d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Nieuwe Game Computer! > Jaja.
123Next
Add Reply New Topic New Poll
Banned
Posts: 6,477
Joined: Nov 24 2006
Gold: 6.67
Warn: 100%
Jul 26 2008 05:15am
Ok dan, ik heb hulp nodig.
Ik heb eindelijk toch maar besloten om een nieuwe computer te halen.
Maar nu heb ik een beetje rond gekeken, en fanatiek al de g9 muis besteld.
Maar dus nog steeds geen computer! Ik heb een budget van ongeveer 600-800 euro, kan wel meer. Maar dan moet 't nog even wachten.
Iemand die mij wat suggesties kan geven? En niet alleen namen. Maar ook links naar online shops of wat dan ook.
En ja, tweakers.net ken ik. En daar heb ik ook al ff rondgekeken. Maar kom er niet echt uit allemaal.
Help?


bier.gif
Banned
Posts: 6,477
Joined: Nov 24 2006
Gold: 6.67
Warn: 100%
Jul 26 2008 06:20am
Kan niet meer editen.
Maar dit is wat ik een beetje in me hoofd heb.

Moederbord : Striker Extreme.
Videokaart: 8800GT 512 MB ( Mischien later er nog 1 bij, dus 2x 8800GT )
Ram: 4 gb, geen idee welk merk of wat dan ook.
Voeding: 750 watt
Hardeschijf: 2x 250 gb ofzo.

Iemand die mij kan vertellen of ik hier wat aan heb? Voor games nu en een beetje in de toekomst?
Member
Posts: 26,055
Joined: Apr 4 2006
Gold: 0.70
Warn: 30%
Jul 26 2008 07:56am
koop een videokaart die je in de toekomst in quad sli kunt zetten dan kan je je pc na een paar maanden upgraden met een 2e videokaart
je moederbord moet dat natuurlijk wel suporten


ah dat had je der al bij gezet xd

als je 4 gb ram wilt moet je wel 64bit windows halen he wink.gif

loop gewoon eens een hardware zaak binnen en stel daar de zelfde vraag, paradigit bvb
Member
Posts: 10,552
Joined: Jul 7 2007
Gold: 901.70
Jul 26 2008 08:13am
Ik zou wel grotere harde schijf kopen, 500 gb zit echt zo vol tongue.gif
Member
Posts: 5,881
Joined: Sep 2 2005
Gold: 541.90
Warn: 100%
Jul 26 2008 08:28am
Quote (edujackass @ Tue, 22 Jul 2008, 18:30)
fanboi.
een q6600 quadcore 150
8800gt  159
een shitty case  30
psu 600wat ocz 80 -- hier moet je al ruim voldoende mee hebben
asus p5k mobo 85 <- vind dit ding nog steeds geweldig ;D    ----------  zie stuk onder de quote
een dikke terabyte seagate hdd 130    ------------------- wss heb je al voldoende aan 500gb, neem een seagate, 50-80 euro ofzo was die
blue ray brander 180 ---------- een dvd brander volstaat 24 euro heb je een goeie nec dvdbrander
OCZ 2 GB DDR2-1066 Kit 50 <-omdat geheugen tog goedkoop zat is geworden atm.  ----- dit kan ook 4gb ddr2800 neem of balsistics of ocz of corsair 80 euro
Creative X-Fi Xtreme Music 65 <- niet vereist maar geluidskaarten zijn wel geil.
ongeveer 900 euro totaal.  -- klopt niet ^^
kies zelf een leuke kast en neem er een paar casefans bij.

monitor.. een 22 inch LG heb je al vanaf 200


je moederbord is btw niet zon geweldige keuze.. striker extreme is een soort van 8800gtx, betaalde je 500 euro voor en je krijgt een kaart die selchter is als een versie die minder als de helft kost (gt versie)
striker extreme ondersteund bijv geen ram sneller als 800mhz (hoewel je meschien tog ddr2800 gaat gebruiken is ondersteuning voor sneller ram tog handiger) ook zit er een nvidia chipset op (als je overclocked is een goeie intel chipset tog beter) Als je er 180 euro voor over hebt neem dan een goeie Gigabyte moederbord met een intel chipset
ik weet btw niet zeker maar ik denk dat je met zoeits net op je budget zit


oja en d2jsp, ik ga vanavond soliciteren. en dan uit eten, en dan bier kopen en uit in de stad.
Banned
Posts: 6,477
Joined: Nov 24 2006
Gold: 6.67
Warn: 100%
Jul 26 2008 09:14am
Heuj Eduard, lang niet gezien hier hehe.

Ik kan heel veel bestellen via me werk, dus voor inkoop prijs.
500 gb is zat denk ik, ik heb nu 40 gb. tongue.gif
En ik ga helemaal geen windows kopen, ik heb hier bijna elke windows versie wel op cdtje of dvdtje liggen.
Ik weet alleen niet of ik alleen vista erop zet, of beide.

Maar ik kan dus niet alles via me werk bestellen, en soms is 't ook hoger dan de inkoop prijs.
Dus ik zit ook een beetje naar de prijs verschillen te kijken, van me werk en online shops.
Voor me werk is namelijk een heel gedoe, dus bestel daar gewoon de duurste belangrijkste dingen die ze daar hebben.
Member
Posts: 5,881
Joined: Sep 2 2005
Gold: 541.90
Warn: 100%
Jul 26 2008 06:55pm
Ik neem aan dat je wel bekend bent met de tweakers pricewatch? ;P kijk daar voor de goedkoopste prijzen zou ik zeggen.
persoonlijk haal ik veel van mijn hardware bij alternate.nl omdat dat bedrijf tegenover me vaders werk is dus hij rijdt er gewoon langs en ze hebben een lekker groot assortiment en prijs is ook nog goed te doen maar dat is mijn mening.
over vista... tja het ziet er goed uit enzo maar het start niet al te snel op en tog een hoop fundementele dingen zullen behoorlijk tegen vallen
problemen die ik had:
netwerk printers deden lastig in verband met photoshop
kopieren via netwerk van je eigen ''netwerk locatie van je pc'' zorgde ervoor dat explorer.exe gewoon crashde
na het downloaden met Tor**** bestanden (warn niveau..) kon ik gewoon helemeal niet meer op internet tot ik 20 minuten niks deed
zelfs het gewoon standaard VERPLAATSEN van 60 bestanden van 300mb per stuk (paar seizoenen van series die ik gedownload had) zorge ervoor dat de boel vastliep. hij verplaatst 2 bestanden binnen een seconde en doet er dan 2321xxx uur over om de rest te verplaatsen. (eerst doet hij er ook nog een uur over om te berekenen hoe lang het precies gaat duren) hetzelfde geldt heir voor het simpelweg kopieren van een paar bestanden.
dan zijn er nog talloze programmas die het (nog) niet doen op vista 64 bit
ik gebruikte overigens windows vista ultimate 64bit in verband met 4gb ram
ik ben nu ongeveer 3 weken geleden dus weer teruggestapt op windows xp pro 32 bit waar lekker gewoon ALLES op draait. dan maar 3.5xgb ram gebruiken ipv me volle 4. die 500mb wil ik best inwisselen voor een perfect werkend OS.
Banned
Posts: 6,477
Joined: Nov 24 2006
Gold: 6.67
Warn: 100%
Jul 27 2008 02:36am
Quote (edujackass @ Sun, 27 Jul 2008, 02:55)
Ik neem aan dat je wel bekend bent met de tweakers pricewatch? ;P kijk daar voor de goedkoopste prijzen zou ik zeggen.
persoonlijk haal ik veel van mijn hardware bij alternate.nl omdat dat bedrijf tegenover me vaders werk is dus hij rijdt er gewoon langs en ze hebben een lekker groot assortiment en prijs is ook nog goed te doen maar dat is mijn mening.
over vista... tja het ziet er goed uit enzo maar het start niet al te snel op en tog een hoop fundementele dingen zullen behoorlijk tegen vallen
problemen die ik had:
netwerk printers deden lastig in verband met photoshop
kopieren via netwerk van je eigen ''netwerk locatie van je pc'' zorgde ervoor dat explorer.exe gewoon crashde
na het downloaden met Tor**** bestanden (warn niveau..) kon ik gewoon helemeal niet meer op internet tot ik 20 minuten niks deed
zelfs het gewoon standaard VERPLAATSEN van 60 bestanden van 300mb per stuk (paar seizoenen van series die ik gedownload had) zorge ervoor dat de boel vastliep. hij verplaatst 2 bestanden binnen een seconde en doet er dan 2321xxx uur over om de rest te verplaatsen. (eerst doet hij er ook nog een uur over om te berekenen hoe lang het precies gaat duren) hetzelfde geldt heir voor het simpelweg kopieren van een paar bestanden.
dan zijn er nog talloze programmas die het (nog) niet doen op vista 64 bit
ik gebruikte overigens windows vista ultimate 64bit in verband met 4gb ram
ik ben nu ongeveer 3 weken geleden dus weer teruggestapt op windows xp pro 32 bit waar lekker gewoon ALLES op draait. dan maar 3.5xgb ram gebruiken ipv me volle 4. die 500mb wil ik best inwisselen voor een perfect werkend OS.


Ja ik hoor dus ook allemaal dingen, maar de ene zegt wel Vista te nemen en de ander niet.
Ik denk dat ik Vista & XP neem. Maar ik wil Vista draaien voor Direct X10.

Banned
Posts: 6,477
Joined: Nov 24 2006
Gold: 6.67
Warn: 100%
Jul 27 2008 04:32am
Zat een beetje rond te kijken op Alternate, en had wat spul in me mandje geflikkerd.
Maar intotaal 560 euro, naja moederbord er dan nog bij is ong 150 euro ofzo.
Redelijke pc voor de prijs? Of kan beter? Die kast is wel super vet.


Member
Posts: 8,227
Joined: Aug 27 2005
Gold: 810.00
Jul 27 2008 07:10am
Quote (BadBoyDeGekste @ Sat, 26 Jul 2008, 15:56)
koop een videokaart die je in de toekomst in quad sli kunt zetten dan kan je je pc na een paar maanden upgraden met een 2e videokaart
je moederbord moet dat natuurlijk wel suporten


ah dat had je der al bij gezet xd

als je 4 gb ram wilt moet je wel 64bit windows halen he wink.gif

loop gewoon eens een hardware zaak binnen en stel daar de zelfde vraag, paradigit bvb


Nee, 64bit is een waste als je niet ook bepaalde processen écht in 64bit wilt laten draaien. Als het gewoon voor een game/huis-tuin-en-keuken PC is kan je het beste voor 32bit gaan. Dit heb ikzelf ook met 4gb ddr2 800mhz en heb nooit meer dan 2gb/5,7gb van mijn werkgeheugen in gebruik, dit is met multitasken van Crysis met alles op high en dan een hoop processen op de achtergrond, denk aan muziek, IE etc.

Mart
Go Back To Nederlands Topic List
123Next
Add Reply New Topic New Poll