d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > E-nerdje Gezocht > Pc's Aan Elkaar Linken // Netwerk
123Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 1,953
Joined: Feb 12 2007
Gold: 14.89
Jan 2 2008 07:08pm
Hoi Boys en Girl (Apachai)!

Zoals jullie misschien doet verbazen, ben ik een ongelooflijke E-analfabeet, maar zou graag willen weten hoe ik twee pc's aan elkaar kan koppelen.
Vol goede moed verliet ik deze middag de Dynabyte met een cross-over kabeltje, om met een overdaad aan vertrouwen de pc's te linken (de lul van de winkel vertelde me, dat ik iets in de netwerkinstellingen moest veranderen en dat ik het via google maar uit moest zoeken; low prices, high service gaat hier niet op). Natuurlijk lukt het me niet, en weet google me niet verder te helpen.
Zelfs mijn bakermat van de alwetendheid en mede-responsabele bron van eruditie, Wikipedia, laat mij ignorant achter (zoals Alfred J. Kwak in de eerste aflevering, toen al zijn ouders, broertjes en zusjes werden doodgereden).
Via deze weg wil ik jullie daarom vragen om mijn onzekerheid te delgen!

Wie kan me (of erger: wil) me helpen.
Ik heb dus zo'n kabeltje, maar moet waarschijnlijk iets in de instellingen veranderen.
Welke, waar en op welke manier?
Bij voorbaat dank!

Wemy
Member
Posts: 26,055
Joined: Apr 4 2006
Gold: 0.70
Warn: 30%
Jan 2 2008 07:36pm
windows xp?

network connections

setup a small home or office network

en doe dat bij beide pc's welke connect naar internet welke niet kun je allemaal kiezen

This post was edited by BadBoyDeGekste on Jan 2 2008 07:38pm
Member
Posts: 14,570
Joined: Oct 19 2006
Gold: 0.00
Warn: 10%
Jan 2 2008 07:38pm
Wat vertel je het altijd toch weer leuk. XD
Member
Posts: 26,055
Joined: Apr 4 2006
Gold: 0.70
Warn: 30%
Jan 2 2008 07:39pm
Quote (Skulvar @ Thu, 3 Jan 2008, 02:38)
Wat vertel je het altijd toch weer leuk. XD


ja he....


ik kijk morgen wel of het gelukt is ik ga nu slapen, mossel!
Member
Posts: 7,405
Joined: Feb 25 2005
Gold: 224.00
Jan 3 2008 03:07am
De holocaust is ook gedeeltelijk door Wikipedia veroorzaakt.
Member
Posts: 1,953
Joined: Feb 12 2007
Gold: 14.89
Jan 3 2008 04:31am
Quote (BadBoyDeGekste @ Thu, 3 Jan 2008, 02:36)
windows xp?

network connections

setup a small home or office network

en doe dat bij beide pc's welke connect naar internet welke niet kun je allemaal kiezen


Hai.
Heb dat meermaals geprobeerd, zonder succes.
Krijg voortdurend de volgende melding:
Quote (windows)

U hebt mogelijk geen toegang tot het internet of sommige netwerkbronnen. Dit probleem is opgetreden, omdat het netwerk geen netwerkadres aan de computer heeft toegewezen


Handen in het haar, ik vertel het je.

This post was edited by WemyNM on Jan 3 2008 04:31am
Member
Posts: 3,969
Joined: Apr 21 2006
Gold: 16.93
Jan 3 2008 04:38am
Dus het enige dat je wil doen is 2 pc's aan elkaar verbinden met een crosslink cable om zo files te sharen tussen de 2 pc's, dus zonder enige internettoegang of router? (gewoon voor de zekerheid)
hebben de pc's al op het internet geweest? (hebben ze beiden een netwerkkaart?)

Quote (MorphX @ Thu, Jan 3 2008, 11:39am)
ik kan het je uitleggen,
maar ga het niet doen.

reported for personal attack
blijf toch gewoon weg hier

This post was edited by Demonsangel on Jan 3 2008 04:40am
Member
Posts: 7,178
Joined: Feb 10 2005
Gold: 0.00
Jan 3 2008 04:39am
ik kan het je uitleggen,
maar ga het niet doen.
Member
Posts: 1,953
Joined: Feb 12 2007
Gold: 14.89
Jan 3 2008 04:45am
Quote (Demonsangel @ Thu, 3 Jan 2008, 11:38)
Dus het enige dat je wil doen is 2 pc's aan elkaar verbinden met een crosslink cable om zo files te sharen tussen de 2 pc's, dus zonder enige internettoegang of router? (gewoon voor de zekerheid)
hebben de pc's al op het internet geweest? (hebben ze beiden een netwerkkaart?)

Het enige is inderdaad de 2 pc's (laptops, dus ik ga er vanuit dat er een netwerkkaart in zit) verbinden. Zonder internettoegang; dat gaat overigens wireless (zit dat dan in de weg, misschien?). Om files te sharen, maar ook om via netwerk spellen te kunnen spelen.


Quote (MorphX @ Thu @ Jan 3 2008, 11:39am)

ik kan het je uitleggen,
maar ga het niet doen.

Bedankt voor je bijdrage!
Member
Posts: 6,341
Joined: Jan 24 2007
Gold: 1.00
Warn: 100%
Jan 3 2008 04:50am
Hum hum. Doe eens; rechter muis op 'mijn computer' -> eigenschappen -> tab 'naam computer' (of iets in die richting, 2e tab geloof ik) -> kijk wat er bij 'werkgroep' staat vermeld en controleer of dit op beide pc's hetzelfde is.
Go Back To Nederlands Topic List
123Next
Add Reply New Topic New Poll