Je bent top, Bob! Ik zou de liefde met je bedrijven als we allebei homofiel zouden zijn.
Quote (Chlamydia @ Mon, 9 Feb 2009, 12:35)
Punt 1
Een centrale geluidsinstallatie is top. Hoe dan ook doen. Liefst 5.1 natuurlijk, helemaal als je film fanaat bent, zelfs op de xbox is het dope als de tering.
Het gaat me vooral om de muziek. Dus ik zou eerder aan een goede 2.1 set denken dan aan 5.1. Films download ik meestal en die hebben dan toch geen 5.1 ondersteuning. Toch?
Punt 2
Ik raad draadloze dingen af. Niks is zo irritant als een hapering in geluid.
Goed punt.
Punt 3Zoek, aan de hand van wat je allemaal aan je boksen wil hangen (xbox, pc, tv?), naar een boks setje waar een 'centraal station' bij zit. Mega handig met het aansluiten van meerdere apparaten. M'n broer heeft in het verleden een schakelstation gemaakt voor m'n 5.1 setje dat ik destijds had, maar behalve dat je daar aardig technisch voor moet zijn werkt het niet ideaal. Op het moment heb ik dit setje;
http://www.logitech.com/index.cfm/speakers_audio/home_pc_speakers/devices/224&cl=nl,nl Wat ik wil aansluiten:
- Twee pc's (verreweg het belangrijkst; het gaat om muziek)
- Eventueel ook xbox en tv.
Punt 4
TV. Voor de xbox zeker de moeite waard. Voor TV niet, tenzij je HD abonnementen hebt. Normale TV ziet er ietsje slechter uit op een plasma,tft,lcd, maar je went er erg snel aan (ik heb digitenne). Mijn tip voor een 'tv', zoek naar een computer monitor!
Ik heb 2 jaar geleden een 'Syncmaster 2032' gekocht. Officieel een computer monitor (wel met afstandsbediening!) met een groot scala aan ingangen, SCART, HDMI, DVI, VGA en Component. Je kan het haast niet zo gek bedenken of je kan het erop aansluiten. Hoewel hij maar 20" is koste hij rond de 250 euro. Dat was dus 2 jaar geleden. Hij is 'HD ready', wat betekend dat hij dingen zoals bijvoorbeeld blu-ray of de xbox kan afspelen op een resolutie van 1280x720 in plaats van 1920x1080 (het zogeheten Full HD), beide zijn echter 'HD'. Ik vind dit verschil echter zwaaaaaaaaaaaaaaar overrated, zeker voor de prijs.
Kan je ook tv kijken op zo'n monitor? Wil de tv ook voor xbox gebruiken. Heb niet zoveel ruimte dat er meerdere dingen naast elkaar kunnen bestaan.
Punt 5Wat betreft je 'multimedia station' voor muziek of zelfs films (ting!) weet ik uit m'n hoofd dat deze bestaat:
http://www.wdc.com/en/products/products.asp?DriveID=572Klein ding dat maar 7 watt vraagt om te draaien, ik ben ervoor aan het sparen. Hoe dan ook, zulke dingen bestaan wel degelijk!
Hmm, ok.
Ikzelf kwam op zoiets uit:
http://www.umpcshop.be/product/62970/55120/4642/conceptronic-grab-n-go-netwerk-media-player-1-tb.htmlVoor zover ik het begrijp fungeert dat als een soort mp3 spelende server in je netwerk. Dat leek mij wel een aardige oplossing, mits je de boxen er direct op kan aansluiten.
Dan heb je de boxen niet op tv of xbox, maar dat valt te vergeven. Of misschien valt zelfs daar wel wat op te verzinnen. Je bent dan niet meer van je pc afhankelijk voor muziek en je deelt muziek heel makkelijk met elkaar. Wellicht wel interessant.