Quote (Napi @ Oct 19 2012 02:20pm)
millä tavalla mä oon se tekopyhä ?

mä en sentään esitä, että lehmien yms teurastaminen riipii mua sydämestä
sä se aloit kritisoimaan, sitä miten muut syö lihaa.
Sitä vaan, että mielestäs on oikein jos lihansyöjä pitää itseään parempana, kuin kasvissyöjä, muttei toisteppäin. Tekopyhyys nyt väärä sana joo, mutta aika solipsistinen maailmankuva sulla sitten jos näin on hommat, että mitenkäs hyväksyt mikäli lihansyöjä kokee itsensä paremmaksi.
On siinä myös systemaattinen pitkäjaksoinen kidutus mukana teurastuksen lisäksi. Mikässiinäjoo, riipasisko sua muuten koirien ja kissojen vastaavat setit?
Pitää kyl myöntää, että kokisin vähän häiritseväks jos taloyhtiön pekalla ois takapihalla talvisinkin kymmenittäin kissoja päästään jossain kiinni estäen liikkumisen ja tuntokarvat poisleikattuina ja pesueen kollikissat laitettais silppuriin, kenties vanhempiensa ruuaks. Ei siinä juurikaan eroa nykysen liha/maitotuotantoon. Kyllä mä ainakin koen syyllisyyttä, että on kissoja himassa ja koen sen itsekkäänä juttuna. Itsekkyyttä on niin äärettömän montaa muotoa, myös passiivista, ettei kenelläkään varmaan olis edes teoriassa puhtaan papereita muita syyllistäessä.
Kunhan yritin vähän mölistä