Quote (rumpali @ 1 Aug 2011 21:04)
no hyvä on sitten!
kaasaria räpläämällä saa kans!

saahan sen tietysti vaikka laittamall putkiston virtaamaan tietyllä tavalla tietyillä kierroksilla.
ja jos autossa on "paukku", (eli syötetään bensaseosta pakosarjaan ja räjäytetään se siellä jotta saadaan ahdot pysymään maksimissa vaikka tyhjäkäynnillä) ni se paukkuu ja poksuu jatkuvasti.
ralliaytoissa käytetään sekä useissa ratavehkeissä. ei turboviivettä = sekuntin osia pois vaihteenvaihdosta= enemmän huippuja joka suoralle. mut kaasaria jos räpläät et se rupee paukuttaan konetta, se ei hyödytä ollenkaan, kun taas näissä muissa se paukkuminen on sivuoire kun moottorin tehoa on parannettu.
