d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Suomi > Ohai Ruoan Tekiät! > Ja Te Ketkä Ette Sitä Osaa 8d
123Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 363
Joined: Nov 15 2010
Gold: 0.00
Jun 17 2012 05:28pm
Eli Äitilläni on syntymäpäivät tänään ja olen tekemässä hänelle ruokaa mitä teen jääkaapista löytyy pihvifilee 2kg pötkö mitä teen sen kanssa
Perunoita?
Ranskalaisia?
+joku kastike ois jees saaha kylkeen
Member
Posts: 1,992
Joined: May 17 2012
Gold: Locked
Trader: Scammer
Jun 17 2012 05:33pm
keitettyjä pottuja ja bearnaise -kastiketta, perkeleen hyvää ja helppoa, älä mitään ranuja ala uunittaan, ne menee sit lihapullien/makkaran kanssa
Member
Posts: 24,393
Joined: May 6 2006
Gold: 23.47
Jun 17 2012 05:34pm
Quote (raztaman @ Jun 18 2012 12:28am)
Eli Äitilläni on syntymäpäivät tänään ja olen tekemässä hänelle ruokaa mitä teen jääkaapista löytyy pihvifilee 2kg pötkö mitä teen sen kanssa
Perunoita?
Ranskalaisia?
+joku kastike ois jees saaha kylkeen


suosittelen tekeen mustapekkakastikkeen. vaikka onkin tosi pippurinen / juustonen, niin oma mamma rakastaa.
perus uudet perunat toho kylkee ja ehkä jotai kevyttä kuten kanasalaattia tai jotai.

This post was edited by MukavaSamu on Jun 17 2012 05:34pm
Member
Posts: 284
Joined: Feb 2 2012
Gold: Locked
Trader: Scammer
Jun 17 2012 05:54pm
uuni potatoes + pippurikermakastike
Member
Posts: 24,393
Joined: May 6 2006
Gold: 23.47
Jun 17 2012 05:59pm
Quote (Sere @ Jun 18 2012 12:54am)
uuni potatoes + pippurikermakastike


eli mustapekkakastike :D tai tällä nimel ite aina kuullu kutsuttavan.
Member
Posts: 10,886
Joined: Dec 26 2007
Gold: 2.62
Jun 17 2012 06:07pm
maustetut lohgoperunat ja niille joku erillinen kastike

pääasia että potut on päältä kuivia
Member
Posts: 10,682
Joined: Sep 2 2009
Gold: 1,444.44
Jun 17 2012 06:52pm
Pfff, vedät noi jussijälkeisee darraa ja lopetat tollase tuskailun, vie äitis johki ravintolaa, näytä et on paalua näytä ettei turhaa pinnistelly : D
Member
Posts: 19,540
Joined: Jun 25 2008
Gold: 4.46
Jun 18 2012 04:15am
Ranskalaisia q8DDDDDDDDD
Member
Posts: 9,022
Joined: May 10 2006
Gold: Locked
Trader: Scammer
Warn: 10%
Jun 18 2012 05:01am
Nyt vitun ranet ja lohkoperunat helvettiin. Tässä teille kunnon kesäinen juhlaruoka.

Ostat varhaisperunoita, ei haittaa vaikkei olisi suomalaisia. KEITÄT NE. Päälle silppuat tuoretta tilliä. Jos löytyy niin laita pöytään esille myös silliä perunoitten kanssa.

Leivitetyt pihvit. Lihapötkön leikkaat n. 2cm paksuiksi siivuiksi. Hakkaat ne lihanuijalla ohuiksi pihveiksi. Otat kolme lautasta, ensimmäiselle lautaselle vehnäjauhoja, toiselle pari kananmunaa (vatkaa sekasin) ja kolmannelle korppujauhoja ja 1/2 tl suolaa. Pyörittele hakatut pihvit ensin vehnäjauhoissa, sitten kananmunassa ja viimeseksi korppujauhoissa, niin että ne "kuorruttuu". Pannulle rasvaa tai öljyä ja paistat pihvit siinä. Kato kummiskin ettet polta niitä mustiksi.

Kastikkeen voit tehä niistä pussitarpeista, joku pippurinen tai bernaise-kastike sopii erittäin hyvin niinku SekavaMamu ja Posomies mainitsi.

Lisukkeeksi vielä raikas salaatti, Jäävuorisalaattia, kirsikkatomaattia, kurkkua ja fetajuustoa. Päälle valutat "narun" oliiviöljyä, rouhaset pikkasen mustapippuria ja sekotat.

Kyllä on äitis mielissään tälläsen ruuan päälle. Ja jos vaimolle/tyttöystävälle teet niin saanti on taattu illalla.
Member
Posts: 284
Joined: Feb 2 2012
Gold: Locked
Trader: Scammer
Jun 18 2012 06:22am
Quote (MukavaSamu @ Jun 18 2012 01:59am)
eli mustapekkakastike :D tai tällä nimel ite aina kuullu kutsuttavan.


mutta sun sossi sisälti juustoa? :o
Go Back To Suomi Topic List
123Next
Add Reply New Topic New Poll