Quote (f10eq @ 23 Jan 2010 00:16)
in swe.
I dimma, skogar och kalla nätters dy
som svävar vid haven och hela jordens sky
finns varken tankar under eller svek
endast den arga strömmens vilda lek
Då en fjäder med vinden har glidit förbi
kanske du tar dig lite mer tid
att likt ljus till mörker försiktigt vänta
sorlets pults och lugnet upphämta
Dolt vid en källa men alldelles klart
finnes det något helt uppenbart
stenar av sammet uppvärmt av fukt
en känsla befogad framhävt av sukt
Där ödlor och fiskar plaskar och simmar
där det fallande faller och det rinnande immar
kanske du helt försvinner
och dina rädslor övervinner
som du säkert vet är svenska mitt modersmål

och jo, du verkar ta naturen i beaktande ganska mycket men likväl djupt. mycket djupt.
anyways here's one of my old.
"thoughts of a
window"
Listen.
Hey, listen to me
I have feelings you know,
still you see right through me.
Am I invisible to you?
Still you know I exist,
and you could at least show me some thankfulness
even if only a little
even if only for a while
tell me you appreciate
my way of protecting you day and night
from the cold world outside
I'm fragile, and you know
that if I'm hurt,
I might shatter into thousands of pieces
and i will never be perfect again
never again...
and you will replace me with someone else