d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Suomi > Mite Asunno > Ei Fittu Ulos
Prev17891011Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 47,508
Joined: Apr 10 2007
Gold: 24,297.85
Dec 19 2012 10:04am
Quote (Napi @ 19 Dec 2012 18:02)
mulla ei oo koskaan tullu ttt-päätös lain määräämässä ajassa, parhaillaan kituuteltu 2 ½ kuukautta yhdellä toimeentulotuella.

tais olla jotain 100e sähkölasku, meitil tulee kolmen kuukaude välein ni eiks toi oo ihan perusnormi hinta sähköstä


aika perus. en tiiä miten ne laskee yksin asuvalle. itellä 50 euroo ja ne makso aikoinaa nuo joka kerta. kannattas yrittää valittaa noista päätöksistä
Member
Posts: 18,408
Joined: Nov 30 2006
Gold: 785.11
Dec 19 2012 10:05am
Quote (do_NaUKI @ 16 Dec 2012 12:18)
joo viikolla tuli lähtö asunnosta, pari päivää punkannu nyt kaverilla. miten voi saaha uuen asunnon jos ei oo $ maksaa takuuvuokraa? auttaako sossu tai joku vastaava paikka? työtön+luottotiedot kunnossa.


kyl todella heikolta vaikuttaa tilantees mut kysy porukoilta? :)
Member
Posts: 1,280
Joined: Apr 19 2011
Gold: 52.68
Dec 19 2012 10:17am
Quote (Napi @ 19 Dec 2012 19:02)
mulla ei oo koskaan tullu ttt-päätös lain määräämässä ajassa, parhaillaan kituuteltu 2 ½ kuukautta yhdellä toimeentulotuella.

tais olla jotain 100e sähkölasku, meitil tulee kolmen kuukaude välein ni eiks toi oo ihan perusnormi hinta sähköstä


Näil tantoil on nyt jotai sinuu vastaa:( Ite mitä oon joutunu asioimaan sossussa ni päätös kirjalliseen hakemukseen on tullu aina 7vrk sisällä mikä on se lakisääteinen aika ja jos oon soittanu omalle työntekijälle ni ajan oon saanu 2 viikon sisää js se on siinä käynnin aikana tehny päätöksen ja pistäny rahat tilille. Näin Imatralla ja Joensuussa. Kelan kanssa ei mitää ongelmia oo ollu koskaa. Sähköisesti laput laittanu ja 2 päivää ni rahat tilillä. Siis jos oon täyttäny työmarkkinatuki lapun. Nyt viime syksynä kesti asumistuessa vähä pitempää et tuli tilille, mut siin kohtaa sossu makso taas:) Vähenti seuraavan kuun rahoista mitä oli liikaa maksanu. Ehkä voisit vähä kysellä et mitä Fittuu jos päätökset rupee heil venyy. Tosin riski on siinä sit et ne ottaa siut silmä tikuksee ja sit kestää varmasti. Tai en tiiä
Member
Posts: 4,783
Joined: Jul 6 2012
Gold: 68.99
Warn: 10%
Dec 19 2012 12:17pm
Quote (Napi @ Dec 19 2012 06:56pm)
ei ne mulle mitään maksanu. sanovat vaa että sait viime ja toissakuussa työmarkkinatukia ja näitte mukaa sulla on niistä säästössä. noh eipä ollut ja bunkkasin seuraavat 3kk muijalla ettien kämppää. kamat kaverin autotalissa.
samoin sossu on makso mun sähkölaskusta 1/4 osan jonka jälkeen sähkö katkastiin, arvaa kuka joutu maksumieheks sähkön uudelleen-avaamisesta ( n. 100€ lasku )


no mitä helvettiä :D
itel ei oo ikinä mitää ongelmia :3
Member
Posts: 24,393
Joined: May 6 2006
Gold: 23.47
Dec 20 2012 01:21am
Quote (Napi @ Dec 19 2012 04:56pm)
ei ne mulle mitään maksanu. sanovat vaa että sait viime ja toissakuussa työmarkkinatukia ja näitte mukaa sulla on niistä säästössä. noh eipä ollut ja bunkkasin seuraavat 3kk muijalla ettien kämppää. kamat kaverin autotalissa.
samoin sossu on makso mun sähkölaskusta 1/4 osan jonka jälkeen sähkö katkastiin, arvaa kuka joutu maksumieheks sähkön uudelleen-avaamisesta ( n. 100€ lasku )


tervetuloa hyvinvointivaltioon :DDD
Member
Posts: 45,753
Joined: Sep 8 2004
Gold: 556.34
Dec 20 2012 03:37am
Quote (MukavaSamu @ 20 Dec 2012 10:21)
tervetuloa hyvinvointivaltioon :DDD

näinpä. sit ulistaan miten sossust saa massit helpolla ja sen eteen ei tartte tehdä mitään.
meikäläinen ei jää tähän maahan. tähä paskavaltioon en ala veroja maksamaan. ilmanen koulutus ja sit ulkomaille.
Member
Posts: 29,218
Joined: Nov 15 2010
Gold: 7.69
Dec 20 2012 03:42am
Quote (Napi @ Dec 20 2012 11:37am)
näinpä. sit ulistaan miten sossust saa massit helpolla ja sen eteen ei tartte tehdä mitään.
meikäläinen ei jää tähän maahan. tähä paskavaltioon en ala veroja maksamaan. ilmanen koulutus ja sit ulkomaille.


varmaan oli yksittäistapaus ja jos olisit menny tiliotteiden kanssa kämppimään ja selvittelemään asemalle niin ois varmaan natsannu.

jos tää on paskavaltio niin mikäs on sitten loistava, jonne oot menossa

kuulostaa enemmänkin siltä, että sä oot tarinan pahis jos käyt 'paskasta valtiosta' loisimassa ilmasen koulutuksen ja feidaat : p

kiinnostais kyllä myös ulkomailla hengailu mut oon turhan vajavainen

This post was edited by BebebBurns on Dec 20 2012 03:44am
Member
Posts: 45,753
Joined: Sep 8 2004
Gold: 556.34
Dec 20 2012 03:57am
Quote (BebebBurns @ 20 Dec 2012 12:42)
varmaan oli yksittäistapaus ja jos olisit menny tiliotteiden kanssa kämppimään ja selvittelemään asemalle niin ois varmaan natsannu.

jos tää on paskavaltio niin mikäs on sitten loistava, jonne oot menossa

kuulostaa enemmänkin siltä, että sä oot tarinan pahis jos käyt 'paskasta valtiosta' loisimassa ilmasen koulutuksen ja feidaat : p

kiinnostais kyllä myös ulkomailla hengailu mut oon turhan vajavainen

en oo vielä päättäny. varmaa aluks vähä kiertelee siel sun tääl ja sit asettun aloilleni :)

täällä vaa EU polkee hinnat alas ja halpatyövoima kukoistaa.
ulkomailla sentään arvostetaan suomalaista koulutusta. täällä pelkästään työn kustannuksella on merkitystä, ammattitaidoista viis.
irlantiin oon halunnu muuttaa aina. pitää vaa odottaa että siel alkaa talous kohota.
Member
Posts: 24,393
Joined: May 6 2006
Gold: 23.47
Dec 20 2012 04:14am
Quote (Napi @ Dec 20 2012 10:57am)
en oo vielä päättäny. varmaa aluks vähä kiertelee siel sun tääl ja sit asettun aloilleni :)

täällä vaa EU polkee hinnat alas ja halpatyövoima kukoistaa.
ulkomailla sentään arvostetaan suomalaista koulutusta. täällä pelkästään työn kustannuksella on merkitystä, ammattitaidoista viis.
irlantiin oon halunnu muuttaa aina. pitää vaa odottaa että siel alkaa talous kohota.


Ei se ihme et tänne tullaa opiskelee vähä sieltä sun täältä :D

kyl meitsikin lähtee tästä maasta heti ko on siihe mahollisuus. intiaan olis vitun hieno mennä.

This post was edited by MukavaSamu on Dec 20 2012 04:14am
Member
Posts: 4,783
Joined: Jul 6 2012
Gold: 68.99
Warn: 10%
Dec 20 2012 04:20am
Quote (MukavaSamu @ Dec 20 2012 01:14pm)
intiaan olis vitun hieno mennä.


no jos tykkää kulkukoirist, saastast, petkuttamisest, sietämättömäst kuumuudest, itikoist ja taudeist ni on se kai aika hieno mesta
Go Back To Suomi Topic List
Prev17891011Next
Add Reply New Topic New Poll