Quote (Yoghurt. @ Mon, 20 Feb 2006, 22:05)
normaal zou ik zeggen ja, bv in servië wilde de mensen die hulp.
maar andere culturen andere meningen, en die afghanen denken dat we daar komen om alles leeg te plundere (we worde met amerikanen vergeleken) dus moeten ze ons niet, het is geen terrorisme wat we daar bestrijden het is onzelf, we zijn ons eigen gevaar!!!! blijf daar weg, osama is of dood, of daar allang niet meer!!!
Eerst en vooral ga ik mijn mening niet uiten want ik weet eigenlijk helemaal niet de REDEN waarom ze daar naartoe gestuurd worden. Kan iemand me niet linken naar een krantenartikel of dergelijke?
Yoghurt.: je lijkt wel heel erg zeker van de dingen die je zegt.
1. Waarom maak je de vergelijking met Servië? Ik denk dat de omstandigheden van de situatie toch helemaal niet dezelfde is...
2. Waarom denk je te weten wat "DE AFGHANEN" denken?
Dat is zo'n veralgemeende, lege, bullshit dat het bijna te stom is om op te reageren. Spreek je ook over "DE Nederlanders" of "DE Belgen"? Jesus, waarom kunnen mensen gewoon niet snappen dat meningen of bepaalde gedragen niet door een lettercode op je paspoort wordt bepaald...
"ze moeten ons niet"... ja, dat is ook zo leeg... wat moeten ze niet? religie? onze hele cultuur? het feit dat de Westerse wereld hun eigen cultuur als superieur beschouwd? De manier waarop we koffie zetten? Specifier dat is eens wat meer, aub. De vergelijking met de Amerikanen is nogal vanzelfsprekend, aangezien de VS nogal aansluit (NIET op alle punten maar overwegend wél) met West-Europa. Beiden kapitalistisch, hoge welvaart en overwegend christelijk. Enkel de manier van aanpak van diplomatieke en politieke aard verschilt wel eens, maar door de overeenkomstige factoren wordt daar snel naast gekeken.
3. Het feit dat Osama leeft al dan niet heeft helemaal niets met de kwestie te maken. Het regime van Osama kent genoeg aanhangers dat zijn dood niet echt voor een probleem zou zorgen binnen die terroristische organisatie.