d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Suomi > Juu
Prev14567Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 29,218
Joined: Nov 15 2010
Gold: 7.69
Oct 19 2012 06:49am
Quote (Napi @ Oct 19 2012 02:20pm)
millä tavalla mä oon se tekopyhä ? :D mä en sentään esitä, että lehmien yms teurastaminen riipii mua sydämestä

sä se aloit kritisoimaan, sitä miten muut syö lihaa.


Sitä vaan, että mielestäs on oikein jos lihansyöjä pitää itseään parempana, kuin kasvissyöjä, muttei toisteppäin. Tekopyhyys nyt väärä sana joo, mutta aika solipsistinen maailmankuva sulla sitten jos näin on hommat, että mitenkäs hyväksyt mikäli lihansyöjä kokee itsensä paremmaksi.

On siinä myös systemaattinen pitkäjaksoinen kidutus mukana teurastuksen lisäksi. Mikässiinäjoo, riipasisko sua muuten koirien ja kissojen vastaavat setit?

Pitää kyl myöntää, että kokisin vähän häiritseväks jos taloyhtiön pekalla ois takapihalla talvisinkin kymmenittäin kissoja päästään jossain kiinni estäen liikkumisen ja tuntokarvat poisleikattuina ja pesueen kollikissat laitettais silppuriin, kenties vanhempiensa ruuaks. Ei siinä juurikaan eroa nykysen liha/maitotuotantoon. Kyllä mä ainakin koen syyllisyyttä, että on kissoja himassa ja koen sen itsekkäänä juttuna. Itsekkyyttä on niin äärettömän montaa muotoa, myös passiivista, ettei kenelläkään varmaan olis edes teoriassa puhtaan papereita muita syyllistäessä.

Kunhan yritin vähän mölistä
Member
Posts: 15,277
Joined: Mar 20 2005
Gold: 0.01
Warn: 10%
Oct 19 2012 06:59am
Eiks tos tuu hulluks, ku koettaa liikaa pelastaa maailmaa?
Member
Posts: 29,218
Joined: Nov 15 2010
Gold: 7.69
Oct 19 2012 07:04am
Quote (eppo @ Oct 19 2012 02:59pm)
Eiks tos tuu hulluks, ku koettaa liikaa pelastaa maailmaa?


Ehkä ja ehkä varsinkin, kun lojuu vain kotosalla. Maailmanpelastus tuntuu kyl liian vahvalta sanalta lihansyömättömyyteen. On siinä varmaan paljon itsekästä syyllisyydenpoistoa, joka tarjoaa mielihyvää. Kuka sitten tietää.
Member
Posts: 45,753
Joined: Sep 8 2004
Gold: 556.34
Oct 19 2012 07:08am
Quote (BebebBurns @ 19 Oct 2012 15:49)
Sitä vaan, että mielestäs on oikein jos lihansyöjä pitää itseään parempana, kuin kasvissyöjä, muttei toisteppäin. Tekopyhyys nyt väärä sana joo, mutta aika solipsistinen maailmankuva sulla sitten jos näin on hommat, että mitenkäs hyväksyt mikäli lihansyöjä kokee itsensä paremmaksi.

On siinä myös systemaattinen pitkäjaksoinen kidutus mukana teurastuksen lisäksi. Mikässiinäjoo, riipasisko sua muuten koirien ja kissojen vastaavat setit?

Pitää kyl myöntää, että kokisin vähän häiritseväks jos taloyhtiön pekalla ois takapihalla talvisinkin kymmenittäin kissoja päästään jossain kiinni estäen liikkumisen ja tuntokarvat poisleikattuina ja pesueen kollikissat laitettais silppuriin, kenties vanhempiensa ruuaks. Ei siinä juurikaan eroa nykysen liha/maitotuotantoon. Kyllä mä ainakin koen syyllisyyttä, että on kissoja himassa ja koen sen itsekkäänä juttuna. Itsekkyyttä on niin äärettömän montaa muotoa, myös passiivista, ettei kenelläkään varmaan olis edes teoriassa puhtaan papereita muita syyllistäessä.

Kunhan yritin vähän mölistä

missä kohtaa mä sanoin, että lihansyöjät ois parempia?
pointti on, että aina kasvissyöjät alkaa moralisoimaan ei-vegejä. ei mulle vegejä vastaan mitään ole.
Member
Posts: 45,753
Joined: Sep 8 2004
Gold: 556.34
Oct 19 2012 07:10am
ja mihin toi pitkäjaksoinen kidutus perustuu, pariin huonosti hoidettuun eläintilaan, josta aktivistit jaksaa pauhata.
mitä itte oon maatiloja nähny, siellä lehmät saa hyvin liikuntaa, tarpeeks ruokaa, suojaa yms. mitä eivät itte pystyis luonnossa antamaan itelleen.
Member
Posts: 15,277
Joined: Mar 20 2005
Gold: 0.01
Warn: 10%
Oct 19 2012 07:13am
Quote (Napi @ 19 Oct 2012 16:10)
ja mihin toi pitkäjaksoinen kidutus perustuu, pariin huonosti hoidettuun eläintilaan, josta aktivistit jaksaa pauhata.
mitä itte oon maatiloja nähny, siellä lehmät saa hyvin liikuntaa, tarpeeks ruokaa, suojaa yms. mitä eivät itte pystyis luonnossa antamaan itelleen.

Maitokarja ja lihakarja ei oo IHAN sama asia.

Oot vissii nähny maitokarjaa...

Member
Posts: 10,482
Joined: Sep 11 2008
Gold: 0.00
Oct 19 2012 07:16am
Survival of the fittest. Deal with it.

Vois paistaa pihvin oO JA EI , EI KASVISPIHVII




omnomnom, tiedän et sun tekee kans mieli 8)

ja jos se eläin kärsii ja ressaa ennen teurastusta se lihan laatu kärsii siitä. tulee ressi_lihaa jota kukaan ei halua ;C ihan hyvät oltavat niillä on useimmilla tiloilla :3



This post was edited by EasyCoolWin on Oct 19 2012 07:40am
Member
Posts: 10,053
Joined: Apr 5 2008
Gold: 620.96
Oct 19 2012 07:42am
Varmaan tästä muuttaessa alan kasvislinjalle ainakin itsekseni, en kyl meinaa muiden lihoista kieltäytyä. En kyllä jaksa kiinnostua eläinten kärsimyksestä kun eläinrakkaus kohdistuu lähinnä kissoihin.
Member
Posts: 31,130
Joined: Jul 18 2007
Gold: 4.97
Oct 19 2012 11:18am
Quote (BebebBurns @ 19 Oct 2012 14:49)
Sitä vaan, että mielestäs on oikein jos lihansyöjä pitää itseään parempana, kuin kasvissyöjä, muttei toisteppäin. Tekopyhyys nyt väärä sana joo, mutta aika solipsistinen maailmankuva sulla sitten jos näin on hommat, että mitenkäs hyväksyt mikäli lihansyöjä kokee itsensä paremmaksi.

On siinä myös systemaattinen pitkäjaksoinen kidutus mukana teurastuksen lisäksi. Mikässiinäjoo, riipasisko sua muuten koirien ja kissojen vastaavat setit?

Pitää kyl myöntää, että kokisin vähän häiritseväks jos taloyhtiön pekalla ois takapihalla talvisinkin kymmenittäin kissoja päästään jossain kiinni estäen liikkumisen ja tuntokarvat poisleikattuina ja pesueen kollikissat laitettais silppuriin, kenties vanhempiensa ruuaks. Ei siinä juurikaan eroa nykysen liha/maitotuotantoon. Kyllä mä ainakin koen syyllisyyttä, että on kissoja himassa ja koen sen itsekkäänä juttuna. Itsekkyyttä on niin äärettömän montaa muotoa, myös passiivista, ettei kenelläkään varmaan olis edes teoriassa puhtaan papereita muita syyllistäessä.

Kunhan yritin vähän mölistä


Toi lemmikkien vetäminen johonki ravinnoks kasvatettavaan karjaan on aika naurettava veto, seki että väität jotai systemaattista kidutusta perustuen mihin faktoihin?
Yleistät naurettavalla tasolla ja vedät jotai lemmikkikortteja esille, samalla ku halveksit lihansyöjiä ja lihansyönnin puolustajia.

Se on ihan sama mitä te maailmanparantajat syötte. Ja kun lihakarja kasvatetaan ruuaks ja on myös jalostettu siihen, ei ne pärjäis luonnossa mitenkään. Ruoka on ruokaa siinä missä rehutki.
Member
Posts: 47,508
Joined: Apr 10 2007
Gold: 24,297.85
Oct 19 2012 11:23am
Quote (hartwall @ 19 Oct 2012 16:42)
Varmaan tästä muuttaessa alan kasvislinjalle ainakin itsekseni, en kyl meinaa muiden lihoista kieltäytyä. En kyllä jaksa kiinnostua eläinten kärsimyksestä kun eläinrakkaus kohdistuu lähinnä kissoihin.


ei tuntemattomien ihmisten kärsimyksestäkään kukaan kehtaa itkeä oikeesti
Go Back To Suomi Topic List
Prev14567Next
Add Reply New Topic New Poll