d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Suomi > Opettaja Sai Potkut > Mitä Mieltä Tästä?
Prev14567812Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 4,783
Joined: Jul 6 2012
Gold: 68.99
Warn: 10%
Apr 10 2013 12:12pm
Quote (SekavaSamu @ Apr 10 2013 04:22pm)
tohon en voi sanoa muutakun että vitut. Kuka vaan voi kirjottaa tollasen himastutkimuksen.


et taida ymmärtää miten tiede toimii
se ei kyllä yllätä mua kyllä alkuunkaan

jos kurituksen ja myöhemmän väkivaltasen käytöksen, tunneongelmien sun muun välillä on suora yhteys ni se on mun mielestä aika selvä juttu

Quote (SekavaSamu @ Apr 10 2013 04:22pm)
ite saanu joskus 6-13-vuotiaaana remmistä, kädestä ja tukkapöllöt oli päivittäisiä...


sen sijaan seuraavassa lauseessas oot puolustamassa väkivaltaa, kunhan se väkivalta kohdistetaan puolustuskyvyttömiin yksilöihin
lainaan itteäni tähä välii
Quote (Gastly @ Apr 9 2013 11:55pm)
en muutenkaa iha tajuu et mikä hinku ihmisillä on vetää lapsia turpaan, ehkäpä se johtuu siitä että kurittaminen vaikuttaa tosi vammauttavasti empatiakyvyn kehittymiseen :)


Quote (SekavaSamu @ Apr 10 2013 04:22pm)
kyllä se niin on, että pieni kuritus pitäs hyväksy.


ts. sekavasamu haluaa vetää lapsia turpaan
miks sä tahot piestä lapsia?

This post was edited by Gastly on Apr 10 2013 12:13pm
Member
Posts: 3,490
Joined: Jan 8 2012
Gold: 1.14
Apr 10 2013 12:24pm
Quote (Gastly @ 10 Apr 2013 21:12)
et taida ymmärtää miten tiede toimii
se ei kyllä yllätä mua kyllä alkuunkaan

jos kurituksen ja myöhemmän väkivaltasen käytöksen, tunneongelmien sun muun välillä on suora yhteys ni se on mun mielestä aika selvä juttu



sen sijaan seuraavassa lauseessas oot puolustamassa väkivaltaa, kunhan se väkivalta kohdistetaan puolustuskyvyttömiin yksilöihin
lainaan itteäni tähä välii




ts. sekavasamu haluaa vetää lapsia turpaan
miks sä tahot piestä lapsia?


en oo kyl aiva varma ooks paska trolli vai :mellow:
Member
Posts: 31,130
Joined: Jul 18 2007
Gold: 4.97
Apr 10 2013 12:25pm
Quote (Gastly @ 9 Apr 2013 22:55)
aijaa, mun muistaakseni taas tutkimustulokset aika kiistattomasti osottaa että väkivallalla saa aikaan ainoastaa moraalivammasia ja väkivaltasia yksilöitä
en muutenkaa iha tajuu et mikä hinku ihmisillä on vetää lapsia turpaan, ehkäpä se johtuu siitä että kurittaminen vaikuttaa tosi vammauttavasti empatiakyvyn kehittymiseen :)

tai sitte nää ihmiset on vaan ihan lapsivihaajia, ja kokee että lain ei tulis suojella lapsia samalla tavalla ku aikusia suojellaan


"Tutkimusten mukaan"

Pistäs sourcea.
Member
Posts: 10,822
Joined: Apr 13 2009
Gold: 89.48
Warn: 10%
Apr 10 2013 12:32pm
Quote (Gastly @ Apr 10 2013 08:12pm)
et taida ymmärtää miten tiede toimii
se ei kyllä yllätä mua kyllä alkuunkaan

jos kurituksen ja myöhemmän väkivaltasen käytöksen, tunneongelmien sun muun välillä on suora yhteys ni se on mun mielestä aika selvä juttu



sen sijaan seuraavassa lauseessas oot puolustamassa väkivaltaa, kunhan se väkivalta kohdistetaan puolustuskyvyttömiin yksilöihin
lainaan itteäni tähä välii




ts. sekavasamu haluaa vetää lapsia turpaan
miks sä tahot piestä lapsia?


Mitä sä oikeen höpiset? Ei Samu ole varmaan missään vaiheessa sanonut haluavansa hakata ja ja vetää turpaan lapsia?

Rajota nyt tota animen kulutusta.

Itse hyväksyn ns. pienen kurituksen (tukistaminen, luunappi, korvapuusti) jos lapsi on mennyt tekemään jotain oikeasti todella typerää. Toki näitä keinoja pitäisi käyttää harkiten ja harvoin, niin niillä on oikeasti tehoa.
Mutta ymmärrän myös täysin vanhempien valinnan olla kurittamatta lapsiansa millään muotoa.

This post was edited by Pomppeli on Apr 10 2013 12:36pm
Member
Posts: 10,886
Joined: Dec 26 2007
Gold: 2.62
Apr 10 2013 02:38pm
Quote (soppamies @ 9 Apr 2013 23:11)
yks vaihto ehto ehkä ois et kouluihi palkattas järjestyksenvalvoja jolla on täydet voimankäyttö oikeudet + pippuri sumute + teleskooppi pamppu + etälamautin + käsiraudat käytössä ja joku oma pikku huone mihi häirikkö vietäs rauhottumaa. tollanekii idis tosin kaatuu määrä rahoihin koska hallituksen mielestä on tärkeempää työntää rahaa ongelma maihin kuin korjata oman maansa ongelmat. jos semmoset summat saatas ni kukkahattu tädit protestois koska lapsen pitää olla luova ja vapaa kasvatus on muotii.


repesin huolella tälle :lol:

telari jollaki ruokalanvalvojalla :D

e- samantien opettajille nyrkkiraudat ja kokeille .22 ? :D

This post was edited by Pavise on Apr 10 2013 02:41pm
Member
Posts: 4,783
Joined: Jul 6 2012
Gold: 68.99
Warn: 10%
Apr 10 2013 02:56pm
Quote (Affii @ Apr 10 2013 09:24pm)
en oo kyl aiva varma ooks paska trolli vai  :mellow:


et oo varma että onko se että ei halua lapsille tehtävän väkivaltaa trollaamista vai ei
kuulostat terveeltä yksilöltä :)

Quote (CeePee @ Apr 10 2013 09:25pm)
"Tutkimusten mukaan"

Pistäs sourcea.


tossa on alkuun, ilmota jos haluut lisää
Cohen, P. (October 1996). "How can generative theories of the effects of punishment be tested?". Pediatrics 98 (4 Pt 2): 834–836
Straus, M.A. (October 1996). "Spanking and the making of a violent society". Pediatrics 98 (4 Pt 2): 837–42. PMID 8885984.


Quote (Pomppeli @ Apr 10 2013 09:32pm)
Mitä sä oikeen höpiset? Ei Samu ole varmaan missään vaiheessa sanonut haluavansa hakata ja ja vetää turpaan lapsia?


en ymmärrä sitä hinkua hyväksyä lapsiin kohdistuvaa väkivaltaa

Quote (Pomppeli @ Apr 10 2013 09:32pm)
Toki näitä keinoja pitäisi käyttää harkiten ja harvoin, niin niillä on oikeasti tehoa.


tehoo varmasti jos tavotteena on tuhota lapsen perusturvan tunne
Member
Posts: 10,822
Joined: Apr 13 2009
Gold: 89.48
Warn: 10%
Apr 10 2013 02:58pm
Quote (Gastly @ Apr 10 2013 10:56pm)



tehoo varmasti jos tavotteena on tuhota lapsen perusturvan tunne


Onko omaa kokemusta?

Minulla on. Kyllä voin tässä vaiheessa sanoa, että kyllä on "tehnyt hyvää" kakarana se kun olen tukkapöllyä saanut sen jälkeen kun olen viskaissut kiven naapurin ikkunaan.

"tuhota lapsen perusturvan tunne" :rofl:

Mene nukkumaan.
Member
Posts: 47,508
Joined: Apr 10 2007
Gold: 24,297.85
Apr 10 2013 03:37pm
Quote (Pomppeli @ 10 Apr 2013 22:58)
Onko omaa kokemusta?

Minulla on. Kyllä voin tässä vaiheessa sanoa, että kyllä on "tehnyt hyvää" kakarana se kun olen tukkapöllyä saanut sen jälkeen kun olen viskaissut kiven naapurin ikkunaan.

"tuhota lapsen perusturvan tunne" :rofl:

Mene nukkumaan.


ja näin pomppelista tuli kendo yanar
Member
Posts: 10,822
Joined: Apr 13 2009
Gold: 89.48
Warn: 10%
Apr 10 2013 04:07pm
Quote (Rzi @ Apr 10 2013 11:37pm)
ja näin pomppelista tuli kendo yanar


Lopetin A-junnareihin kendon.
Member
Posts: 4,783
Joined: Jul 6 2012
Gold: 68.99
Warn: 10%
Apr 10 2013 04:41pm
Quote (Pomppeli @ Apr 10 2013 11:58pm)
Minulla on. Kyllä voin tässä vaiheessa sanoa, että kyllä on "tehnyt hyvää" kakarana se kun olen tukkapöllyä saanut sen jälkeen kun olen viskaissut kiven naapurin ikkunaan.


koska on aivan puhdas ja tutkimuksilla tuettu fakta että lasten kurittaminen ei tee hyvää on mun kyseenalaistettava toi, sehän vaikuttaa moraaliseen kehitykseenki tosi nihkeesti

mutta minkä takia lain ei tulis suojella lapsia väkivallalta? en ymmärrä
ootko kanssa sitä mieltä että lapsia saa raiskata?
saako lapsen tuikata tuleen jos niin huvittaa?
saako lapsilta varastaa?
jos vastaat noihin ei ni mun on vaa ihmeteltävä sitä että minkä takia lapsia sitte sais pahoinpidellä
Go Back To Suomi Topic List
Prev14567812Next
Add Reply New Topic New Poll