d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Help Alstublieft? :) > Lichte Bokszak Ophangen Aan Plafond.
123Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 0.02
Feb 13 2010 07:28am
Ik heb een lichte bokszak (+- 25kg) gekocht van een maat van me, en wil die graag ophangen aan het plafond. (beton)
Ben niet echt creatief dus wilde ik jullie vragen hoe ik dit het beste kan doen..

Ik heb een veiligheidshaak, en 2 van die dikke bouten die ik het plafond in ga jassen. (Ik ben de naam vergeten van die bouten.. maar als je ze dichtdraait worden ze dikker. dus die zitten wel goed vast lijkt me?)
Ook ga ik zo'n plaat met een oog eraan kopen(Zie afbeelding 2), en die in mijn plafond boren op de plaats waar ik hem (met paint :p) geplakt heb.

bout, veiligheidshaak.

Plafond van beton.. En zo'n plaatje met oog.

Zak komt aan 4 kettingen te hangen. Moet ik de kettingen verlengen aan elke kant met dezelfde kettingen?

Hoe moet ik het precies aanpakken, als ik hem ophang staat hij te hoog. moet ik een ketting bij kopen en die aan de andere 4 kettingen van de bokszak vastmaken?
Ik denk dat hij ongeveer 70 centimeter lager moet staan dan hij nu zou zitten als ik hem ophang, het plafond is te hoog.

Edit: muursteun is geen optie.. mijn muren zijn echt waardeloos, die brokkelen al af als ik een plakbandje van de muur trek.

This post was edited by Pattern on Feb 13 2010 07:34am
Member
Gold: 0.00
Feb 13 2010 10:22am
Hey dude.

Wat je kan proberen als je vind dat hij te EDIT: "hoog" hangt, gewoon zo (dikke)slipketting voor de hond kopen.
Deze maak je aan de oog in het plafond, en hang daarna gewoon alle 4 de kettingen daar aan.
Jij zegt dat je zak 25 kg weegt, dan moet 1 ketting voldoende zijn.
Dit zorgt ervoor dat de zak nog steeds alle bewegingsvrijheid bewaart, en zal de zak zeker minimaal 50cm verlagen.
M.V.G.

Kiliyo.

P.S : Wanneer jij je zak zo laat staan zoals hij nu staat, gaat de vulling samenpersen, om dit te voorkomen leg je de zak plat.
Wanneer je hem hebt opgehangen laat je hem gewoon ff 24 uur hangen voordat je hem er weer af haalt, dit zal ervoor zorgen dat alles weer redelijk op zijn plaats zal zakken.

This post was edited by Kiliyo on Feb 13 2010 10:28am
Member
Feb 13 2010 05:59pm
Quote (Kiliyo @ 13 Feb 2010 18:22)
Hey dude.

Wat je kan proberen als je vind dat hij te EDIT: "hoog" hangt, gewoon zo (dikke)slipketting voor de hond kopen.
Deze maak je aan de oog in het plafond, en hang daarna gewoon alle 4 de kettingen daar aan.
Jij zegt dat je zak 25 kg weegt, dan moet 1 ketting voldoende zijn.
Dit zorgt ervoor dat de zak nog steeds alle bewegingsvrijheid bewaart, en zal de zak zeker minimaal 50cm verlagen.
M.V.G.

Kiliyo.

P.S : Wanneer jij je zak zo laat staan zoals hij nu staat, gaat de vulling samenpersen, om dit te voorkomen leg je de zak plat.
Wanneer je hem hebt opgehangen laat je hem gewoon ff 24 uur hangen voordat je hem er weer af haalt, dit zal ervoor zorgen dat alles weer redelijk op zijn plaats zal zakken.

Bedankt voor je hulp! :)
En waarom hangen mensen zo'n zak niet gewoon aan 4 haken? Waarom altijd 4 kettingen aan 1 haak.
Member
Gold: 100.00
Feb 14 2010 04:24am
je moet hem zoiezo verlengen. het probleem wat je alleen dan krijgt is dat (omdat he zo'n kleine zak is) heel veel zal slingeren. misschien moet je hem dicht tegen een muur aanhangen zodat hij tegen de muur slaat en terug slingert dan hoef je niet de hele tijd achter je zak aan te rennen.

hoe je ze het beste kan ophangen is een beetje afhankelijk van watvoor beton je hebt. het kan van heel broos (dat het beton al gaat brokkelen zodra je erin boort) tot keihard (dat je er met je boor amper doorheen komt). er vanuitgaande dat je beton vrij hard is kan je idd het beste gaan voor keilbouten. je kan wel wat tutorials google-en over hoe je ze moet bevestigen. Chemische ankers is ook een optie.

Quote (Pattern @ 14 Feb 2010 01:59)
Bedankt voor je hulp! :)
En waarom hangen mensen zo'n zak niet gewoon aan 4 haken? Waarom altijd 4 kettingen aan 1 haak.

dat heeft te maken met hoe de zak beweegt nadat je er tegenaan slaat. je moet er eigenlijk een beetje omheen kunnen dansen en het slingeren van de boksbal zien als een bewegende tegenstander. dicht erbij blijven en eromheen draaien. maar aangezien jou zak vrij klein en licht is en je hem aan een lang draad gaat hangen wordt dat toch wel moeilijk

This post was edited by Hellskin on Feb 14 2010 04:26am
Member
Feb 14 2010 05:58am
Quote (Hellskin @ 14 Feb 2010 12:24)
je moet hem zoiezo verlengen. het probleem wat je alleen dan krijgt is dat (omdat he zo'n kleine zak is) heel veel zal slingeren. misschien moet je hem dicht tegen een muur aanhangen zodat hij tegen de muur slaat en terug slingert dan hoef je niet de hele tijd achter je zak aan te rennen.

hoe je ze het beste kan ophangen is een beetje afhankelijk van watvoor beton je hebt. het kan van heel broos (dat het beton al gaat brokkelen zodra je erin boort) tot keihard (dat je er met je boor amper doorheen komt). er vanuitgaande dat je beton vrij hard is kan je idd het beste gaan voor keilbouten. je kan wel wat tutorials google-en over hoe je ze moet bevestigen. Chemische ankers is ook een optie.

dat heeft te maken met hoe de zak beweegt nadat je er tegenaan slaat. je moet er eigenlijk een beetje omheen kunnen dansen en het slingeren van de boksbal zien als een bewegende tegenstander. dicht erbij blijven en eromheen draaien. maar aangezien jou zak vrij klein en licht is en je hem aan een lang draad gaat hangen wordt dat toch wel moeilijk

hmm ja, dat dacht ik ook al.
Maar aangezien ik niet echt veel ruimte heb..
Ik moet nog even denken of ik 'm nou aan 4 haken hang of aan 1.
Bedankt hell. ;)
Member
Gold: 5,901.42
Feb 14 2010 07:36am

need i say more?

This post was edited by Tha_Axid on Feb 14 2010 07:36am
Member
Feb 14 2010 07:44am
Quote (Tha_Axid @ 14 Feb 2010 15:36)
http://www.verpakkingshop.nl/images/duke%20tape.jpg
need i say more?

rofl. : D
Member
Gold: 70,686.51
Feb 15 2010 04:41am
die bouten zijn meer dan goed genoeg

als je die er 2 in jast kan je er zelfs zelf aan gaan hangen
Member
Feb 15 2010 04:44am
Quote (187ci @ 15 Feb 2010 12:41)
die bouten zijn meer dan goed genoeg

als je die er 2 in jast kan je er zelfs zelf aan gaan hangen

Mooizo, daar maakte ik me namelijk een beetje zorgen over.
Nu moet ik eerst nog bekijken of ik door het plafond kan komen met boren, dat is altijd een ramp.
Bedankt! ; )
Member
Gold: 100.00
Feb 15 2010 06:07am
Quote (Pattern @ 15 Feb 2010 12:44)
Mooizo, daar maakte ik me namelijk een beetje zorgen over.
Nu moet ik eerst nog bekijken of ik door het plafond kan komen met boren, dat is altijd een ramp.
Bedankt! ; )

met het juiste gereedschap is het goed te doen. maar als je zelf een standaard klopboor hebt dan is je boor waarschijnlijk op voordat je het gat gemaakt hebt.
ik kan je aanraden om even rond te vragen bij maatjes/kennisen of er niet iemand een proffesionele boor heeft. of huur er 1tje.

maak de gaten wel een paar cm dieper dan de bouten zelf zijn.

gelukkig is een maatje van mij betonboorder die heeft mij geholpen met het ophangen van mijn zak (180 cm / 80 kg)
Go Back To Nederlands Topic List
123Next
Add Reply New Topic New Poll