d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Suomi > Juu
Prev134567Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 17,421
Joined: Jan 2 2007
Gold: 0.00
Oct 18 2012 02:20pm
söin kans haulivelliä tänään... ja pierut on sen mukaasia...
Member
Posts: 4,783
Joined: Jul 6 2012
Gold: 68.99
Warn: 10%
Oct 18 2012 02:24pm
Quote (Napi @ Oct 18 2012 09:18pm)
miks pitää antaa eläimille ihmisten ruokaa ?


otetaa maapläntti x
sillä voidaa joko tuottaa aiva vitusti safkaa, taikka aiva vitu vähä safkaa
kumpi näistä vaihtoehdoista on tuottavampi?

kyllähän se nyt on aivan itsestääselvää et vaik possun ruokkimisee kuluu aivan helvetisti energiaa

Quote (Napi @ Oct 18 2012 09:26pm)
tätä mieltä.
vege joka ulisee lihansyönnin paheista ei ole yhtään vähempi paha kuin joku uskovaishihhuli, joka tuputtaa uskontoaan


Quote (BebebBurns @ Oct 18 2012 10:50pm)
vertaus on aika absurdia, koska uskonto on abstraktia, eläinten kärsimys taas ei.


otetaanko viel huomioo taloudelliset ja ekologiset seikat, ne on meikän mielestä aika konkreettisia juttuja kanssa
Member
Posts: 32,840
Joined: Jan 23 2009
Gold: 2,364.01
Oct 18 2012 03:04pm
liha on hyvää
Member
Posts: 10,000
Joined: May 24 2010
Gold: 6.67
Warn: 30%
Oct 18 2012 03:21pm
MEIDÄN NORMAALIEN RUOKA PASKANTAA VEGEJEN RUOKIEN PÄÄLLE :)
Member
Posts: 10,682
Joined: Sep 2 2009
Gold: 1,444.44
Oct 18 2012 03:39pm
Sekaruokailusta saa helpommi protskut, hillarit ja vitamiinit.. vissiin energiansaantiki on nopeampaa.

+ mitn soija gynoja tuu haluu ;p

Member
Posts: 11,336
Joined: Oct 1 2005
Gold: 48.15
Oct 18 2012 04:16pm
vegaanit vs lihaanit -keskustelut on kyllä niin vitun nähty mutta menkööt.
Ite en lihan syöntiä sinänsä niin pahana näe, riista ja kalastettu kala ei oo kovinkaan ongelmallisia miltään kantilta. Ainoo vaan että se kestävä taso tämmösen harrastamiseen tekee käytännössä sen että se on ihan marginaalinen ruokavaliossa.
Nykysenlainen lihansyönti nyt ei vaan ole kestävää oikeen miltään kantilta tarkasteltuna.
Jos tää premissi hyväksytään niin eikö vaihtoehdot lihansyöjälle ole että:

A: Ei kinosta ekokatastrofi ja ihmiselämän edellytysten huomattava heikkeneminen maapallolla
B: Epätasa-arvoinen maailma on ihan jees, jotkut syö sen lihan, muut ei niin saadaan kestävä taso?
C: Tuotetaan huomattavasti vähemmän lihaa ja/tai syödään riistaa siten että kannat säilyy -> eletään käytännössä kasvisruualla
D: Tiede pelastaa. Meillä on varaa ottaa riski että tiede ei pelastakaan tai ratkaisu löytyy vasta kun elämän edellytykset on heikentyneet, sukupuuttoaalto on pyyhkinyt ja/tai valtavaa inhimillistä kärsimystä on tapahtunut.

Saattaa lipsahtaa olkinuken puolelle, kertokaa toki jos näätte muita vaihtoehtoja tai jos tuo lähtöoletus nykysentasosen lihan syönnin kestämättömyydestä on teistä jotenkin ongelmallinen.
Jos nää on ne vaihtoehdot niin voidaan lyödä vaikka polli näistä.

This post was edited by Matroskin on Oct 18 2012 04:18pm
Member
Posts: 29,218
Joined: Nov 15 2010
Gold: 7.69
Oct 19 2012 05:50am
Quote (Gastly @ Oct 18 2012 10:24pm)
otetaanko viel huomioo taloudelliset ja ekologiset seikat, ne on meikän mielestä aika konkreettisia juttuja kanssa


Niinp, tuli kiiruhdettuu. Maapallon kannalta myös aika kusiset paikat, koska länsimaalainen ruokakulttuuri leviää esim. intiassa lihansyönti alkaa yleistyä.

Quote (Napi @ Oct 18 2012 07:53pm)
ärsyttää sikana et vegetaristit luulee olevansa parempia ku sekaruokaset vaa sen takia et syövät kasvissafkaa


Eiköhän tästäkin topikista huomaa, että valtaosa paremmuuskompleksista menee pikemminkin toisinpäin. Ärsyttääkö sua lihansyöjät, jotka kokee olevansa kasvissyöjiä parempia?
Member
Posts: 45,753
Joined: Sep 8 2004
Gold: 556.34
Oct 19 2012 05:58am
Quote (BebebBurns @ 19 Oct 2012 14:50)
Niinp, tuli kiiruhdettuu. Maapallon kannalta myös aika kusiset paikat, koska länsimaalainen ruokakulttuuri leviää esim. intiassa lihansyönti alkaa yleistyä.



Eiköhän tästäkin topikista huomaa, että valtaosa paremmuuskompleksista menee pikemminkin toisinpäin. Ärsyttääkö sua lihansyöjät, jotka kokee olevansa kasvissyöjiä parempia?

ei. en tiiä ketään, joka ei söisi kasviksia. kyllä mullakin puolet ateriasta on kasvista.
eikä mielestäni ykskään sekaruokanen oo tässä threadissa milään tavalla osottanut pitävänsä itseään parempana, koska syö lihaa
Member
Posts: 29,218
Joined: Nov 15 2010
Gold: 7.69
Oct 19 2012 06:06am
Quote (Napi @ Oct 19 2012 01:58pm)
ei. en tiiä ketään, joka ei söisi kasviksia. kyllä mullakin puolet ateriasta on kasvista.
eikä mielestäni ykskään sekaruokanen oo tässä threadissa milään tavalla osottanut pitävänsä itseään parempana, koska syö lihaa


Eli myönnät olevas tekopyhä. Kasvissyönti tavallaan vähän huono sana tosiaan, esim. kaveri on vegaani, muttei syö kasviksia. Taisseolla kuf vaan.


Member
Posts: 45,753
Joined: Sep 8 2004
Gold: 556.34
Oct 19 2012 06:20am
Quote (BebebBurns @ 19 Oct 2012 15:06)
Eli myönnät olevas tekopyhä. Kasvissyönti tavallaan vähän huono sana tosiaan, esim. kaveri on vegaani, muttei syö kasviksia. Taisseolla kuf vaan.

millä tavalla mä oon se tekopyhä ? :D mä en sentään esitä, että lehmien yms teurastaminen riipii mua sydämestä

sä se aloit kritisoimaan, sitä miten muut syö lihaa.
Go Back To Suomi Topic List
Prev134567Next
Add Reply New Topic New Poll