d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands >
Poll > Wat Moeten We Met Rita?
1234Next
Add Reply New Topic New Poll
  Guests cannot view or vote in polls. Please register or login.
Member
Gold: 282.19
May 18 2006 12:44pm
Ik vraag me eigenlijk af wat de mensen (zelfs diablo spelertjes) van Rita Verdonk denken.
Ik ben zelf al lange tijd tegenstander van Rita Verdonk en stond perplex toen bleek dat ze de populairste kamerlid van nederland was!

Dus hierbij graag

1. Wat vonden jullie van Rita Verdonk voor de problemen rondom Ayaan Hirsi Ali?
2. Wat vinden jullie nu van haar?
3. Wat moeten we met haar aan? (poll)

met argumenten a.u.n. smile.gif
Member
Gold: 5,901.42
May 18 2006 01:26pm
Ze hoeft geen lijsttrekker te worden van mij, maar aftreden is ook weer te veel
Ze houd zich gewoon heel streng aan de regels en daar is opzich nix verkeerd mee,
als vind ik dat het bji de kwestie Hirsi Ali te ver gaat, ze wist al dat ze gelogen had, en zo had zelf een goeie band met haar. Ik vind het dan niet terecht dat ze, omdat het eigelijk een beetje in de media komt, ze haar nationaliteit afneemt.
Ze was verder goed opgeleid, en had een hoge functie, en er zijn meer van deze mensen, die zijn nodig in Nederland, dus is het absoluut verkeerd om deze weg te sturen, hetzelfde is gebeurt met dat ene meisje dat dit jaar examen vwo zou doen, ben de naam kwijt.
Deze mensen zijn goed voor nederland en maken het hier beter omdat ze later en nu al een goede baan hebben/krijgen.
De durgdealende en uitkering-ontvangende illigalen mogen van mi weg, maar ik geloof niet dat er alleen illigalen zijn die dat doen, ook nederlanders doen dit.
Back to the point: ik vote nix, want mijn mening zit er niet tussen, haar nationaliteit ontnemen is zinloos, reden is hierboven genoemt.
Member
Gold: 340.90
May 18 2006 01:37pm
gaan met ayaan
Member
May 18 2006 01:58pm
@ tha_axid : Aida heette dat meisje volgens mij, mooi meisje trouwens. Had niet weggestuurd moeten worden tongue.gif
@ reneisgoed1 : Argumenten smile.gif ?
Member
Gold: 340.90
May 18 2006 02:07pm
ze heeft gelogen is dat niet genoeg?
Member
Gold: 100.00
May 18 2006 02:10pm
1 dat ayaan haar nationaliteit afgepakt wordt? ag dat had eigenlijk al veel eerder (vanaf het moment dat de leugens bekend waren) moeten gebeuren.

2 de manier waarop het gebeurt keur ik heel erg af (en dat het nu alsnog gebeurt, nou ik weet ook niet of ik het daar mee eens ben. ze wisten het volgens mij al jaren en ze heeft zich heel erg voor nederland ingezet...)

3 ik was heel erg pro rita verdonk....

4 nu niet meer. (weet niet wat ik met dr aan moet, aan de ene kant vind ik het een sterke vrouw, aan de andere kant heeft ze de laatste tijd wel heel veel grove fouten gemaak)
Member
Gold: 224.00
May 18 2006 03:00pm
Politicus voor mensen die gevoelig zijn voor "oneliners", ofwel; 60% van de Nederlandse bevolking. A la Fortuyn en (in mindere mate) Wilders.

Ik vind d'r bagger, Rutte walst over haar heen met zijn feitenkennis/debate technieken. Ben sowieso niet zo'n VVD-stemmer; het type mensen dat erop stemt, trekt me niet. Tegelijkertijd zit het er dik in dat ik later ook zo iemand word.

Over de kwestie; ik vrees dat ze een inschattingsfout heeft gemaakt. Een vrij grove zelfs.
Member
Gold: 100.00
May 18 2006 03:32pm
en dat is niet haar eeste grove fout, en ben bang dat ze dat alleen deed om een beetje stemmen te winnen ipv dat het echt politiek werk is...

enne rutte is net een 2e bos -.- heb je ook niks aan die jonge
Member
Gold: 224.00
May 18 2006 03:45pm
Quote (Hellskin @ Thu, May 18 2006, 09:32pm)
en dat is niet haar eeste grove fout, en ben bang dat ze dat alleen deed om een beetje stemmen te winnen ipv dat het echt politiek werk is...

enne rutte is net een 2e bos -.- heb je ook niks aan die jonge

Ze heeft ongetwijfeld dat lijsttrekkerschap in haar achterhoofd gehad. Pakte niet helemaal goed voor haar uit. Kijken hoe het afloopt; ik ben benieuwd.

Ahh, ik ben waarschijnlijk de enige jongere die wel respect voor Bos heeft. Hij is één van de beste debaters van dit moment en niet zo populistisch als dat men denkt. Zijn pensioenhervormingen zijn gewaagd (en noodzakelijk).

Zijn tegenstanders willen doen geloven dat hij constant van mening wisselt, en dat doen ze met succes. Ik weet het zo net nog niet. Mijn stem krijgt hij misschien wel volgend jaar. Let op, 'misschien'.
Member
May 19 2006 12:59am
Wie heeft er gestemd voor dat ze lijsttreker moet worden tongue.gif ? zie nergens een posts staan met argumenten etc. sad.gif

In ieder geval: Wat Wuben[NM] al zei, Rita is een typische "oneliner", en dat raakt mensen of het nou inhoud heeft of niet.
Als ik zou moeten kiezen tussen Rutte en Verdonk dat ligt mijn keuze vast: Rutte.
Hij heeft veel meer kennis van zaken en is in staat om te debateren i.pv. "de poot stijf houden" (wat rita doet), zoals gisteren zo mooi in het 8uur journaal gezegd werd.

Wat betreft Ayaan & Rita hebben ze allebij boter aan hun hoofd

Verdonk omdat ze jarenlang op de hoogte was van de feiten rond Hirsi Ali’s vluchtverhaal, maar nu om haar imago van onbuigzaamheid hoog te houden daar plotseling in één dag consequenties aan kon verbinden.
Hirsi Ali omdat ze als VVD-Kamerlid jarenlang steun heeft gegeven aan een beleid van keiharde vervolging voor mensen die niets anders deden dan zij heeft gedaan om het land binnen te komen. 

Het zou trouwens heel onrechtvaardig zijn als Ayaan wel zou mogen blijven en de andere 26.000 met hetzelfde verhaal niet! Alleen maar omdat mevr. Hirsi Ali "zo goed" was voor het debat in Nederland.
Go Back To Nederlands Topic List
1234Next
Add Reply New Topic New Poll