Quote (Napi @ Jun 3 2015 11:21pm)
ok. jos tänne pitää tosissaan jotain postata ni mun 'contribuutio' tähän aiheeseen menee jotakuinki näin
ei minkään aineen kieltäminen auta, se vaan pahentaa asioita, kieltolaki toimii hyvänä esimerkkinä
samoin sota huumeita vastaan, poltetaan käytännössä iso kasa rahaa ja heitetään vaan liekkeihin bensaa jatkuvalla syötöllä, ei huumeita saa pois maapallolta, vaikka minkä tekis.
tästä seuraa joko niiden salliminen, tai silmänsä ummistaminen ja kieltäminen, että eihän täällä mitään laittomia päihdeaineita ole, ja jos on niin leimataan se ihmisryhmä 'narkeiksi'
sitten voidaan miettiä, että mitä nämä 'narkkeina' pidetyt henkilöt tekevät, jos oletetaan että he esim. ryöstävät jonkun saadakseen ainetta johon ova koukussa
pitäisikö heille hommata kunnon apua ongelmiinsa, vai teljetä pieniin, joissain maissa ihmisoikeuksia rikkoviin ahtaisiin koppeihin, joissa törmää lähes ainoastaan kohtalotovereihinsa ?
jos valitisisi joka kohdassa ekan vaihtoehdon, ois asiat maailmassa ehkä paljon paremmin
/edit
tuskin tulen vastaanottamaan yhtään tosissaan kirjoitettua vastausta, mutta ainakin voin sanoa että minä perkele kerran vuodessa yritin suomisubin osalta..
minä yritin
Joo, aika vajavainen yhteiskunta jos ihmisillä ei ole oikeutta kehoonsa ja mieleen. Alkoholi, tupakka, sokeri kuitenkin sieltä paskimmasta päästä jo lapsesta asti koukussa sokeriin ja kroonista kofeiiniaddiktiota pidetään normina. Aineiden laillistuessa tulisi jakaa tietoa väärinkäytöstä, addiktiosta, sen riskeistä, vaikutuksista ja kohtuukäytöstä. Tutkimusta, terapiaa, ymmärrystä, apua. Kohtuukäyttöä ja kohtutta kohtuudella.
Se, että huumeita ja käyttäjiä demonisoidaan, vain pahentaa heidän tilannettaan. Portugalssa dekriminalisaatio on ainakin toiminut ja on vähentänyt huumeiden käyttöä ja kuolemia.
Kaikki muuttaa muutenkin tajuntaa ja jos pelkää omaa tajuntaa, niin tajunnan varjopuolella saattaa olla enemmänkin asioita, joista ei ole ihan tietoinen, eikä uskalla käsitellä.
http://mic.com/articles/110344/14-years-after-portugal-decriminalized-all-drugs-here-s-what-s-happeningThis post was edited by BebebBurns on Jun 4 2015 01:12am