d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Suomi > Uutiset Ja Ajankohtaiset Asiat -topic
Prev1415416417418419458Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 556.34
Jun 3 2015 03:21pm
ok. jos tänne pitää tosissaan jotain postata ni mun 'contribuutio' tähän aiheeseen menee jotakuinki näin
ei minkään aineen kieltäminen auta, se vaan pahentaa asioita, kieltolaki toimii hyvänä esimerkkinä
samoin sota huumeita vastaan, poltetaan käytännössä iso kasa rahaa ja heitetään vaan liekkeihin bensaa jatkuvalla syötöllä, ei huumeita saa pois maapallolta, vaikka minkä tekis.
tästä seuraa joko niiden salliminen, tai silmänsä ummistaminen ja kieltäminen, että eihän täällä mitään laittomia päihdeaineita ole, ja jos on niin leimataan se ihmisryhmä 'narkeiksi'

sitten voidaan miettiä, että mitä nämä 'narkkeina' pidetyt henkilöt tekevät, jos oletetaan että he esim. ryöstävät jonkun saadakseen ainetta johon ova koukussa
pitäisikö heille hommata kunnon apua ongelmiinsa, vai teljetä pieniin, joissain maissa ihmisoikeuksia rikkoviin ahtaisiin koppeihin, joissa törmää lähes ainoastaan kohtalotovereihinsa ?

jos valitisisi joka kohdassa ekan vaihtoehdon, ois asiat maailmassa ehkä paljon paremmin

/edit
tuskin tulen vastaanottamaan yhtään tosissaan kirjoitettua vastausta, mutta ainakin voin sanoa että minä perkele kerran vuodessa yritin suomisubin osalta..
minä yritin

This post was edited by Napi on Jun 3 2015 03:24pm
Member
Gold: 0.00
Jun 3 2015 03:39pm
Quote (Rzi @ 3 Jun 2015 21:07)
ja muut aineet laillisiks?

Viina pois ja kannabis lailliseks, siinä vaihees vois itekki harkita sätkän käärintää :thumbsup:

Mut jos niitä faktoja ja käppyrä / diagrammi / ympyrä hökötyksii kahottaisiin ni voisin väittää et ~5 kannabis sätkää / päivä on vaarattomampaa ku kolmevarti Koskenkorva pullo / päivä, jos näitä väkivalta- ja henkirikos asioita miettii, kuten aikasemmin mainittiin.

This post was edited by TR0LLFACE on Jun 3 2015 03:40pm
Member
Gold: 184.35
Jun 3 2015 11:17pm
Quote (Swash @ Jun 3 2015 10:09am)
Pitäiskö alkoholin nauttimisesta humaltumispisteeseen rangaista, tai kieltää koko myrkky kokonaan, kun kerta suuri(n?) osa väkivalta- ja henkirikoksista tehdään humalassa? Ei sil oo niin väliä jos et ite oo nakkikioskilla riehumassa, kuulut kuitenkin samaan joukkoon.

same
Member
Gold: 7.69
Jun 4 2015 01:09am
Quote (Napi @ Jun 3 2015 11:21pm)
ok. jos tänne pitää tosissaan jotain postata ni mun 'contribuutio' tähän aiheeseen menee jotakuinki näin
ei minkään aineen kieltäminen auta, se vaan pahentaa asioita, kieltolaki toimii hyvänä esimerkkinä
samoin sota huumeita vastaan, poltetaan käytännössä iso kasa rahaa ja heitetään vaan liekkeihin bensaa jatkuvalla syötöllä, ei huumeita saa pois maapallolta, vaikka minkä tekis.
tästä seuraa joko niiden salliminen, tai silmänsä ummistaminen ja kieltäminen, että eihän täällä mitään laittomia päihdeaineita ole, ja jos on niin leimataan se ihmisryhmä 'narkeiksi'

sitten voidaan miettiä, että mitä nämä 'narkkeina' pidetyt henkilöt tekevät, jos oletetaan että he esim. ryöstävät jonkun saadakseen ainetta johon ova koukussa
pitäisikö heille hommata kunnon apua ongelmiinsa, vai teljetä pieniin, joissain maissa ihmisoikeuksia rikkoviin ahtaisiin koppeihin, joissa törmää lähes ainoastaan kohtalotovereihinsa ?

jos valitisisi joka kohdassa ekan vaihtoehdon, ois asiat maailmassa ehkä paljon paremmin

/edit
tuskin tulen vastaanottamaan yhtään tosissaan kirjoitettua vastausta, mutta ainakin voin sanoa että minä perkele kerran vuodessa yritin suomisubin osalta..
minä yritin

Joo, aika vajavainen yhteiskunta jos ihmisillä ei ole oikeutta kehoonsa ja mieleen. Alkoholi, tupakka, sokeri kuitenkin sieltä paskimmasta päästä jo lapsesta asti koukussa sokeriin ja kroonista kofeiiniaddiktiota pidetään normina. Aineiden laillistuessa tulisi jakaa tietoa väärinkäytöstä, addiktiosta, sen riskeistä, vaikutuksista ja kohtuukäytöstä. Tutkimusta, terapiaa, ymmärrystä, apua. Kohtuukäyttöä ja kohtutta kohtuudella.
Se, että huumeita ja käyttäjiä demonisoidaan, vain pahentaa heidän tilannettaan. Portugalssa dekriminalisaatio on ainakin toiminut ja on vähentänyt huumeiden käyttöä ja kuolemia.

Kaikki muuttaa muutenkin tajuntaa ja jos pelkää omaa tajuntaa, niin tajunnan varjopuolella saattaa olla enemmänkin asioita, joista ei ole ihan tietoinen, eikä uskalla käsitellä.

http://mic.com/articles/110344/14-years-after-portugal-decriminalized-all-drugs-here-s-what-s-happening

This post was edited by BebebBurns on Jun 4 2015 01:12am
Member
Gold: 24,312.85
Jun 4 2015 08:56am
Itse nautin kunnon oluesta en siis mistään mauttomista maitokaupan litkuista. 1-2 pulloa joskus maistelen illassa. tämä paha eli alkoholi laittomaks
Member
Gold: 4,366.00
Jun 4 2015 01:18pm
Quote (TR0LLFACE @ 4 Jun 2015 00:39)
Viina pois ja kannabis lailliseks, siinä vaihees vois itekki harkita sätkän käärintää :thumbsup:

Mut jos niitä faktoja ja käppyrä / diagrammi / ympyrä hökötyksii kahottaisiin ni voisin väittää et ~5 kannabis sätkää / päivä on vaarattomampaa ku kolmevarti Koskenkorva pullo / päivä, jos näitä väkivalta- ja henkirikos asioita miettii, kuten aikasemmin mainittiin.

Tästä olen samaa mieltä kanssasi soppa :)

Quote (Rzi @ 4 Jun 2015 17:56)
Itse nautin kunnon oluesta en siis mistään mauttomista maitokaupan litkuista. 1-2 pulloa joskus maistelen illassa. tämä paha eli alkoholi laittomaks

Tässä olen todennut että aina se kallein ei ole paras, pikemminkin joku 3euron pullo saattaa maistua sukkamehulta :D siksi juon vain ja ainoastaan KARHUA

Mutta makuasia
Member
Gold: 556.34
Jun 4 2015 01:20pm
Member
Gold: 24,312.85
Jun 4 2015 01:51pm
Quote (Speedparts @ 4 Jun 2015 22:18)
Tästä olen samaa mieltä kanssasi soppa :)

Tässä olen todennut että aina se kallein ei ole paras, pikemminkin joku 3euron pullo saattaa maistua sukkamehulta :D siksi juon vain ja ainoastaan KARHUA

Mutta makuasia

et vaan tykkää oluesta ei siinä. siis muusta kun perus lagerista. 3 euron olut on vielä sieltä halvimmasta päästä
Member
Gold: 1.14
Jun 4 2015 03:12pm
Member
Gold: 4,366.00
Jun 4 2015 05:33pm
Quote (Rzi @ 4 Jun 2015 22:51)
et vaan tykkää oluesta ei siinä. siis muusta kun perus lagerista. 3 euron olut on vielä sieltä halvimmasta päästä

Juu näin se taitaa olla, enkä ole edes testannu mitään kallista muutako noita max 3 euron litkuja. ne ainaki maistu ihan paskalle mun suussa, itseasiassa en ees erota kunnolla mitää makuja koska oon polttanu tupakkia jo jtn 12+ vuotta, hajuaistia mulla ei ole juuri ollenkaan enkä kyllä sillä mitään teekkään

This post was edited by Speedparts on Jun 4 2015 05:55pm
Go Back To Suomi Topic List
Prev1415416417418419458Next
Add Reply New Topic New Poll