d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Suomi > Jos Oot Amis Ni Tänne > Voit Voittaa
12Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 107,605
Joined: Feb 21 2012
Gold: 5,739.04
Aug 31 2012 09:16am
auto on sökö, se ei käynnisty kylmänä eikä ajon jälkeen
1. dieseliä on tankki täys
2. akku on alle kuukaude ollu ja ostettu uutena, mitattu että jotai tehoa on, ja jaksaa kyllä startata hyvin, vaan ei käynnisty
3. mersu
apuvirralla starttaa vielä paremmin ja tarpeeks kauan ku starttaa ni käynnistyy, ilman sitä ei, mutta käynnissä auto käy virheetöntä tyhjäkäyntiä ja ajossa ei ole mitään erilaista tapahtunu

elikkä missä vika?

itellä tuli mielee että oisko suutin vika ehkä, mut niitä on kumminki 4 ni tulisko tommosta ongelmaa jos yks niistä pimenee, ja olettasin että jos niistä pimenee yks ni se vaikuttas tyhjäkäyntiinkin.
autoista en mtn ymmärrä.
Member
Posts: 24,688
Joined: Jul 10 2008
Gold: 0.01
Warn: 10%
Aug 31 2012 09:20am
Vedä uus miinus akulle. Saattaa riittä jo. Jos ei, ni hio akun kengät ja navat. :)
jos kerran lisä virta toisesta autosta auttaa, ni se o halpa ja hyvä tapa varmistaa. :)

This post was edited by A2K on Aug 31 2012 09:21am
Member
Posts: 10,886
Joined: Dec 26 2007
Gold: 2.62
Aug 31 2012 09:23am
eli ongelma käynnistyksessä, ei tuohon 7 riviä tekstiä tarvittu

kattele kaikki käynnistykseen liittyvä, virtalukot tms.

t. en tiedä autoista mitään
Member
Posts: 107,605
Joined: Feb 21 2012
Gold: 5,739.04
Aug 31 2012 09:24am
Quote (A2K @ Aug 31 2012 05:20pm)
Vedä uus miinus akulle. Saattaa riittä jo. Jos ei, ni hio akun kengät ja navat. :)
jos kerran lisä virta toisesta autosta auttaa, ni se o halpa ja hyvä tapa varmistaa. :)


unohtu tuosta, se ei oo ratkasu koska sillonki lähtee erittäin huonosti käyntiin, mistää kosketushäiriöstä ei myöskää oo kyse. virtaa riittää hyvin ilmankin ku joku 90a akku. oon myös ottanu akun irti ja laittanu takas ja tarkistanu ne kiinnitykset ja oon varma että akusta/virran puutteesta tuo ei johdu.

edit: sulakkeet kunnossa kans, tuskin on mikää käynnistyksen estokaan koska apuvirralla lähtee käyntiin.
kaikki valot toimii (joissain saksan tuontiautoissa kuulemma käynnistyminen estyy jos valot ei toimi koska seo "turvallisuusriski") mut siitäkää ei oo kyse

This post was edited by do_NaUKI on Aug 31 2012 09:26am
Member
Posts: 24,688
Joined: Jul 10 2008
Gold: 0.01
Warn: 10%
Aug 31 2012 09:28am
ookke. Onko kone osunu mihinkään? ettei oo öljypohja tai lohko rikki, jolloin se huohottaa kyljestä. se vaikeuttaa käynnistystä, etenki lämpimänä.
Sit on toki filtterin putsaus, jos o paskaa paljo ni ei saa happea.

siis se pyörittää hyvin mut ei vaan käynnisty?
onko väliä kaasupolkimen asennolla käynnistäes?
Member
Posts: 107,605
Joined: Feb 21 2012
Gold: 5,739.04
Aug 31 2012 09:33am
Quote (A2K @ Aug 31 2012 05:28pm)
ookke. Onko kone osunu mihinkään? ettei oo öljypohja tai lohko rikki, jolloin se huohottaa kyljestä. se vaikeuttaa käynnistystä, etenki lämpimänä.
Sit on toki filtterin putsaus, jos o paskaa paljo ni ei saa happea.

siis se pyörittää hyvin mut ei vaan käynnisty?
onko väliä kaasupolkimen asennolla käynnistäes?


ajettu vaan päällystetiellä viimeset 2 viikkoa eli ei oo mistää osumasta johtuva
suodatin ostettu ja vaihan sen vkolopun aikana, toivon että johtus siitä mut epäilen
se pyörittää hyvin mut ei käynnisty
kaasupolkimella ei oo väliä, tuo on 2000- luvun diesel mersu joten kaasua ei tarvi laittaa käynnistettäessä.

edit: auto ei tällähetkellä oo itellä pihassa, vein kaverille joka kattelee sitä nyt mut seki on vaa harrastelija.

This post was edited by do_NaUKI on Aug 31 2012 09:36am
Member
Posts: 24,688
Joined: Jul 10 2008
Gold: 0.01
Warn: 10%
Aug 31 2012 09:37am
joo, ku mietin vaan et, ku en muista millane "tyhjäkäyntimoottori" tuos on. Meinaan, et jos se o paskana ni sehän ei käynnisty ilman et painaa kaasua.

mut sen tietää siit jos se pysyy ollenkaan tyhjäkäynnil.
Ilmamassa-amturi on yks myös, mut se o sit kallis
Member
Posts: 107,605
Joined: Feb 21 2012
Gold: 5,739.04
Aug 31 2012 09:40am
Quote (A2K @ Aug 31 2012 05:37pm)
joo, ku mietin vaan et, ku en muista millane "tyhjäkäyntimoottori" tuos on. Meinaan, et jos se o paskana ni sehän ei käynnisty ilman et painaa kaasua.

mut sen tietää siit jos se pysyy ollenkaan tyhjäkäynnil.
Ilmamassa-amturi on yks myös, mut se o sit kallis


se pysyy käynnissä hyvin ja käy ilman ongelmia ku vaan saa käyntii.
tommosta anturin toimintakuntoa ei varmaan ite kotikonstein pysty kattomaan onko vika siinä? voisko tuolla olla jotai muita antureita mistä vika vois mahollisesti johtua? noi viralliset huoltamot nii arvokkaita ettei kehtais viedä jos vaa mitenkää pystyy korjaamaa -.-
Member
Posts: 24,688
Joined: Jul 10 2008
Gold: 0.01
Warn: 10%
Aug 31 2012 09:54am
Joo no ne o vähä heikkoja kahtoa. Mul o itel kone ja töpseli ni voin aina kattoa vika ilmotukset, ruiskun, ahtojen ym käyrät. Ja ku kaveri omistaa korjaamon ni helpottaa. :p käy kysyun mitä maksaa vikakoodien tsekkaus jostai läheisest liikkeesst. Ei pitäs maksaa ku joku pari kymppii. Ainaki jos käyt vaa jollai perus korjaamol. Se kertoo oikeesti paljo. Auton tilasta. Ja on sen arvone. Itel ei ny tältä istumalta tuu muuta mieleen. Mut postaan kyl jos tulee.
Ja jos oireet muutuu ni postaa ihmees.

Nyky autois o vaa se vika et pitää olla kaikenmaailman laitteita ja ohjelmia et saa ees lampun vaihettuu. :D
Member
Posts: 15,636
Joined: Nov 5 2006
Gold: 186.67
Aug 31 2012 09:57am
en tiiä noist mersuist mut saattaa olla et sytytys päässy käntyyn jostain syystä, sitä säätämällä vois auttaa
Go Back To Suomi Topic List
12Next
Add Reply New Topic New Poll