d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands >
Poll > Gelovigen, Wat Vindt Nederland En Belgie Hiervan? > A Topic About Religion, Without Any Spam
1239Next
Add Reply New Topic New Poll
  Guests cannot view or vote in polls. Please register or login.
Banned
Gold: 0.00
Mar 13 2008 07:54pm
Mij werd onlangs gevraagd om eens een interessant onderwerp aan te kaarten, vandaar deze. (Desbetreffende personen weten wie het zijn)

Onderwerpen met betrekking tot de Islam, het Christendom en andere geloofsovertuigingen worden in het dagelijks leven nauwelijks benadrukt, daarom deze topic om de meningen van mijn alomgeliefde Nederlanders en Belgen te peilen. De Westermoskee-topic was een leuke opstart en tevens het idee voor deze.

Lucht je hart en redeneer ^^

Mijn mening zal nog volgen...

Topic Description is original copyright from Kanni©
Member
Gold: 0.70
Warn: 30%
Mar 14 2008 02:15am
ik wil niet lullig doen tegenover geloof maar ik heb wel de bovenste gekozen -.-

maja de meeste mensen wordt het ook met de paplepel ingegoten dus dan zit het er al in he

tegenwoordig laten steeds meer ouders hun kinderen kiezen voor communie etc..

daarom komen er ook steeds minder christenen etc, bij
Member
Gold: 4.00
Mar 14 2008 02:17am
De wereld zou juist een betere plek zijn zonder enige godsdienst. Het is eén van de grootste oorzaken van oorlogen. En ja mijn mening is ook dat mensen die geloven zwakbegaafd zijn.
Member
Gold: 0.70
Warn: 30%
Mar 14 2008 02:22am
Quote (Shinobi-tlo @ Fri, 14 Mar 2008, 09:17)
De wereld zou juist een betere plek zijn zonder enige godsdienst. Het is eén van de grootste oorzaken van oorlogen. En ja mijn mening is ook dat mensen die geloven zwakbegaafd zijn.

ja precies

mja vroeger d88 ze ook dat de aarde plat was he ^^
Banned
Gold: 0.00
Mar 14 2008 02:48am
Quote (BadBoyDeGekste @ Fri, Mar 14 2008, 08:22am)
ja precies

mja vroeger d88 ze ook dat de aarde plat was he ^^

http://theflatearthsociety.org/forum/index.php?topic=11211.0

^__________^

Best wel een openbaring dit topic. Ik schijn zwakbegaafd te zijn, wat nu?
Dank jullie wel voor jullie meningen. Oorlogen worden toch echt begonnen door mensen en niet door God. Religie is vaak een motief, maar mensen die mekaar te lijf gaan omdat hun geloofsovertuiging niet overeenkomt met hun eigen zijn radicalen.

Aye, Eric. Je hebt gelijk, het geloof verwaterd behoorlijk in Amerika en West-Europa. Heb je enig idee waarom dit niet voorkomt in het Midden-Oosten en andere arme delen van de wereld?
Member
Gold: 224.00
Mar 14 2008 03:34am
Het is de moeite van serieus reageren niet eens waard als straks de anti-Islam clan komt, met Eduard voorop, om dit topic vol te stoppen met "OMFG IK BEN IN ELKAAR GESLAGEN DOOR EEN MOSLIM IK HAAT ZE ALLEMAAAAAAAAAAAAAAL CD KEYS GEMIST GRRRRRRRRRRRRR HAVO IS ZO MOEILIJK OMFG KUTMOSLIMS".

Overigens vind ik geloof vooral een persoonlijke kwestie, maar iedereen met een beetje redeneringsvermogen zal waarschijnlijk niet geloven.
Banned
Gold: 6.67
Warn: 100%
Mar 14 2008 04:33am
Ik ga liever niet met ze om... 

Dat heb ik gekozen, omdat mijn evaring met vooral christenen is dat ze anderen hun geloof op willen dringen.
Ik zeg natuurlijk niet dat ze allemaal zo zijn, een vriendin van mij is ook gelovig maar die houdt het voor zichzelf, en zo moet 't ook vindt ik.

Dus zolang gelovigen hun geloof niet aan anderen proberen op te dringen, heb ik er geen probleem mee.
Member
Gold: 14,931.00
Mar 14 2008 04:58am
Iets anders, namelijk... 

ik vind dat geloof iets is wat persoonlijk is. veel mensen gebruiken geloof als een houvast in moeilijke tijden of als een manier om hun gevoelens te uiten.
het wordt echter storend wanneer mensen elkaar hun geloof op gaan leggen of, zoals Hans Teeuwen het zo mooi zei, denken dat ze een monopolie op de waarheid hebben, met daarbij het idee dat zij ALTIJD in hun recht staan.
zoals ik hierboven al zei, geloof is iets persoonlijks. het zou niet gebruikt moeten worden als excuus, of als iets om jezelf achter te verschuilen, maar eerder als een verreiking van de persoonlijkheid (immers, het uitgangspunt is dat mensen er steun aan hebben). Helaas is niet iedereen t met me eens
Member
Gold: 0.21
Warn: 20%
Mar 14 2008 05:05am
onzin hou er niet zo van..
Member
Gold: 14.89
Mar 14 2008 06:39am
déjà vu

Quote (Wuby)
Het is de moeite van serieus reageren niet eens waard als straks de anti-Islam clan komt, met Eduard voorop, om dit topic vol te stoppen met "OMFG IK BEN IN ELKAAR GESLAGEN DOOR EEN MOSLIM IK HAAT ZE ALLEMAAAAAAAAAAAAAAL CD KEYS GEMIST GRRRRRRRRRRRRR HAVO IS ZO MOEILIJK OMFG KUTMOSLIMS".

Wat Wuben zegt.

Straks komen de links met alle anti-geloofsboodschappen weer, die door niet-gelovigen worden gemaakt en door niet-gelovigen worden bekeken, en vice-versa, maar die worden hier natuurlijk niet uitgedragen.
Het mes der bekrompenheid snijdt aan twee kanten.

Mijn bijdrage is als volgt:
Onwetenden voegt u samen, en leeft u uit in de leegte der kennis en inlevingsvermogen die hierop zal volgen.
Go Back To Nederlands Topic List
1239Next
Add Reply New Topic New Poll