d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Suomi > Sipilän Uusi Leikkaus > Avautumis Varoitus!
Prev15678Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 556.34
Oct 15 2015 11:27am
Quote (Risto @ 15 Oct 2015 19:53)
Tai sitten lopettais lorvimisen ja tekis helvetisti hakemuksia ja menis töihin.

Ite olin hetke työttömänä, muutamakymment hakemust päivässä ja ne täytyy lähettää virka-aikaan. Ni Pam samantien töitä

E: tosin jos ei oo minkäänlaista osaamista/halua oppia ni eikai siinä mikään auta. Kuin olla kotona tyhjänpanttina.

tähän kohtaan lopetin lukemisen
Member
Gold: 1,400.00
Oct 15 2015 12:12pm
Quote (Napi @ 15 Oct 2015 19:27)
tähän kohtaan lopetin lukemisen

:evil:
Member
Gold: 5,739.04
Oct 15 2015 10:17pm
Quote (Pavise @ Oct 14 2015 01:08am)
kyhyllä se on niin että sossu maksaa tarvittavat kulut elämiseen! mitä sitä turhaan rehkimään kyllä työttömyys miehen tiellä pittäää!

+1

Quote (Rzi @ Oct 14 2015 04:08pm)
vielä kun sais työukoilta palkkoja alas ja tukia ylös

+748

Member
Gold: 4,366.00
Oct 16 2015 03:20am
Quote (Risto @ 15 Oct 2015 19:53)
Tai sitten lopettais lorvimisen ja tekis helvetisti hakemuksia ja menis töihin.

Ite olin hetke työttömänä, muutamakymment hakemust päivässä ja ne täytyy lähettää virka-aikaan. Ni Pam samantien töitä

E: tosin jos ei oo minkäänlaista osaamista/halua oppia ni eikai siinä mikään auta. Kuin olla kotona tyhjänpanttina.

Oikein maximoit sun yrityksen ärsyttää mua tolla editillä? :D ei muuten toimi mun kohalla enää :D vitu spede :D
Member
Gold: 1,400.00
Oct 16 2015 09:39am
Quote (Speedparts @ 16 Oct 2015 12:20)
Oikein maximoit sun yrityksen ärsyttää mua tolla editillä? :D ei muuten toimi mun kohalla enää :D vitu spede :D

Tarkoitus ei ole ärsyttää. Sanoin vain mielipiteeni, itseäni harmittaa juuri tuollaiset suomalaiset ja väittävät itseään paremmaksi ihmiseksi kuin maahanmuuttajat. Itse nään työssäni todella läheltä maahanmuutajia ja todella moni yrittää täysillä opikella suomea ja muutamien kanssa keskustellut että haluaisivat päästä jo töihin vaikka ilmatteks että saavat jotain tekemistä. Tämä suomalainen patriotti esimerkiksi Speedpartsi ei viitsi edes mennä töihin koska ei pidä töiden tekemisestä.
Member
Gold: 17.02
Oct 16 2015 03:34pm
Quote (Risto @ 16 Oct 2015 17:39)
Tarkoitus ei ole ärsyttää. Sanoin vain mielipiteeni, itseäni harmittaa juuri tuollaiset suomalaiset ja väittävät itseään paremmaksi ihmiseksi kuin maahanmuuttajat. Itse nään työssäni todella läheltä maahanmuutajia ja todella moni yrittää täysillä opikella suomea ja muutamien kanssa keskustellut että haluaisivat päästä jo töihin vaikka ilmatteks että saavat jotain tekemistä. Tämä suomalainen patriotti esimerkiksi Speedpartsi ei viitsi edes mennä töihin koska ei pidä töiden tekemisestä.

Se, että joku on hankkinu vuonna kivi ja keppi koulutuksen (ehkä aikana, jolloin ei vielä tiennyt ollenkaan, mitä töitä edes haluaa tehdä. koulutus ehkä hankittu vain siksi, että "on edes jotakin) ei tarkoita sitä, että se edustaa kyseisen henkilön taitoja ja kykyjä nykyään.
Uskoisin, että Speedparts itse tietää, mitä hän osaa tehdä ja mitä ei. Jos tarjolla on työtä, joka ei ollenkaan vastaa omaa osaamista, niin aika helvetin vaikeahan semmoseen on lähteä kylmiltään.
Juu, kaikki työ on tärkeää ja totta on se, että joskus joutuu vähän poistumaan siltä omalta mukavuusalueelta, että saa paremmat rahat kun työkkäri / sossu / muut tukihelvettisetit maksaa, mutta minusta on kohtuutonta vaatia tekemään aivan erilaista hommaa, jos ne omat tiedot ja taidot ei yksinkertaisesti riitä siihen sillä hetkellä.

This post was edited by Rocko on Oct 16 2015 03:35pm
Member
Gold: 24,312.85
Oct 16 2015 04:35pm
Quote (Risto @ 16 Oct 2015 18:39)

Eikös se ole kaikkien kannalta parempaa että elätetään ne jotka ei halua mennä töihin. Siten ne jotka haluaa töihin pääsee helpommin töihin eikä ole haluttomia pyörimässä jaloissa.
Mutta tietenki jos halutaan sivistyksessä takapakkia ni otetaan vaan tuet pois taikka alennetaan ja laitetaan ahtaalle ni saadaan hyvin kurjistettua koko kansan hyvinvointia.
Onko se ettei halua tehdä töitä tai tiettyä työtä merkki siitä että ihminen on jotenkin huonompi. Joillakin on sitä mielekkäämpää tekemistä eikä aika käy pitkäks ilman työtä.
Työ oli ihan vähän aikaa sitten aika erilaista ja vaatimukset on nykyään kovat joten siihen ei kaikki kykene

Member
Gold: 4,366.00
Oct 22 2015 07:17pm
Quote (Risto @ 16 Oct 2015 18:39)

En ole missään vaiheessa sanonut etten pidä töiden tekemisestä. Sanoin ettei kiinnosta metallihommat. Olen myös sanonut että menen ilmaseksi johonkin kiinteistöhuolto firmaan. En tule tekemään täysipäiväistä hommaa koska siitä ei minulle palkkaa makseta. Tulen tekemään 4x8 tai 5x6 päiviä. Asia on nyt edennyt siihen pisteeseen että ensi viikolla minä lähden kysymään heti ensimmäisenä l&t lassila ja tikanojalta jos heillä sattuisi olemaan minulle poloselle töitä.

Tuliko se nyt ripsukalle selväksi vai pistätkö taas että lopetin lukemisen heti ekan sanan kohdalla.
Ei millään pahalla sullekkaan ripsukka mutta kun sinä et ole lukenut minun polosen aikaisempia postejani kun tuollaista tulit minulle kirjoittamaan.

Peace ✌
Member
Gold: 0.00
Oct 23 2015 09:51am
Quote (Rzi @ 17 Oct 2015 01:35)
Eikös se ole kaikkien kannalta parempaa että elätetään ne jotka ei halua mennä töihin. Siten ne jotka haluaa töihin pääsee helpommin töihin eikä ole haluttomia pyörimässä jaloissa.
Mutta tietenki jos halutaan sivistyksessä takapakkia ni otetaan vaan tuet pois taikka alennetaan ja laitetaan ahtaalle ni saadaan hyvin kurjistettua koko kansan hyvinvointia.
Onko se ettei halua tehdä töitä tai tiettyä työtä merkki siitä että ihminen on jotenkin huonompi. Joillakin on sitä mielekkäämpää tekemistä eikä aika käy pitkäks ilman työtä.
Työ oli ihan vähän aikaa sitten aika erilaista ja vaatimukset on nykyään kovat joten siihen ei kaikki kykene

ja sekö pitäs sellaselle maksaa eläminen jota ei huvita tehdä töitä tai on "mielekkäämpää" tekemistä
Member
Gold: 0.00
Oct 23 2015 01:06pm
Quote (sipuli @ 23 Oct 2015 18:51)
ja sekö pitäs sellaselle maksaa eläminen jota ei huvita tehdä töitä tai on "mielekkäämpää" tekemistä

No tiie häntä mut ite ymmärsin ärtsin pointin nii et esim. johokii työpaikkaa on 5 työtehtävää auki, 10 hakee ja yks hakijoista on työkkärin pakottama tai hillon tulo loppuu ja kaverii ei paska vitun vertaa kiinnosta kyseinen työ ( sanotaa nyt vaikka laitos siivoojaa haetaa ja ammatti on auton asentaja eikä töitä vaan oo ollu ). Siintä työnantaja sitte poimii 5 työntekiää ja yks näistä on se työkkärin usuttama hemuli joka kyrpäottassa tekee sitten duunit päin vittua ku motivaatio on nolla ja ne 4 hakijaa jotka ois motivoitunu tekee kyseistä asiaa jäi nuolee näppejää, koska yksi arjensakari ei voi kieltäytyy hakemasta kyseistä työtä.

Faktahan vaan on se, että työntekijöistä ei oo pulaa vaan työpaikoista, niistä joihin on kouluttautunu ja jotka kiinnostaa. Työpaikkoja joita sitten tarjotaan on niitä keittiöapulais tai siivoishommia ( ainekii täälläpäi ) ja palkkioksi saa saman verran kuussa hilloo kätee ku sossunluukulla ruinaamisella ja työtön- lappua täyttämällä. Sitä ku kuuntelee radiosta / lukee lehistä nit YT pommeja mitä vaa poksahtelee joka alalle ni ei hevo helevetti.. Kumpikaan osapuoli ( työnantaja tai työntekiä ) ei vapaehtosiesti suostu joustaa palkkioissaan et oikeesti ehkä saatas aloille lisää duunii, ni eip voi mtn, pomot sitte antaa vaa kenkää perseelle ku ei voi vuosibonuksistaan joustaa ja työntekiä puoli ei suostu siihen kuuluisaan " palkkamalttiin " helpolla. Isompitulosilta vois hyvi otaa pienen siivun pois ( itse töitätedessäni kuulun tähän ryhmään ) et saatas uusia työpaikkoja ja nykynuoret ei valmistu suoraan työttömäks. Ite viekkaan et 40v eteepäi ni eläkekii on peruttu ku ei vittu oo työnteikijöitä jotka semmosen luksuksen kustantas.

e: Ja tolla siis tarkotan hyvätulosia, jätetään ne pientuloset rauhaan. Eiköhä niillä oo tarpeeks kurjaa muutekii. Samote kaikki päättäjänpallilla istuvat sias joutua säästöleikkuriin.

This post was edited by TR0LLFACE on Oct 23 2015 01:22pm
Go Back To Suomi Topic List
Prev15678Next
Add Reply New Topic New Poll