Quote (CeePee @ 28 Jul 2012 18:49)
Elikkäs, mahdollisesti olis näytönohjaimen päivitys edessä. Tuo vanha HD 4870 512 Mb kyllä puskee vielä varmuudella, mutta 3,5 vuotta sitten ostettu kortti alkaa tosiaan köhimään jo maksimiasetuksilla.
Viimeks puoltoista vuotta sitten päivitin kaiken koneesta, paitsi itte näytönohjaimen joten niihin ei luultavasti toistaiseks tarvii muutoksia tehdä.
Missäs vaiheessa nuo näytönohjainten kehitys menee, ja mimmosta kannattais kattella koneeseen kiinni? Hintaluokka max 250 euroa kattona.
Virrankäytön tulis myös olla samaa luokkaa ku tuon 4870 eli 150 Wattia, kattona vois olla 200 Wattia sille.
Koneen osat:
Processor: Intel(R) Core(TM) i5 CPU 661 @ 3.33GHz (4 CPUs), ~3.3GHz
Memory: 8192MB RAM
Video Card: ATI Radeon HD 4870 512 MB
Motherboard: ASRock H55DE3
Supports Dual Channel DDR3 2600+(OC)
Supports ATI™ CrossFireX™ and Quad CrossFireX™
1 x PCI Express 2.0 x16 slot (at x16 mode), 1 x PCI Express 2.0 x16 slot (at x4 mode, 2.5GT/s)
Toi 7850 vaikutti aluks ihan mainiolta, mutta sitten huomasin että se vaatis PCE Express 3.0 x 16, joten ei vissiin kelpaa?
En kauheesti haluais koko konetta laittaa uusiks, sillä nykyselläänki toimii hyvin.
Käyttäisin mielellään myös ATIa, sillä noi hallintaohjelmat on hallussa ja muutenki aina käyttäny.
Toki jos täydellinen upgrade löytyy noista Nvidian korteista niin laitetaan korvan taakse.
TL;DR kannattaako näytönohjainta edes päivittää, saako yhen osan päivityksellä mitään aikaseks tällä kokoonpanolla
helposti saat näytönohjaimen päivityksellä lisää tehoa imo
http://www.techpowerup.com/reviews/AMD/HD_7850_HD_7870/24.htmlhttp://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.htmlantaa vähä suuntaa nuo. ottasin varmaa jonku radeon 7850