d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Suomi > Kyllä Taas Lentää Shaiba Päin Näköä > Kuspallo Lähti, Mitä Jäi
Prev156789Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 0.00
Jul 28 2014 07:16am
Mää ulisemas ylityökorvauksii yhest minuutist =D

This post was edited by Rocko on Jul 28 2014 07:17am
Member
Gold: 5,739.04
Jul 28 2014 07:29am
Quote (Rocko @ Jul 28 2014 03:16pm)
Mää ulisemas ylityökorvauksii yhest minuutist =D

http://gifwall.net/gif/gw-1162689zooyn.gif

jos teet sen minuutin joka päivä mikä kuulostaa vähältä ni vuodessa se tekee kumminkin ~50e per työntekijä, ja jos työntekijöitä on reilusti yli 1000 ni laskeppa paljonko firma tossa säästää.
Member
Gold: 4.97
Jul 28 2014 03:20pm
Quote (do_NaUKI @ 28 Jul 2014 15:29)
jos teet sen minuutin joka päivä mikä kuulostaa vähältä ni vuodessa se tekee kumminkin ~50e per työntekijä, ja jos työntekijöitä on reilusti yli 1000 ni laskeppa paljonko firma tossa säästää.

Jos olisit tehny sen minuutin joka päivä ni sulla olis työpaikka etkä olis täällä ulisemassa karenssia ja työttömyyttä.
Member
Gold: 0.01
Warn: 10%
Jul 28 2014 03:46pm
Mä tuun töihin kun mä tuun. (Ei ole liukuva työ)
Eli joskus varttia vaille. Joskus voi olla vartin yli.
Joskus lähen viittä vaille. Joskus kymmene yli.
Kukaan ei sano mitään. Itseasias ylennystä vaan pukannu elämän tasasin väliajoin.
Niin. Jos kitisee minuutin "ylitöistä", ei voi olettaakaan saavansa koskaan mitään.
Teetkö sä joka ikinen minuutti töitä sun työpäivästä? Joka ikinen minuutti?
Virkistyspaussit pidät sen muutaman minuuttia mikä on TES:in mukainen?
Ruokatauko työpisteellä sen haittaamatta työntekoa kuten TES sanoo?
Alotat työn samalla sekunnilla kun työ alkaa?
Et kertaakaan pysähdy vaan teet joka ikinen sekuntti töitä?
Jos et, niin on turha itkeä yhdestä minuutista joka jää "saamatta"
Aika turha trolli tää koko topicki on. Mut kyl tälle on usein naurettu kaveriporukassa ja aion töihin viedä myös. Screenshottaan joka ikisen postin ja liimaan ilmotustaululle. Sen verran hauska tää on ollu.
Kiitokset vaan monista hyvistä nauruista.
Member
Jul 28 2014 03:56pm
tuo toimii joissain töissä, mut on olemassa myös töitä missä pitää olla ajallaan paikalla (tietty aikasemminkin saa olla) ja pitää olla minuutilleen loppuun asti.
ja selvennän nyt että olin 99% työajasta liukuhihnatyössä eli se lähti käyntiin tasan kuudelta ja päätty 14.30 (iltavuoro sen jälkee paikalle) eli kyllä töitä joka sekuntti ja tauot oli just niinku tessissä sanottiin.
1% oli sit asiakaspalvelutyötä sillon jos koneisiin tuli joku vika eikä voinu muuta tehä.

Quote (CeePee @ Jul 28 2014 11:20pm)
Jos olisit tehny sen minuutin joka päivä ni sulla olis työpaikka etkä olis täällä ulisemassa karenssia ja työttömyyttä.

kummastakaa en valita, työttömyydestä enkä karenssista. vaan siitä että se karenssi tuli väärin perustein. kyllähä tää asia selviää ja voitan ton 100% mut aikaa se vaan vie.

This post was edited by do_NaUKI on Jul 28 2014 03:58pm
Member
Gold: 52.68
Jul 28 2014 08:29pm
Quote (do_NaUKI @ 29 Jul 2014 00:56)
tuo toimii joissain töissä, mut on olemassa myös töitä missä pitää olla ajallaan paikalla (tietty aikasemminkin saa olla) ja pitää olla minuutilleen loppuun asti.
ja selvennän nyt että olin 99% työajasta liukuhihnatyössä eli se lähti käyntiin tasan kuudelta ja päätty 14.30 (iltavuoro sen jälkee paikalle) eli kyllä töitä joka sekuntti ja tauot oli just niinku tessissä sanottiin.
1% oli sit asiakaspalvelutyötä sillon jos koneisiin tuli joku vika eikä voinu muuta tehä.

kummastakaa en valita, työttömyydestä enkä karenssista. vaan siitä että se karenssi tuli väärin perustein. kyllähä tää asia selviää ja voitan ton 100% mut aikaa se vaan vie.

Se työnantaja pystyy perustelemaan joka väitteen minkä ne on siihe irtisanomisen syyks laittanu. Aivan varmasti voi. Kukaan työnantaja (ainakaan isommat firmat) ei anna työkkäriin sellaisia lausuntoja työntekijästä mitä ei voi perustella.
Member
Jul 29 2014 01:54am
Quote (SK7 @ Jul 29 2014 04:29am)
Se työnantaja pystyy perustelemaan joka väitteen minkä ne on siihe irtisanomisen syyks laittanu. Aivan varmasti voi. Kukaan työnantaja (ainakaan isommat firmat) ei anna työkkäriin sellaisia lausuntoja työntekijästä mitä ei voi perustella.

joo näi mäki oon ajatellu, onhan tossa mahollista että ne erehtyny henkilöstä tai jotai muuta, mut jokatapauksessa odotan innolla että saan selvityksen myöhästelyistä (joita ei ole) ja luvattomista poissaoloista (joita ei ole, vuokrafirmaan viety aina samaa aikaa laput ja niillä ei mitään ongelmaa)
tuota luvaton poissaolo en voi mitenkää todistaa jos ne on ite hukannu jonkun lapun, vaikka aina vein samaan aikaan molemmille laput ja toiselle on menny kaikki perille ja toiselle ei (vaikka pomolle annoin jokaisen henk koht). mut onneks noi ajat näkyy minuutilleen kellokorttijärjestelmässä ni toi myöhästely kyllä selviää siitä odotan innolla mitä ne vastaa valitukseen.
Member
Gold: 0.39
Jul 30 2014 03:12pm
Kyllä mä luulen että ne voi hyvin perustella noi kaikki potkujen syyt, en ihmettelis ollenkaan susta, varsinkin tolla asennevammalla. Et kyllä tuu koskaan pärjää työelämässä jos et pysty joustamaan asioissa (ystävystyt työkavereiden kanssa jolloin työ tuntuu paljon mielekkäämmältä, joustat hieman työtunneissa jolloin pomo näkee sut paremmassa valossa jne.)

Näin esimies asemassa jos mä näkisin jonkun mun alaisista tekevän tolleen asiakkaalle nii aivan varmasti kyllä antaisin noottia tollasesta perseilystä.

Vaikka tää onkin varmaan trolli topic nii pisti kyl silti naurattaa/vihastuttaa koko touhu.
Member
Jul 30 2014 03:58pm

Quote (Rumilus @ 31 Jul 2014 00:12)
Kyllä mä luulen että ne voi hyvin perustella noi kaikki potkujen syyt, en ihmettelis ollenkaan susta, varsinkin tolla asennevammalla. Et kyllä tuu koskaan pärjää työelämässä jos et pysty joustamaan asioissa (ystävystyt työkavereiden kanssa jolloin työ tuntuu paljon mielekkäämmältä, joustat hieman työtunneissa jolloin pomo näkee sut paremmassa valossa jne.)

Näin esimies asemassa jos mä näkisin jonkun mun alaisista tekevän tolleen asiakkaalle nii aivan varmasti kyllä antaisin noottia tollasesta perseilystä.

Vaikka tää onkin varmaan trolli topic nii pisti kyl silti naurattaa/vihastuttaa koko touhu.

Onnittelut vasta valmistuneelle
Member
Jul 30 2014 09:39pm
Quote (do_NaUKI @ 29 Jul 2014 10:54)
joo näi mäki oon ajatellu, onhan tossa mahollista että ne erehtyny henkilöstä tai jotai muuta, mut jokatapauksessa odotan innolla että saan selvityksen myöhästelyistä (joita ei ole) ja luvattomista poissaoloista (joita ei ole, vuokrafirmaan viety aina samaa aikaa laput ja niillä ei mitään ongelmaa)
tuota luvaton poissaolo en voi mitenkää todistaa jos ne on ite hukannu jonkun lapun, vaikka aina vein samaan aikaan molemmille laput ja toiselle on menny kaikki perille ja toiselle ei (vaikka pomolle annoin jokaisen henk koht).  mut onneks noi ajat näkyy minuutilleen kellokorttijärjestelmässä ni toi myöhästely kyllä selviää siitä odotan innolla mitä ne vastaa valitukseen.

Ei oo taas töissä muuta tekemistä ku kirjotella mukavia...

Niinku jossai kohtaa mainitsin ni kellokorttijärjestelmä ei todista työajan noudattamista Kuulostaako hassulta? Annaha ku setä ottaa rautalankaa ja käy vääntämää

Jos siun työaika alkaa 06:00 ja siun pitää olla työpisteellä 06:00 ni se ei vaan riitä että leimaat ittes sisään 06:00, jonka jälkeen meet vaihtaa työvaatteet päälle, juot kahvit, poltat röökit ja jauhat paskaa edellisviikonlopun pillun metsästyksestä lähi kapakassa. Työpisteellä kello on jo 06:45 ku saavut paikalle mikä taas meinaa sitä että sie et noudata työaikaa

Jos nyt vielä väität, että siun työaika ALKOI 06:00 ja siun piti olla TYÖPISTEELLÄ 06:00 ja työ aika PÄÄTTYI 14:30 ja sait läheteä TYÖPISTEELTÄ 14:30 + pomo ei maksa ylitöistä automaattisesti + ylitöitä ei saa vapaana ni...

Oliko tää työpaikka jossain VITUN KOREASSA, koska ei tommone mee suomessa läpi. Se ei vaan mene.

Go Back To Suomi Topic List
Prev156789Next
Add Reply New Topic New Poll