d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Goeie Films Topic #156
1239Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 1,953
Joined: Feb 12 2007
Gold: 14.89
Dec 17 2007 10:09am
Een tijdje terug heb ik de film "Indiana Jones: Raiders of the Lost Ark" gezien.

De film speelt zich af in 1936. De beginscène heeft niks te maken met het verdere verhaal van de film doch een aantal dingen komt de kijker te weten, onder andere dat Indiana Jones (de protagonist) een avontuurlijk soort van schatjager is en dat Réné Belloq (de antagonist) eveneens een schatjager is die Jones te slim af blijkt te zijn.

Naast zijn plezier in schatjagerij, is Jones ook een vermaard professor in archeologie. Dit wordt duidelijk wanneer twee vertegenwoordigers van de CIA in het volste geheim Jones benaderen en hem zijn advies en hulp vragen betreffende een sinistere zaak, namelijk de mogelijke opgraving (in de buurt van Cairo) van de 'Ark des Verbonds'. Deze ark, of kist, zou de originele tafelen bevatten die Mozes van God ontving en waarin de tien geboden gegraveerd staan. Volgens religieuze overtuigingen zou een dergelijke revolutionaire archeologische opgraving absolute wereldheerschappij inhouden voor de ontdekkers en bezitters van de ark. De ark is een rechtstreekse verbinding met God zelf. Het grote probleem is dat de opgravingen reeds begonnen zijn onder leiding van de nazi's. Jones krijgt de opdracht de ark te vinden vooraleer de nazi's hierin slagen en zo de mensheid te redden van een door de Führer gevoerde wereldheerschappij.

Een ware schattenjacht is het gevolg met aan de 'goede' zijde Jones en een weinig aantal vrienden (waaronder zijn geliefde Marion) en aan de 'slechte' zijde de nazi's met de door hen ingehuurde archeoloog Réné Belloq.

Hoewel de ark wel degelijk gevonden wordt en dus blijkt te bestaan, wordt geen verdere religieuze invulling gegeven aan het eind van de film. Integendeel, de ark heeft haar mysterie niet prijs gegeven en gaat terug verloren. Het 'goede' heeft echter wel gezegevierd daar Belloq en de nazi's het onderspit hebben moeten delven.


Ik vind het een tijdloze actie/avonturenfilm.




Nu vraag ik mij af:
Hebben jullie laatst nog goede films gezien?
Member
Posts: 13,283
Joined: Jun 2 2006
Gold: 4.33
Dec 17 2007 10:15am
Ja hoor, 28 weeks later vond ik wel een fijn horror filmpje.
The bourne ultimatum is ook een film die het vernoemen waard is, een waardige afsluiter voor een mooie trilogie.
Member
Posts: 1,953
Joined: Feb 12 2007
Gold: 14.89
Dec 17 2007 10:18am
Quote (Toasts @ Mon, 17 Dec 2007, 17:15)
Ja hoor, 28 weeks later vond ik wel een fijn horror filmpje.


Ook deze is mij een tijd geleden onder ogen gekomen.

Als er gedacht wordt dat het Verenigd Koninkrijk weer veilig is en de bevolking weer begint te groeien, slaat het virus weer toe. Het duurt niet lang voordat iedereen besmet raakt. Opnieuw moet een kleine groep mensen niet besmet zien te raken en tegelijkertijd bedenken wat ze met hun leven moeten doen.

Mijn opinie luidt als volgt:
Niet meer dan gemiddelde zombie-horror film.
Geen verrassingen, slechts bevestigingen.
Member
Posts: 15,784
Joined: Dec 11 2004
Gold: Locked
Dec 17 2007 10:20am
Vorige week gezien:

Alpha Dog <- 7/10
Rescue Dawn <- 7.5/10
Fracture <- 8.5/10

& nog een nieuwe film oorlogachtig iets <- 4.5/10
Member
Posts: 9,144
Joined: Feb 26 2005
Gold: 774.55
Dec 17 2007 10:27am
Gisteren heb ik National Treasure gezien.
Topfilm! biggrin.gif
Member
Posts: 5,881
Joined: Sep 2 2005
Gold: 541.90
Warn: 100%
Dec 17 2007 10:28am
harry potter 5
Member
Posts: 5,460
Joined: Jun 2 2004
Gold: 116.00
Dec 17 2007 10:31am
Quote (edujackass @ Mon, 17 Dec 2007, 18:28)
harry potter 5


Naar mijn bescheiden mening was Harry Potter 4 van een hoger niveau. Wil u hierover met mij in discussie gaan?
Member
Posts: 9,144
Joined: Feb 26 2005
Gold: 774.55
Dec 17 2007 10:33am
Quote (sK_Kabouter @ Mon, 17 Dec 2007, 18:31)
Naar mijn bescheiden mening was Harry Potter 4 van een hoger niveau. Wil u hierover met mij in discussie gaan?


Die met dat doolhof aan het einde vond ik tot nu toe het beste van harry potter series.
Member
Posts: 5,051
Joined: Nov 19 2007
Gold: 0.00
Dec 17 2007 10:40am
Quote (xycho2d @ Mon, Dec 17 2007, 05:33pm)
Die met dat doolhof aan het einde vond ik tot nu toe het beste van harry potter series.


dat is 4 als het goed is..
ik vond het begin daarvan het leukst, dat harry potter met die vliesen gaat zwemmen tongue.gif
Member
Posts: 5,881
Joined: Sep 2 2005
Gold: 541.90
Warn: 100%
Dec 17 2007 10:56am
de boeken >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

heb net het laatste deel uit en toen ik die zin las....

''Ik wil dat Jij het doet''

harstilstand, ik kreeg er kippenvel van
zon goeie serie..

oja MilcAndCookies is gesuspendort door feargot.

This post was edited by edujackass on Dec 17 2007 10:57am
Go Back To Nederlands Topic List
1239Next
Add Reply New Topic New Poll