d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Racistische Moord A'pen
123Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 0.00
May 14 2006 05:01am
Als je het verhaal nog niet kent:
http://www.eindhovensdagblad.nl/edbuitenland/article330351.ece

Enkele dagen geleden was er ook sprake van racistisch geweld. Een zwarte en blanke werden toen ineengeslagen vanwege de zwarte z'n huidskleur (de blanke hoorde bij hem en was reggae-achtig, vandaar).

Wat is jullie visie op dit alles?
Heeft iemand sympathieën voor die skinhead? En zijn er onder ons die zichzelf als een racist zien?
Member
Gold: 6,237.00
May 14 2006 06:15am
ik heb niets tegen andere huidskleuren. zelfs niet turken. Maar wat ik wel haat zijn mensen die al 10 jaar in Nederland wonen en nog geen woord Nederlands spreken. Of mensen die ergens extreem in geloven, bijvoorbeeld moslims die nog steeds geloven dat een vrouw bestenigd moet worden als een andere man haar heeft verkracht.

Banned
Gold: 0.01
Warn: 20%
May 14 2006 06:34am
Verschrikkelijk natuurlijk, op geen manier goed te praten of voor te sympatiseren.

Quote (Artikel)
De Arabisch-Europese Liga (AEL) gaat na de 'racistische slachtpartij' haar verantwoordelijkheid opnemen, zegt de als extreem bekend staande islamitische organisatie in een persbericht.

Ik ben benieuwd wat ze daar werkelijk mee bedoelen.
Member
May 14 2006 07:12am
Quote (zero_cool89 @ Sun, 14 May 2006, 13:15)
ik heb niets tegen andere huidskleuren. zelfs niet turken.

Beetje vreemde formulering door die "zelfs", maar ik begrijp wat je bedoelt.

Maar wat ik wel haat zijn mensen die al 10 jaar in Nederland wonen en nog geen woord Nederlands spreken.

Taal is inderdaad iets dat noodzakelijk is voor een goede communicatie, daar ben ik met akkoord.

Of mensen die ergens extreem in geloven, bijvoorbeeld moslims die nog steeds geloven dat een vrouw bestenigd moet worden als een andere man haar heeft verkracht.

Extremisme op zich is in geen geval een goede zaak. Maar je kan niet praten over "de moslims" zoals je ook niet kan spreken over "de katholieken". Binnen elke religie zitten natuurlijk fundamentalisten en het voorbeeld dat jij daar geeft behoord tot een fundamentalistische opvatting van de Koran. De Westerse moslims zullen dat niet zo extreem interpreteren. Maar uiteindelijk heeft elke religie of nationaliteit fundamentalistische aanhangers, enkel omdat moslimfundamentalisme en extremisme meer in beeld komt lijkt het alsof dat dat de enige vorm van extremisme is. Het voorbeeld in Antwerpen geeft een veel minder bekend soort extremisme weer, dat naar mijn mening nog veel te veel onderschat wordt.

Edit: hoe kon ik bijna vergeten reageren op xepolite's post?!

Quote (Xepolite)
Verschrikkelijk natuurlijk, op geen manier goed te praten of voor te sympatiseren.

Precies.

Quote (Xepolite)
Quote (Artikel)
De Arabisch-Europese Liga (AEL) gaat na de 'racistische slachtpartij' haar verantwoordelijkheid opnemen, zegt de als extreem bekend staande islamitische organisatie in een persbericht.

Ik ben benieuwd wat ze daar werkelijk mee bedoelen.

Ik ook, maar ik hoop dat dit voorval geen effect heeft op de relaties tussen de verschillende maatschappelijke gemeenschappen (wat ongetwijfeld wel zo zal zijn). Net zoals je bij de Polen die Joe vermoord hebben niet elke Pool kan veroordelen, moet bij dit voorval niet elke Belg veroordeelt worden.

Ook nog "interessant" is, dat de dader een neef zou zijn van een parlementslid van het Vlaams Belang (=een racistische partij die zo'n 35% van de stemmen haalt in Antwerpen; de partij heette vroeger "Vlaams Blok" maar werd veroordeelt voor racisme en heeft daardoor een naamsverandering ondergaan. In feite zijn hun standpunten nog steeds dezelfde, maar minder hard verwoord).

This post was edited by ¢?NNI on May 14 2006 07:18am
Member
Gold: 6,237.00
May 14 2006 07:38am
Of mensen die ergens extreem in geloven, bijvoorbeeld moslims die nog steeds geloven dat een vrouw bestenigd moet worden als een andere man haar heeft verkracht.

Extremisme op zich is in geen geval een goede zaak. Maar je kan niet praten over "de moslims" zoals je ook niet kan spreken over "de katholieken". Binnen elke religie zitten natuurlijk fundamentalisten en het voorbeeld dat jij daar geeft behoord tot een fundamentalistische opvatting van de Koran. De Westerse moslims zullen dat niet zo extreem interpreteren. Maar uiteindelijk heeft elke religie of nationaliteit fundamentalistische aanhangers, enkel omdat moslimfundamentalisme en extremisme meer in beeld komt lijkt het alsof dat dat de enige vorm van extremisme is. Het voorbeeld in Antwerpen geeft een veel minder bekend soort extremisme weer, dat naar mijn mening nog veel te veel onderschat wordt.

precies, het gaat me om de fundamentalisten, van elk geloof is dat slecht (zelfs een fundamentalist in natuurliefde kan slecht zijn). Ik gebruikte het voorbeeld over moslims omdat iedereen dat wel kent. maar het komt idd bij ieder geloof voor.

Member
Gold: 100.00
May 14 2006 02:53pm

helemaal mee eens

Ik vind het heel erg jammer dat dit gebeurt is.

beetje jammer dat z'n hesseloze dit heeft moeten doen...

This post was edited by Hellskin on May 14 2006 02:56pm
Member
May 14 2006 05:45pm
Quote (Hellskin @ Sun, 14 May 2006, 21:53)
<DIV class="quote1">Quote </DIV><DIV class="quote2">Verschrikkelijk natuurlijk, op geen manier goed te praten of voor te sympatiseren.</DIV>
helemaal mee eens

Ik vind het heel erg jammer dat dit gebeurt is.

beetje jammer dat z'n hesseloze dit heeft moeten doen...

z'n wat?

Btw, wat ik daarstraks zei was niet helemaal correct, het was niet z'n neef maar zijn tante die parlementslid is van het Vlaams Belang en zijn vader is militant bij Vlaams Belang.

Die partij heeft overigens natuurlijk "niets" te maken met wat er is gebeurd (althans volgens de partij zelf). Maar uitspraken zoals deze:
Vlaams Belang kiest inderdaad voor een gewapend bestuur dat terugslaat in plaats van terugkrabbelt.

bewijzen duidelijk het tegengestelde.

Gnight. smile.gif
Member
Gold: 40.00
May 14 2006 06:18pm
Gebeurde niet echt ver van m'n deur.. vind et wel schokkend dat zoiets midden op de dag kan gebeuren. erger vond ik wel de moord op Joe van holsbeek ( Jongen die is vermoord midden op de dag in brussel centraal met messteke voor een domme mp3 speler door 2 polen 2 weke terug).

Ik heb enkel problemen met immigranten die denken dat wij ons moeten aanpassen aan hun en zich ook naargelang gedragen, voor de rest ben ik een vrij vredelievend & tolerant persoon wink.gif

zie mezelf dus zeker niet als racist en heb alles behalve sympathie voor zo'n laffe daden. ik heb respect voor iedereen die zijn eigen geloof uit & verdedigt in een zinvol debat.. dit is gewoon puugr marginaal & laf. Voor z'n leven de bak in & elke dag het liefdesslaafje van een grootgeschapen neger zijn = fair deal
Member
Gold: 100.00
May 15 2006 01:50am
z'n wat?

sorry typo moest zijn zo een
Member
May 15 2006 09:35am
Quote (Never_forgotten @ Mon, 15 May 2006, 01:18)
Gebeurde niet echt ver van m'n deur.. vind et wel schokkend dat zoietsmidden op de dag kan gebeuren. erger vond ik wel de moord op Joe vanholsbeek ( Jongen die is vermoord midden op de dag in brussel centraalmet messteke voor een domme mp3 speler door 2 polen 2 weke terug).

Waarom vind je dat erger?

Ikheb enkel problemen met immigranten die denken dat wij ons moetenaanpassen aan hun en zich ook naargelang gedragen, voor de rest ben ikeen vrij vredelievend & tolerant persoon;)

Ik heb enkel problemen met individuen die alles wat met vreemdelingenbeleid heeft te maken verengen tot "aanpassen" en een nog veel erger woord "integratie". Ik heb de oplossing voor alle nutteloze politici die hun tijd verdoen met het "integratiebeleid":
Creër een VERDRAAGZAAM klimaat, dan is er geen aanpassing nodig

ziemezelf dus zeker niet als racist en heb alles behalve sympathie voorzo'n laffe daden. ik heb respect voor iedereen die zijn eigen geloofuit & verdedigt in een zinvol debat.. dit is gewoon puugr marginaal& laf. Voor z'n leven de bak in & elke dag het liefdesslaafjevan een grootgeschapen neger zijn = fair deal

Helaas is "wrong" + "wrong" niet "right".

Hellskin: ik vroeg me af wat het woord betekent na "zo'n", "hesseloze" ofzoiets?
Go Back To Nederlands Topic List
123Next
Add Reply New Topic New Poll