Quote (soppamies @ Apr 11 2013 09:41pm)
eli suomen laki joka on osittain päin vittua ja väärin ajaa lapsen kasvattamisen edelle ?
siis sun oikeus piestä lapsia menee suomen lain edelle, vai mitä sä ajat takaa
ja toisekseen -
Quote (Gastly @ Apr 11 2013 09:23pm)
se on kaikista vaihtoehdoista se huonoin, typerin ja lapsen kannalta vahingollisin. se on myös laitonta
mieti asiaa omalle kohdallesi jos sun lapses joskus varastaa kaupasta toistamiseen kielloista huolimatta tai terävällä esineellä naarmuttaa naapurin autoa vaikka olet sen kieltäny monesti mutta ei silti usko. et anna hänelle pientä tukkapöllyä vaan kiellät uudestaan ?
ennaltaehkäisy on paras keino, on aika epätodennäköstä että kersa oirehtii näin jos en oo mikää moniongelmainen, nisti / alkkis tjsp

vai annatko hänelle viikon kotiarestia ? mutta hei sehän on tietenkin vapauden riistoa sinun mielestäsi koska lapsi ei saa mennä ulos kodistaan silloin kun huvitaa...
sä siis et todellakaan näe lasten satuttamisessa mitään väärää
miten itse ratkaisisit tälläisen ongelman ku puhuminen ei auta enään mitään ? kiellät karkit ? vai soitatko poliisin ?
senhän voi ihan hyvin pistää
vaikkapa korvaamaan vahingon ja pistää miettimään mitä varastaminen oikeastaan on, ja miksi se on väärin
toi mun vaihtoehto on sikäli hyvä että se pakottaa lapsen kehittämään omaa ajatteluaan ja moraaliaan, eikä kaikkea ajattelua ulkosteta pelkästään rangaistuksen pelolle
mut hei, mun ei tarvi vielä miettiä tätä asiaa ku en oo hommaamas kersoja - mutta mua silti kuvottais ajatus että lähtisin läpsimään jotain täysin puolustuskyvytöntä
Quote (Rocko @ Apr 12 2013 01:28am)
Voisit varmaan kiteyttää sen keskeisen sisällön, mikä noissa julkaisuissa on, sitä tarkoitin...
kurittaminen aiheuttaa ongelmia useilla elämänaloilla, kuritetut lapset ovat huomattavasti alttiimpia päihdeongelmille, ne käyttäytyy väkivaltasemmin myöhemmässä elämässään ja ne tekee todennäkösemmin rikoksia
Tätä topicia ei edelleenkään ole tehty lapsiväkivallan hyväksymisen / puolustamisen takia.
ei, mutta ei kulunu aikaakaan ku ensimmäiset ihmiset tuli pohtimaan että miten hienoa ois rökittää muksuja
Oletko edes tietoinen siitä, että juridisesti opettaja on samalla tasolla kuin kuka tahansa muukin kaupungin palveluksessa oleva virkamies? Opettajalla oli tässäkin tilanteessa täysi oikeus poistaa tuo oppilas pois tuosta tilanteesta. Se, että naisopettajat olivat kykenemättömiä siihen on heidän oma häpeänsä, eikä se voi mitenkään olla oikeutettu syy miesopettajan irtisanomiseen.
en edelleenkään oo kommentoinu tätä asiaa mitenkään
Quote (Napi @ Apr 11 2013 10:11pm)
ihme sälli kyllä kun kärjistää kaikkien muiden sanoman ja vähän vetää vittua väliin
homo se on niinkuin sinäkin ja ehkä välillä minä
siis se mun pointti oli että "minkä takia sä haluat suhtautua noin kevyesti lapsiin kohdistuvaan väkivaltaan"
jatkokysymys: jos lapsien pahoinpiteleminen on ok, ni saako sitte puolisoita pahoinpidellä? vai onko vähemmän ok läpsiä vaimoaan ku läpsiä lasta?
This post was edited by Gastly on Apr 11 2013 05:43pm