d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Suomi > Orjatyövoima
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 4,366.00
Nov 18 2014 02:05pm
http://yle.fi/uutiset/tyottoman_arki_palkatonta_tyota_yritykselle_kahdesti_viikossa_leipajonoon/7634621

Tämä aihe kun on nyt noussut esille ni voisin kertoa oma kohtaisia kokemuksia, olen jo niistä saattanu mainita aikasemmin mutta tiivistän ne kaikki nyt tähän

Olin pari vuotta sitten työttömänä työnhakijana, mulle sanottiin että minä voisin mennä tuolla työttömyyskorvauksella+9e päivä johonki hommiin. Enhän minä osannut sanoa ei kun luulin että ne katkasee mun tuet jos en mee, olin sillon 21v ja valmistunu koulusta 4kk aikasemmin
Noh etin siinä sitte itelle jonku paikan kiinteistöhuollosta, sovittiin asiat ja alotin muistaakseni seuraavalla viikolla, tämä oli 6kk jakso
Ensimmäinen juttu oli että en saanut työvaatteita, en kyllä kysynytkään ku pidin asiaa itsestään selvyytenä että mulle annetaan ne työkamat, toki mää hanskat sain
työajat oli 4pvä/vk 7-15:30 joista joskus myös joustin hieman jos meni pidempään
Työmatka oli 16km suunta eli 32km yhteensä, oli talvi, ajoin saapilla joten bensaa palo ja paljon, tämä 9e päivä korvaus meni sitten bensaan, tuohon lisäksi eväät+auton remontit, bussilla kulkeminen ei tullut kysymykseenkään paniikkioireiden takia joita saan paikoissa jossa on vitusti porukkaa
pyysin sitten kerran toiset hanskat ku entiset oli loppuun käytetyt, vastaus oli että ei löydy varastosta eli joten sano työkaverille että käyttä ostamassa mulle hanskat, noh minä sanoin ja vastaus oli että hän ei jaksa kauppaan lähteä, OSTIN VITTU OMALLA RAHALLA NE HANSKAT JA OMALLA AJALLA saatana
Pihoja kun hiekotettiin ja mulla kun oli valkonen vuoden vanha talvitakki, voitte arvata miten sille kävi ja puhtaaksi se ei ikinä lähteny
koitti viimenen työpäivä ja ennen ku ehin kysyä että saisinko töitä täältä ni pomo vaan pokkana sano kahvipöydässä että mun kannattaa ettiä oikeaa työtä. Mitähän tuo oikeaa tarkotti se jäi mulle mysteeriksi

Eli palkka tästä työstä oli: vaatteet paskana, mielenterveys koetuksella, rahaa palanu töiden tekemiseen enemmän ku mitä sitä mun tilille tuli

Tiedän että mun olis pitäny kinuta noita työkamoja mutta jos ei saatana pomo tajua antaa pyytämättä ni olokoo sitte

jos teillä on omia kokemuksia ni kertokaa ihmeessä, luen niitä mielelläni. myös jos joku asia jäi askarruttamaan tosta mun tekstistä ni saa kysyä
Member
Gold: 2.62
Nov 18 2014 02:30pm
kouluaikoina tein muutamat kerrat raksalla sähköhommia, 8 tuntista päivää ja vitun kylmä. kokoajan helvetinmoinen kiire.

palkkaa ei tietenkään mitään, sehän tiedettiin jo alkuun- vein kyllä aina työvaatteet ja parit työkalut työmaalta himaan vaan koska vitutti se meno:D

ei sen kuumempaa "orjatyötä" tullut vastaan. tässä rottailen nytkin hyvin rauhallisesti.
Member
Gold: 0.00
Nov 18 2014 04:37pm
Oon jo kauvan miettiny että mitä vittua se " Maahanmuuttajia tarvitaan lisää, jotta saadaan tövoimaa " tarkottaa, niin tämän artikkelin luettuani asia valkeni minulle kummasti :lol:

This post was edited by TR0LLFACE on Nov 18 2014 04:43pm
Member
Gold: 1,908.00
Nov 19 2014 10:23am
= Kokoomus
Member
Gold: 556.34
Nov 19 2014 10:37am
Quote (TR0LLFACE @ 19 Nov 2014 01:37)
Oon jo kauvan miettiny että mitä vittua se " Maahanmuuttajia tarvitaan lisää, jotta saadaan tövoimaa " tarkottaa, niin tämän artikkelin luettuani asia valkeni minulle kummasti :lol:

kyllähän tänne tarvii lisää väkeä siivoon meidän jäljet ja kuskaan julkisia
Member
Gold: 2,013.80
Nov 19 2014 11:02am
Ite olin samalla tavalla joku 5kk sähköfirmassa töissä. Sain sen jälkeen vakkaritöitä + 2k bonusta kun oli jotain hyötyäkin musta (normi palkan päälle). Erosin 2 viikon jälkeen kun piti vaihtaa paikkakuntaa. :D
Muutamassa paikassa ollut samalla tavalla kyllä, turhaa ajan tuhlausta ja menetät enemmän rahaa kun saat (menee kevyesti 9e eväisiin/matkakuluihin yms per päivä). Paras kun ei edes saa töitä lopulta, tommoset pitkät harjottelujaksot pitäisi olla laittomia. Max muutama viikko ja sitten oikeasti palkata ihminen johonkin.
Eli lukuunottamatta tuota sähköfirmaa niin ihan sama paska ollut itelläkin. Et tienaa yhtään mitään ja siitä pitäisi vielä maksaa kuluja yms.

Nytten edelleen orjatyötä. Ihan vakkarina (eri alalla) mutta päivät vammasen pitkiä ja paska palkka (pisin päivä viime viikolla 16.5h, tälle viikolle joku 12-14? muista enää). Aika perus joku 200-250h/kk. Aika fyysistä hommaa ja ulkona koko ajan, oikein mukava talvella.
Member
Gold: 554.00
Nov 19 2014 12:43pm
sanssi kortti on kova sana nykypäivänä jos sattuu vaa osuu siihe ikähaitarii ketä sen vielä saa, tais olla 25 vai 27vuotta se yläikäraja.

eli työnantaja saa rahaa tukia valtiolta siitä et palkkaa sut hommii, ja saat työehtosopimuksen mukasta palkkaa
Member
Gold: 2,565.61
Nov 21 2014 07:12am
Go Back To Suomi Topic List
Add Reply New Topic New Poll