d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Suomi > Uskonto > Uskoa Vai Ei?
Prev13456Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 17.02
May 7 2014 08:23am
Quote (do_NaUKI @ 7 May 2014 15:44)
kävin kirkossa. iha jees. (kiitos massiivisesta perinnöstä ex-papalle)

irtisanouduin töistä  :rofl:

Aiotko ostaa anneja koko rahalla?
Member
Gold: 5,739.04
May 7 2014 08:40am
Quote (Rocko @ May 7 2014 04:23pm)
Aiotko ostaa anneja koko rahalla?

EN. nyt pidän kesälomat pois mitä kertyny ja sit ehkä juhannus soumessa, sit matkalle hollantiin käymään ja sieltä ranskaan/espanjaan/portukalkkiin/johonki muualle, jos löytyy mukava asunto ni vuokraan sen ens talveks ja oon siellä.
fitun pakkaset talvella.
Member
Gold: 5,739.04
May 7 2014 08:40am
eli kannattaa uskoa, kyl kirkko auttaa!
Member
Gold: 0.01
Warn: 10%
May 7 2014 08:48am
Quote (do_NaUKI @ 7 May 2014 17:40)
eli kannattaa uskoa, kyl kirkko auttaa!

eli kirkkoko sen testamentin kirjotti ja tappo sen jälkeen kohteen?
vai miten se kirkko autto?
Member
Gold: 0.00
May 8 2014 12:25pm
Heij! Terveisiä maapallolta, pohjois-eurooppa, suomi

Onko jumala olemassa? Naurettavan helppo kysymys. Voinko tehdä oman olemassaoloni mahdolliseksi? En ainakaan tietoisesti. Tästä voin päätellä että olemassaoloni on jonkin suuremman "voiman" vastuulla. Tietoinen minäni ei ole ainakaan vastuussa elämäni toteutumisesta sellaisenaan kun sen kykenen ottamaan vastaan ja voin hyvällä omatunnolla todeta etten ole itse jumala. Vai olenko?. Minä uskon että totuus on olemassa ja huolimatta siitä mitä luulen uskovani; ei vaikuta tähän "totuuteen" millään tapaa. En siis voi vaikuttaa oikein edes siihen kuka luulen olevani. Jos kaikki olemassaoleva on osa jotain suurempaa voimaa niin onko minussa itsessäni, niin kuin sen ymmärrän, mitään minua. Kaikki olisi jumalaa nimeltä "evoluutio?". Se että osaan(ko) kirjoittaa ja kommunikoida toisten evoluution tuotosten kanssa on pelkkää evoluution monologia.( Yksinpuhelua ilman yleisöä?). jumala=evoluutio -> evoluutio=jumala. Olen siis osa jumalaa ja niin olet sinäkin. Maailma on juuri sellainen kuin jumala sen "haluaa" olevan kaikkine sotkuineen, taisteluineen, kärsimyksineen, asioineen jne. jne. (en jaksa luetella kaikkia tuntemiani asioita.)

Kristillis-kapitalistinen maailma antaa minulle viitekehyksen omalle henkilökohtaiselle elämiskokemukselleni. Sen avulla voin yrittää kuulua tähän maailmaan ainakin jollain tapaa. Oma psyykkeeni tuntuu ainakin enemmän pitävän ihmiskeskeisestä rauhasta ja turvallisuudentunteesta kaaoksen sijaan. Voin yrittää rakentaa elämääni siten, että se perustuu jollekin asialle. Ja lopulta vaikka olisinkin ollut aivan hukassa ja vääräuskoinen, en usko että sillä on jumalan kannalta juurikaan mitään merkitystä. (paitsi jos joudun seuraavaan helvettiin).

Kiitos. Nyt jumala haluaa, että arvostelet oikeinkirjoitustaitoani. ;)

Member
Gold: 16,453.00
May 8 2014 10:20pm
Quote (Abeth @ May 8 2014 06:25pm)

Onko jumala olemassa? Naurettavan helppo kysymys. Voinko tehdä oman olemassaoloni mahdolliseksi? En ainakaan tietoisesti. Tästä voin päätellä että olemassaoloni on jonkin suuremman "voiman" vastuulla. Tietoinen minäni ei ole ainakaan vastuussa elämäni toteutumisesta sellaisenaan kun sen kykenen ottamaan vastaan ja voin hyvällä omatunnolla todeta etten ole itse jumala. Vai olenko?. Minä uskon että totuus on olemassa ja huolimatta siitä mitä luulen uskovani; ei vaikuta tähän "totuuteen" millään tapaa. En siis voi vaikuttaa oikein edes siihen kuka luulen olevani. Jos kaikki olemassaoleva on osa jotain suurempaa voimaa niin onko minussa itsessäni, niin kuin sen ymmärrän, mitään minua. Kaikki olisi jumalaa nimeltä "evoluutio?". Se että osaan(ko) kirjoittaa ja kommunikoida toisten evoluution tuotosten kanssa on pelkkää evoluution monologia.( Yksinpuhelua ilman yleisöä?). jumala=evoluutio -> evoluutio=jumala. Olen siis osa jumalaa ja niin olet sinäkin. Maailma on juuri sellainen kuin jumala sen "haluaa" olevan kaikkine sotkuineen, taisteluineen, kärsimyksineen, asioineen jne. jne. (en jaksa luetella kaikkia tuntemiani asioita.)

Kristillis-kapitalistinen maailma antaa minulle viitekehyksen omalle henkilökohtaiselle elämiskokemukselleni. Sen avulla voin yrittää kuulua tähän maailmaan ainakin jollain tapaa. Oma psyykkeeni tuntuu ainakin enemmän pitävän ihmiskeskeisestä rauhasta ja turvallisuudentunteesta kaaoksen sijaan. Voin yrittää rakentaa elämääni siten, että se perustuu jollekin asialle. Ja lopulta vaikka olisinkin ollut aivan hukassa ja vääräuskoinen, en usko että sillä on jumalan kannalta juurikaan mitään merkitystä. (paitsi jos joudun seuraavaan helvettiin).

Kiitos. Nyt jumala haluaa, että arvostelet oikeinkirjoitustaitoani.  ;)

Pakko olla trollaus. Eihän tossa ole mitään järkeä. "Maailma on juuri sellainen kuin jumala sen "haluaa" olevan kaikkine sotkuineen, taisteluineen, kärsimyksineen, asioineen jne. jne. " :bonk:

This post was edited by TheJoona on May 8 2014 10:23pm
Member
May 8 2014 11:23pm
:rofl:
Pakkohan se on.
Melko hirvee tyyppihän tämä "jumala" on jos se nautiskelee meidän tuhosta, kuolemasta ja kärsimyksestä. Siltä ei voi pyytää mitään. Pakko rukoilla ja rukoilla ja silloinkin 0,000001 promillea toteutuu. Pikkulapsia raiskataan ja tapetaan ja se on jumalan tahto. Melkonen diktaattori. Vetää vertoja idi aminille ja kumppaneille. Eiku vittu, sehän ne loi ka ne oli sen tahto.

Member
Gold: 0.00
May 9 2014 07:50am
Quote (TheJoona @ 9 May 2014 05:20)
Pakko olla trollaus. Eihän tossa ole mitään järkeä. "Maailma on juuri sellainen kuin jumala sen "haluaa" olevan kaikkine sotkuineen, taisteluineen, kärsimyksineen, asioineen jne. jne. "  :bonk:

Quote (A2K @ 9 May 2014 06:23)
Pakkohan se on.
Melko hirvee tyyppihän tämä "jumala" on jos se nautiskelee meidän tuhosta, kuolemasta ja kärsimyksestä. Siltä ei voi pyytää mitään. Pakko rukoilla ja rukoilla ja silloinkin 0,000001 promillea toteutuu. Pikkulapsia raiskataan ja tapetaan ja se on jumalan tahto. Melkonen diktaattori. Vetää vertoja idi aminille ja kumppaneille. Eiku vittu, sehän ne loi ka ne oli sen tahto.

En mielestäni uistellut. Oma kokemukseni vain on etten koskaan tiedä mitä mukavaa nurkan takana odottaa. Ei varmaan tarvitse mitenkään todistella, että ihmisiä on kohdeltu aika kovin ottein tällä pallolla. Itseasiassa lähes kaikki elämänmuodot kohtelevat lajitovereitaan aika-ajoin melko tylysti. Esim. jonkin lajin (en muista minkä) hämähäkki-naaras syö urhonsa elävältä parittelun jälkeen.

Vaikka itse kuulunkin kädellisten heimoon. Tuntuu että sielunelämäni kuuluu nilviäisiin. Taidankin tästä lähteä getsemaneen rukoilemaan...

Minä: -"Pyhä jumala, pelasta minut tämän maailman kauheuksilta."
Jumala:- "Lol, mä laitan sut ristille. Deal with it."
Minä: -"Ai.. no anna mulle sitten voimia kestää kaikki tämä tarpeellinen kärsimys."
Jumala:- " :wallbash: "

Tehkää hyvin ja voimia haasteisiin.
Member
May 9 2014 08:08am
:rofl: tipuin tolle lopulle. ihan hauska :lol:
Member
Gold: 68.99
May 10 2014 06:32pm
Quote (Abeth @ May 8 2014 09:25pm)

Kiitos. Nyt jumala haluaa, että arvostelet oikeinkirjoitustaitoani.  ;)

miksei sosialistis-kristillinen?
älä sekota evoluutiota Jumalaan, koska eiks Jumala vastaa yleensä kysymykseen "miksi" eikä "miten"? :P
Go Back To Suomi Topic List
Prev13456Next
Add Reply New Topic New Poll