d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Suomi > D-word > (siis Hä?)
Prev15678Next
Closed New Topic New Poll
Member
Posts: 45,753
Joined: Sep 8 2004
Gold: 556.34
Jan 15 2013 01:22am
uskokaa jo, alle 1 milligramma nikotiinia tappaa aikuisen... nortti tappaa elefantin
Member
Posts: 5,363
Joined: Apr 6 2007
Gold: 311.54
Jan 15 2013 02:13am
Quote (Gastly @ Jan 15 2013 06:49am)
ootko viel kui kaua siel sivaris?


Pari kk.
Member
Posts: 1,280
Joined: Apr 19 2011
Gold: 52.68
Jan 15 2013 02:53am
Quote (Gastly @ 15 Jan 2013 01:29)
pitääkö mun tehä sulle joku havainnollistava kuva jotta sä ymmärrät et paljonko on 1 ja paljonko 40 on


Ei miulle. Kyllä mie uskon jo. Osaat olla niin vakuuttava. Mut se yks sydän-ja verisuoni sairauksiin erikoistunut lääkäri haluaa varmasti nähä sen kuvan. Jos hää kerta tutki teoria tasolla että 0,8mg puhdasta nikotiinia tappaa aikuisen ihmisen jos sen suoraan injektoi verenkiertoon. Mietitääs tätä väitettä hetki. Sydän-ja verisuoni sairauksiin erikoistunut lääkäri.. nikotiini.. nikotiini aiheuttaa verisuonissa.. ja sydämmessä.... Sydän-ja verisuoni sairauksiin erikoistunut lääkäri väittää että 0,8mg puhdasta nikotiina tappaa aikuisen ihmisen(ei puhu edes painosta mitään 60-360kg?) jos se injektoi suoraan verenkiertoon, mutta jos poltat 50 kessua kuolet ennemmin häkä mykytykseen kuin nikotiini yliannostukseen. Herää kysymys miksi sydän-ja verisuoni sairauksiin erikoistunut lääkäri esittäis näin, ilman tutkimatta asiaa. Voisko olla, että: 0,8mg injektoituna suoneen aiheuttaa sydämmessä ja verenkierrossa asian X joka johtaa aikuisen henkilön kuolemaan riippumatta painosta Y? Herää kysymys miksi tupakan poltto, nikotiini laastarit ja purkat ylittää helposti veressä nikotiini pitoisuuden 0,8mg, mutta ei tee mitään? edes 50 kessua poltettuna ei aiheuta nikotiinimyrkytystä välttämättä, mutta häkämyrkytyksen todennäköisesti kyllä. Voisiko olla että minä 95kg 180cm tervakeuhko kestän 30 tupakan nicotiinin määrän veressä jos poltan 30 kessua putkeen, mutta jos injektoin 0,8mg puhdasta nikotiinia suoraan suoneen kuolen "shokkiin" joka tapahtuu sydämmessä koska se ei kestä tuota pientä määrää nikotiinia niin pienessä ajassa kerta rysäyksenä. Se kestää saatanasti nicotiinia veressä kun se tulee pikkuhiljaa, mutta yks-kaks-yllättäen altistettuna 0,8mg sydän saa "shokin"
Member
Posts: 1,280
Joined: Apr 19 2011
Gold: 52.68
Jan 15 2013 03:09am
Nii mukavaa ku onkii tällä foorumilla keskustella. Eri asioista ni toi nicotiini ränniin menee jo vähä "hedelmättömäks" keskustelu aiheeksi
Member
Posts: 10,000
Joined: May 24 2010
Gold: 6.67
Warn: 30%
Jan 15 2013 03:14am
Quote (SK7 @ 15 Jan 2013 10:53)
Ei miulle. Kyllä mie uskon jo. Osaat olla niin vakuuttava. Mut se yks sydän-ja verisuoni sairauksiin erikoistunut lääkäri haluaa varmasti nähä sen kuvan. Jos hää kerta tutki teoriatasolla että 0,8mg puhdasta nikotiinia tappaa aikuisen ihmisen jos sen suoraan injektoi verenkiertoon. Mietitääs tätä väitettä hetki. Sydän-ja verisuoni sairauksiin erikoistunut lääkäri.. nikotiini.. nikotiini aiheuttaa verisuonissa.. ja sydämmessä.... Sydän-ja verisuoni sairauksiin erikoistunut lääkäri väittää että 0,8mg puhdasta nikotiina tappaa aikuisen ihmisen(ei puhu edes painosta mitään 60-360kg?) jos se injektoi suoraan verenkiertoon, mutta jos poltat 50 kessua kuolet ennemmin häkä mykytykseen kuin nikotiini yliannostukseen. Herää kysymys miksi  sydän-ja verisuoni sairauksiin erikoistunut lääkäri esittäis näin, ilman tutkimatta asiaa. Voisko olla, että: 0,8mg injektoituna suoneen aiheuttaa sydämmessä ja verenkierrossa asian X joka johtaa aikuisen henkilön kuolemaan riippumatta painosta Y? Herää kysymys miksi tupakan poltto, nikotiini laastarit ja purkat ylittää helposti veressä nikotiini pitoisuuden 0,8mg, mutta ei tee mitään? edes 50 kessua poltettuna ei aiheuta nikotiinimyrkytystä välttämättä, mutta häkämyrkytyksen todennäköisesti kyllä. Voisiko olla että minä 95kg 180cm tervakeuhko kestän 30 tupakan nicotiinin määrän veressä jos poltan 30 kessua putkeen, mutta jos injektoin 0,8mg puhdasta nikotiinia suoraan suoneen kuolen "shokkiin" joka tapahtuu sydämmessä koska se ei kestä tuota pientä määrää nikotiinia niin pienessä ajassa kerta rysäyksenä. Se kestää saatanasti nicotiinia veressä kun se tulee pikkuhiljaa, mutta yks-kaks-yllättäen altistettuna 0,8mg sydän saa "shokin"


SANOT SAMAN ASIAN KOLMEE KERTAA YHE LÄJÄ AIKANA JA SEKÄÄ EI LIITY VARSINAISEE TUPAKOINTIIN MITENKÄ?

GRATS...
Member
Posts: 1,280
Joined: Apr 19 2011
Gold: 52.68
Jan 15 2013 11:51am
Quote (KUF @ 15 Jan 2013 12:14)
SANOT SAMAN ASIAN KOLMEE KERTAA YHE LÄJÄ AIKANA JA SEKÄÄ EI LIITY VARSINAISEE TUPAKOINTIIN MITENKÄ?

GRATS...


Toistoja, toistoja sano soppa itellee ku koitti hauistaan reenata XD
Member
Posts: 1,280
Joined: Apr 19 2011
Gold: 52.68
Jan 15 2013 11:52am
Quote (Gastly @ 14 Jan 2013 23:39)
ota tupakka, heitä veteen likoomaan pariks tunniks ja sitte haihdutat veden pois


Voidaan keskustella lämpimikseen vaikka tästä. Mikä on sinun kemian käytännön osaaminen? Ylä-aste? Ite menin ylä-asteen jälkeen labra puolelle amikseen. Eli 3v kemiaa käytännössä ja teoriassa opiskeltu. Noin 2v kemiaa työelämässä sen jälkeen. Sitten vaihdoin alaa ja menin raksalle töihin apupojaksi ja nyt opiskelen Joensuussa ammattikorkeakoulussa rakennustekniikkaa

Ota se apteekin esite tupakasta ja lue kohta "Tupakka sisältää 2000 kemiallista ainetta". Toisin sanoen se tupakan puru minkä saat irti tupakasta sisältää aika paljon aineita. Ja ymmärrät varmasti että aineiden kemialliset koostumukset vaikuttaa jos aineet halutaan erottaa toisistaan

Kun tiedät että nikotiini on väritön, tahmea, öljyinen yhdiste ja siinä tupakan purussa joka tulee yhdestä tupakasta on noin 1999 muuta ainetta (aika tarkka noin arvio), niin miten sen erottaminen onnistuu? Ymmärrätkö paljonko on 0,8mg? Se on 0,0008g. Ymmärrätkö että sitä ei punnita prisman hedelmä vaa`assa? Ymmärrätkö että vaaka jonka tarkkuus on 0,1mg ei ole myynnissä hobby hallissa?

Ostat nyt sieltä Hobby Hallista kaiutin "setin" tietokoneeseesi. Paketissa tulee subbari. Kuvittele, sen subbarin kokoinen neliö, joka on ontto ja seinät lasia. Seinät on 5mm paksua lasia ja sen neliön etupuolella on sivulle liukuva "ovi" josta sinne neliöön pääsee. Siinä neliön sisällä on nyt se vaaka jolla voit käytännön elämässä punnita jauhetta 0,8mg. Eli kun se vaaka näyttää 0,0008g (käytännössä vitun vaikeata jos se jauhe ei oo erittäin hienojakoista) voit olla tyytyväinen.

http://www.vaakatalo.com/sivut/index.php?main_page=index&cPath=4 Kern ABT Analyysivaaka on tarkin mitä olen käyttänyt

Nyt täytyy vaan toivoa että se astia johon punnitsit 0,8mg jauhetta (puhdasta nikotiinia) saat sen kaadettua siitä astiasta ruiskuun, siten että kaikki jauhe menee sinne ruiskuun. Eli 0,1mg jauhetta ei voi jäädä mittaus astiaan.

Meni joo pilkun nussimiseks, mutta toin vaan pointin esille. Olen labroissa punninnut pieniä määriä aineita (0,1mg tarkkuudella ja jopa 0,01mg tarkkuudella Stora Enson Tutkimuskeskuksessa Imatralla) ja se ei ole helppoa. Saat ehkä kuvan tuosta tekstistä, että yritän vittuilla päin naamaa, mutta en vittuile. Oikeasti. Oot varmasti ihan fiksu kaveri. Uskon näin koska jos ymmärsit edes puolet niistä sivistys sanoista jota käytit aiemmin et voi olla hölmö

This post was edited by SK7 on Jan 15 2013 11:54am
Member
Posts: 45,753
Joined: Sep 8 2004
Gold: 556.34
Jan 15 2013 12:22pm
Quote (SK7 @ 15 Jan 2013 12:09)
Nii mukavaa ku onkii tällä foorumilla keskustella. Eri asioista ni toi nicotiini ränniin menee jo vähä "hedelmättömäks" keskustelu aiheeksi

tää on servu eikä foorum :D
jonneit ei tiedä

This post was edited by Napi on Jan 15 2013 12:22pm
Member
Posts: 1,280
Joined: Apr 19 2011
Gold: 52.68
Jan 15 2013 12:30pm
No joka paikassa lukee että d2jsp foorum. Varmaa just siks et tää on foorum? Täähä saa olla vaikka mitä. Ei poista sitä tosi asiaa että kiva on kirjottaa (jos et oo viel huomannu) Noi iha oikeesti rupesin miettii mikä on servu XD. Appiukko osaa ovata suzukin sivut netistä ja hänen tietotaito loppuu siihen, mitä tietokoneisiin tulee. Häpeäkseni myönnän että ei ole paljon kummoisempi taito miullakaan XD
Member
Posts: 31,130
Joined: Jul 18 2007
Gold: 4.97
Jan 15 2013 03:31pm
Quote (SK7 @ 15 Jan 2013 20:30)
No joka paikassa lukee että d2jsp foorum. Varmaa just siks et tää on foorum? Täähä saa olla vaikka mitä. Ei poista sitä tosi asiaa että kiva on kirjottaa (jos et oo viel huomannu) Noi iha oikeesti rupesin miettii mikä on servu XD. Appiukko osaa ovata suzukin sivut netistä ja hänen tietotaito loppuu siihen, mitä tietokoneisiin tulee. Häpeäkseni myönnän että ei ole paljon kummoisempi taito miullakaan XD


Taidat olla uusi täällä
Go Back To Suomi Topic List
Prev15678Next
Closed New Topic New Poll