d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Levensbeschouwing
12Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 1,790
Joined: Jan 29 2008
Gold: 13.38
Warn: 100%
Apr 22 2008 03:18pm
Gegroet mede-jspers, Hollanders en semi-Duiters.

Laten we het hebben over de prachtige verschijnselen 'liefde' en 'vriendschap' en dan het verschil tussen de twee in het bijzonder. Wat is volgens jou het verschil in omgang tussen twee heel goede vrienden en minnaars? (laten we het voor het gemak bij man/vrouw relaties houden)

Wat kan wel? wat kan niet? Welke dingen zeg/doe je wel tegen/met de een maar absoluut niet tegen/met de ander?

Danny, zet hem op haha =]

This post was edited by Flatulence on Apr 22 2008 03:18pm
Member
Posts: 9,964
Joined: Mar 28 2005
Gold: 0.31
Apr 22 2008 05:27pm
JE BENT DE BELGEN WEER VERGETEN!!!!

Hoe een mens te kloten in 0.02sec, je kan er wat van!
Nouja, revenge is sweet? tongue.gif

Dus euhm,
Je begint al met een mooie contradictie vind ik, je hebt het eerst over 'liefde' en 'vriendschap' en dan verwijs je naar minnaars en vrienden.
Slaat een minnaar dan niet meer op iemand waarmee je alleen je vleselijke lusten met bevredigd? Zoniet, bij mij wel, so be it!

Ik ben verschrikkelijk in het melig zijn, maar 'k ga toch eens proberen...
Liefde en vriendschap, is beiden houden van elkaar, maar op een andere manier, dewelke dan?
Weet ik zelf niet volledig zeker, met een 'liefje' ga je dan weer je neuken, om het duidelijk te zeggen. Wat je dan met vrienden ook weer niet doet (uitzonderingen bevestigen de regel hierbij, jah ik spreek mezelf hier wel tegen).

Het aspect 'houden van'...
Het woord endorfine springt me hier te binnen (gedag meligheid, welkom wetenschap!) de stof die je lichaam kan aanmaken als je je liefje gaat zien, of als je ze ziet. Dit blijft natuurlijk niet duren, 1-2jaar ofzo.
Je houd in theorie van beiden, als je de beiden partijen met elkaar vergelijkt na 2 jaar een relatie te hebben, weze het ene dan een 'liefdesrelatie' en de andere een 'vriendschapsrelatie'. Het ene wat dan verschilt is met wie je naar huis gaat en je leven en het huishouden met deelt.

Wat zeg je wel/niet tegen de betreffende personen?
Hangt er gewoon vanaf hoe goed je relatie is met die persoon, er zijn koppels die na jaren hun emoties nog niet kunnen uiten naar elkaar toe, dit wanneer het bij andere koppels al van de eerste seconde gebeurt.
Idem met gewone vrienden.

Wemy en wuben, alvast mijn excuses voor de schrijffouten en verschrikkelijke zinsbouw maar het is laat en ik heb geen zin dit na te lezen.
Ook al zou ik het al kunnen gedaan hebben op de tijd dat ik dit hier schreef.

Hoedanook, slaapwel!
En Bob, racist!

This post was edited by Ov2rkill on Apr 22 2008 05:31pm
Member
Posts: 26,055
Joined: Apr 4 2006
Gold: 0.70
Warn: 30%
Apr 23 2008 02:33am
zeg nooit tegen je beste vriendin, "kom zullen we een keer oefenen dan staan we later niet zo voorschut".

zeg dat ook niet tegen je vriendin trouwens -.-
Member
Posts: 8,227
Joined: Aug 27 2005
Gold: 810.00
Apr 23 2008 05:19am
Quote (BadBoyDeGekste @ Wed, 23 Apr 2008, 09:33)
zeg nooit tegen je beste vriendin, "kom zullen we een keer oefenen dan staan we later niet zo voorschut".

zeg dat ook niet tegen je vriendin trouwens -.-


Mijn pa weet zelfs betere one-liners. Die one-liners stammen uit de steentijd btw.

Mart
Member
Posts: 18,172
Joined: May 29 2005
Gold: 14,931.00
Apr 23 2008 07:22am
Quote (Flatulence @ Tue, 22 Apr 2008, 22:18)
Gegroet mede-jspers, Hollanders en semi-Duiters.

Laten we het hebben over de prachtige verschijnselen 'liefde' en 'vriendschap' en dan het verschil tussen de twee in het bijzonder. Wat is volgens jou het verschil in omgang tussen twee heel goede vrienden en minnaars? (laten we het voor het gemak bij man/vrouw relaties houden)

Wat kan wel? wat kan niet? Welke dingen zeg/doe je wel tegen/met de een maar absoluut niet tegen/met de ander?

Danny, zet hem op haha =]


ben je afgewezen? ^^


doet me denke aan n geweldige actie van n vriend van me. wilde hij met zn vriendin zoene, zegt ie tegen haar: Nou! zulle we dan maar?

This post was edited by JurK. on Apr 23 2008 07:22am
Member
Posts: 5,460
Joined: Jun 2 2004
Gold: 116.00
Apr 23 2008 08:04am
Quote (JurK. @ Wed, 23 Apr 2008, 14:22)
ben je afgewezen? ^^


doet me denke aan n geweldige actie van n vriend van me. wilde hij met zn vriendin zoene, zegt ie tegen haar: Nou! zulle we dan maar?


Hij moest vragen of zijn vriendin met hem wilde zoenen?
Member
Posts: 1,790
Joined: Jan 29 2008
Gold: 13.38
Warn: 100%
Apr 23 2008 12:37pm
Quote (Ov2rkill @ Wed, Apr 23 2008, 01:27am)
JE BENT DE BELGEN WEER VERGETEN!!!!

Hoe een mens te kloten in 0.02sec, je kan er wat van!
Nouja, revenge is sweet? tongue.gif
hehehehe, ik geef de klap op m'n kop de schuld ^^

Quote (Ov2rkill @ Wed, Apr 23 2008, 01:27am)
Dus euhm,
Je begint al met een mooie contradictie vind ik, je hebt het eerst over 'liefde' en 'vriendschap' en dan verwijs je naar minnaars en vrienden.
Slaat een minnaar dan niet meer op iemand waarmee je alleen je vleselijke lusten met bevredigd? Zoniet, bij mij wel, so be it!

Ik ben verschrikkelijk in het melig zijn, maar 'k ga toch eens proberen...
Liefde en vriendschap, is beiden houden van elkaar, maar op een andere manier, dewelke dan?
Weet ik zelf niet volledig zeker, met een 'liefje' ga je dan weer je neuken, om het duidelijk te zeggen. Wat je dan met vrienden ook weer niet doet (uitzonderingen bevestigen de regel hierbij, jah ik spreek mezelf hier wel tegen).

Het aspect 'houden van'...
Het woord endorfine springt me hier te binnen (gedag meligheid, welkom wetenschap!) de stof die je lichaam kan aanmaken als je je liefje gaat zien, of als je ze ziet. Dit blijft natuurlijk niet duren, 1-2jaar ofzo.
Je houd in theorie van beiden, als je de beiden partijen met elkaar vergelijkt na 2 jaar een relatie te hebben, weze het ene dan een 'liefdesrelatie' en de andere een 'vriendschapsrelatie'. Het ene wat dan verschilt is met wie je naar huis gaat en je leven en het huishouden met deelt.

Wat zeg je wel/niet tegen de betreffende personen?
Hangt er gewoon vanaf hoe goed je relatie is met die persoon, er zijn koppels die na jaren hun emoties nog niet kunnen uiten naar elkaar toe, dit wanneer het bij andere koppels al van de eerste seconde gebeurt.
Idem met gewone vrienden.
Ja, precies zoals ik het ook zie. Het verschil tussen de twee is, op de fysieke delen na, nihil.

Quote (JurK. @ Wed, Apr 23 2008, 03:22pm)
ben je afgewezen? ^^
Hoe kom je daar bij?

Member
Posts: 5,577
Joined: Dec 13 2005
Gold: 0.00
Apr 23 2008 04:11pm
Liefde is 'n bitch. Verder ben 'k het eens met Dannyboy.

Bedank mij maar voor deze bijdrage.
Member
Posts: 7,405
Joined: Feb 25 2005
Gold: 224.00
Apr 24 2008 03:51am
Er is niet een eenduidig verschil te geven. Je zou liefde kunnen zien als een vriendschap gebaseerd op seksuele aantrekkingskracht. Ik zou zeggen dat het veel meer dan dat is; het geeft een sterkere verbondenheid , het doet meer met je lichaam, het gaat dieper en is emotioneler.

Vriendschap is vrijblijvender, luchtiger, neemt minder tijd in en is totaal niet seksueel geinspireerd. Behalve bij Remy en bij mij.

Quote (Ov2rkill @ Wed, 23 Apr 2008, 01:27)
Je houd in theorie van beiden, als je de beiden partijen met elkaar vergelijkt na 2 jaar een relatie te hebben, weze het ene dan een 'liefdesrelatie' en de andere een 'vriendschapsrelatie'. Het ene wat dan verschilt is met wie je naar huis gaat en je leven en het huishouden met deelt.

Daar ben ik het niet mee eens. Na 2 jaar houdt de seks niet op, na 2 jaar heb je nog steeds een heftige voorgeschiedenis, deel je je spullen, woon je bij elkaar, word je als koppel gezien, kan je kinderen hebben. Dat gebeurt bij vriendschap niet. Behalve bij Remy en bij mij.

Het grootste verschil is, vind ik, is dat je geliefde maar één persoon is. Vriendschap kan je voor meerdere personen voelen.

Hoewel vriendschap en liefde allebei een relatie tussen 2 personen aanduiden, is dat waar de vergelijking ophoudt. Een auto en een fiets zijn allebei vervoersmiddelen, maar het zijn ook zeer verschillende objecten.
Member
Posts: 14,570
Joined: Oct 19 2006
Gold: 0.00
Warn: 10%
Apr 24 2008 04:46am
tl;dr
Go Back To Nederlands Topic List
12Next
Add Reply New Topic New Poll