Ik heb een lichte bokszak (+- 25kg) gekocht van een maat van me, en wil die graag ophangen aan het plafond. (beton)
Ben niet echt creatief dus wilde ik jullie vragen hoe ik dit het beste kan doen..
Ik heb een veiligheidshaak, en 2 van die dikke bouten die ik het plafond in ga jassen. (Ik ben de naam vergeten van die bouten.. maar als je ze dichtdraait worden ze dikker. dus die zitten wel goed vast lijkt me?)
Ook ga ik zo'n plaat met een oog eraan kopen(Zie afbeelding 2), en die in mijn plafond boren op de plaats waar ik hem (met paint :p) geplakt heb.

bout, veiligheidshaak.

Plafond van beton.. En zo'n plaatje met oog.

Zak komt aan 4 kettingen te hangen. Moet ik de kettingen verlengen aan elke kant met dezelfde kettingen?
Hoe moet ik het precies aanpakken, als ik hem ophang staat hij te hoog. moet ik een ketting bij kopen en die aan de andere 4 kettingen van de bokszak vastmaken?
Ik denk dat hij ongeveer 70 centimeter lager moet staan dan hij nu zou zitten als ik hem ophang, het plafond is te hoog.
Edit: muursteun is geen optie.. mijn muren zijn echt waardeloos, die brokkelen al af als ik een plakbandje van de muur trek.
This post was edited by Pattern on Feb 13 2010 07:34am