteit en bewogen etc etc, ben geen ster in het maken van foto's. Helemaal niet met links..
This post was edited by Pattern on Feb 23 2011 11:44am