d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Suomi > Uutiset Ja Ajankohtaiset Asiat -topic
Prev16566676869458Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 2,405
Joined: Aug 29 2009
Gold: Locked
Trader: Scammer
Member
Posts: 10,053
Joined: Apr 5 2008
Gold: 620.96
Member
Posts: 3,127
Joined: Jan 4 2008
Gold: 0.00
Oct 3 2010 03:26am
Ei saatana... :mad:

Keskustelupalstojen ylläpitäjille harkitaan velvollisuutta valvoa palstojensa kirjoittelua. Ylläpitäjille saattaa tulla velvollisuus poistaa kunniaa loukkaava tai rasistinen aineisto. Valvonnan laiminlyönnistä seuraisi rangaistus.

Mitä järkee tässä on? Nykysen sananvapauslain mukaan voidaan jo saada verkkopalstan ylläpitäjä vastuuseen:

Sen sijaan verkkoportaali tai verkossa oleva keskustelupalsta ei ole verkkojulkaisu, ellei julkaisija toimituksellisesti käsittele siinä olevaa aineistoa.Vaikka lainvastaisesta viestistä vastaa rikoksen tekijä tai siihen osallinen, esimerkiksi keskustelupalstan ylläpitäjän rikosoikeudellinen vastuu voi tulla arvioitavaksi, jos hän sallii palstansa muodostuvan rikollisten viestien julkaisukanavaksi. Verkkojulkaisuja eivät ole myöskään viranomaisten, yritysten tai kansalaisjärjestöjen tavanomaiset kotisivut.

Tässä ei taas kyllä oo mitään ideaa.


http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Oikeusministeri%C3%B6+pohtii+laittomien+verkkoviestien+suitsimista/1135260582066

http://www.om.fi/Oikeapalsta/Haku/1146647812578


Member
Posts: 22,362
Joined: Feb 9 2006
Gold: 1,100.00
Oct 3 2010 06:23am
Quote (akuseri @ 3 Oct 2010 12:26)
Ei saatana...  :mad:

Keskustelupalstojen ylläpitäjille harkitaan velvollisuutta valvoa palstojensa kirjoittelua. Ylläpitäjille saattaa tulla velvollisuus poistaa kunniaa loukkaava tai rasistinen aineisto. Valvonnan laiminlyönnistä seuraisi rangaistus.

Mitä järkee tässä on? Nykysen sananvapauslain mukaan voidaan jo saada verkkopalstan ylläpitäjä vastuuseen:

Sen sijaan verkkoportaali tai verkossa oleva keskustelupalsta ei ole verkkojulkaisu, ellei julkaisija toimituksellisesti käsittele siinä olevaa aineistoa.Vaikka lainvastaisesta viestistä vastaa rikoksen tekijä tai siihen osallinen, esimerkiksi keskustelupalstan ylläpitäjän rikosoikeudellinen vastuu voi tulla arvioitavaksi, jos hän sallii palstansa muodostuvan rikollisten viestien julkaisukanavaksi. Verkkojulkaisuja eivät ole myöskään viranomaisten, yritysten tai kansalaisjärjestöjen tavanomaiset kotisivut.

Tässä ei taas kyllä oo mitään ideaa.


http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Oikeusministeri%C3%B6+pohtii+laittomien+verkkoviestien+suitsimista/1135260582066

http://www.om.fi/Oikeapalsta/Haku/1146647812578


[Ensi vuoden alusta voimaan tuleva sananvapauslaki..]

Jotenkin hieman kuvottaa jo tuo pelkkä sana.
Member
Posts: 10,053
Joined: Apr 5 2008
Gold: 620.96
Oct 3 2010 06:59am
Quote (akuseri @ 3 Oct 2010 11:26)
Ei saatana...  :mad:

Keskustelupalstojen ylläpitäjille harkitaan velvollisuutta valvoa palstojensa kirjoittelua. Ylläpitäjille saattaa tulla velvollisuus poistaa kunniaa loukkaava tai rasistinen aineisto. Valvonnan laiminlyönnistä seuraisi rangaistus.

Mitä järkee tässä on? Nykysen sananvapauslain mukaan voidaan jo saada verkkopalstan ylläpitäjä vastuuseen:

Sen sijaan verkkoportaali tai verkossa oleva keskustelupalsta ei ole verkkojulkaisu, ellei julkaisija toimituksellisesti käsittele siinä olevaa aineistoa.Vaikka lainvastaisesta viestistä vastaa rikoksen tekijä tai siihen osallinen, esimerkiksi keskustelupalstan ylläpitäjän rikosoikeudellinen vastuu voi tulla arvioitavaksi, jos hän sallii palstansa muodostuvan rikollisten viestien julkaisukanavaksi. Verkkojulkaisuja eivät ole myöskään viranomaisten, yritysten tai kansalaisjärjestöjen tavanomaiset kotisivut.

Tässä ei taas kyllä oo mitään ideaa.


http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Oikeusministeri%C3%B6+pohtii+laittomien+verkkoviestien+suitsimista/1135260582066

http://www.om.fi/Oikeapalsta/Haku/1146647812578


semmosta, se laki sit aiotaan puskea läpi.
Member
Posts: 3,127
Joined: Jan 4 2008
Gold: 0.00
Oct 3 2010 09:13am
Quote (SaimOz @ 3 Oct 2010 14:23)
[Ensi vuoden alusta voimaan tuleva sananvapauslaki..]

Jotenkin hieman kuvottaa jo tuo pelkkä sana.


Siis sananvapaus itessään vai sananvapauslaki?
Member
Posts: 22,362
Joined: Feb 9 2006
Gold: 1,100.00
Oct 4 2010 08:32am
Quote (akuseri @ 3 Oct 2010 18:13)
Siis sananvapaus itessään vai sananvapauslaki?


Jälkimmäinen.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010100412457861_uu.shtml

"kiitos kyydistä, homo"
Member
Posts: 15,863
Joined: Sep 11 2008
Gold: 128.45
Warn: 80%
Go Back To Suomi Topic List
Prev16566676869458Next
Add Reply New Topic New Poll