Quote (peterpants @ 1 Mar 2011 10:26)
2x naudan sisäfilepihvi (120gr/kpl)
perunoita
myllysuolaa
rypsiöljyä
meiralta "tulinen afrikka" -niminen mauste
pese/kuori perunat, viipaloi ne n. 0.2-0.5cm paksusiks viipaloiks (oman maun mukaan)
heitä perunat astiaan, mis on runsaasti öljyä, öljyn sekaan mausteita (ei suolaa... esim tulinen afrikka, chili explosion jne) ja käsineen sekottelet perunoita siel, et maustetta tarttuu kaikkii perunoihin
uunipellille 225*C kunnes on ruskeahkoja, mitä ohuempia viipaloita sitä rapeempia ne on
sit pitäs ajottaa oikei tää pihvien paistaminen, et ois suurin piirtein samaan aikaan valmiina perunoiden kanssa
eli mielellään paksupohjanen pannu, mihi laitetaan pien nokare voita ja kuumenemaan valmiiks
sit ku pannu on kuumana, hella 75% teholle (noin) ja pihvit siihen
riippuen pihvin paksuudesta n. 2min/puoli (medium-), ekan käännön jälkeen myllysuolaa ja tulista afrikkaa päälle, ku toinenki puoli on valmiina heitetää pihvi lautaselle taas toisinpäin ja mausteet sillekin puolelle
nyt sit pitäs olla perunatki valmiina, ottaa ne pois uunista ja ripottelee oman maun mukaan suolaa päälle, kauhoo lautaselle pihvien seuraks ja syö pois
ja voin sanoo et yhtä hyvää ruokaa ei ravintoloista saa
/edit
pihvejä ku paistaa ni tulee just sopivaks ku kääntää sillo ku ne lihasnesteet tjsp alkaa tulla pinnalle
perunat oli täl kertaa lohkoperunoita
just sopivan kypsiä/raakoja nuo pihvit

