d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Suomi > Behelle Ja Muille Epäilijöille
Prev134567Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 10,822
Joined: Apr 13 2009
Gold: 89.48
Warn: 10%
Jun 24 2012 04:21pm
vittu mikä jonnethread
Member
Posts: 50,123
Joined: Dec 23 2007
Gold: 1,964.66
Jun 24 2012 04:34pm
Quote (Lakana @ 25 Jun 2012 01:01)
Siis mähän en nyt sanonu että se on hirveetä jos vartija käyttää voimakeinoja, vaan sitä että suurin osa näistä ns. vartijoista on semmosta porukkaa, josta ei yksinkertasesti oo sellasiin hommiin, piste!


tän perustat siihen et oot törmänny steissin turpatiimin porukkaan tai oot nähny youtubessa pari videota?

montakos "sopimatonta henkilöä" oot nähny ISS/Securitas/G4S riveissä, ilman youtubea?
Member
Posts: 4,827
Joined: Jul 28 2008
Gold: 3,005.00
Jun 24 2012 04:36pm
Quote (Artus @ Jun 25 2012 12:34am)
tän perustat siihen et oot törmänny steissin turpatiimin porukkaan tai oot nähny youtubessa pari videota?

montakos "sopimatonta henkilöä" oot nähny ISS/Securitas/G4S riveissä, ilman youtubea?


joka päivähän noita jätkiä näkee joista oikeen paistaa semmonen tissiposken leima ja veikkaisin että säkin oot aika sopimaton tohon hommaan, ei vuodessa d2:sta pelaava matematiikkaa harrastava henkilö muutu mikskään ammattitaitoseks vartijaks
Member
Posts: 50,123
Joined: Dec 23 2007
Gold: 1,964.66
Jun 24 2012 04:45pm
Quote (Lakana @ 25 Jun 2012 01:36)
joka päivähän noita jätkiä näkee joista oikeen paistaa semmonen tissiposken leima ja veikkaisin että säkin oot aika sopimaton tohon hommaan, ei vuodessa d2:sta pelaava matematiikkaa harrastava henkilö muutu mikskään ammattitaitoseks vartijaks


8DDD

okei, jos niin sanot kun ihmisanalyysin ammattilainen nähtävästi olet

suosittelisin kyl tekee sen analyysin sillä perusteella kun näät jonkun 'tissiposken' oikeessa voimankäyttötilanteessa, etkä löysäilemäs kadulla.
siinä se oikea ammattitaito näkyy, jos et oo vielä sitä ymmärtäny.

ps. täl alalla on aika monta 'yliopistopojua' jotka tekee duunia opiskelun ohella, eikä ole mitään eroa 'elämään nähneisiin amista käyneisiin ammattilaisiin'
jokainen säkittää alussa mut muutamasta kerrasta oppii tai lähtee duunista helvettiin. näin se vaan kulkee. vuos ei oo pitkä aika alalla, mut ihan tarpeeks pitkä

€: ootko ikinä miettiny sitä et lihas ei välttämättä tuo luonnetta tai auktoriteettia? enkä sano tätä siks et olisin naru, sanon vaan ihan mitä oon nähny.

This post was edited by Artus on Jun 24 2012 04:46pm
Member
Posts: 4,827
Joined: Jul 28 2008
Gold: 3,005.00
Jun 24 2012 04:54pm
Quote (Artus @ Jun 25 2012 12:45am)
8DDD

okei, jos niin sanot kun ihmisanalyysin ammattilainen nähtävästi olet

suosittelisin kyl tekee sen analyysin sillä perusteella kun näät jonkun 'tissiposken' oikeessa voimankäyttötilanteessa, etkä löysäilemäs kadulla.
siinä se oikea ammattitaito näkyy, jos et oo vielä sitä ymmärtäny.

ps. täl alalla on aika monta 'yliopistopojua' jotka tekee duunia opiskelun ohella, eikä ole mitään eroa 'elämään nähneisiin amista käyneisiin ammattilaisiin'
jokainen säkittää alussa mut muutamasta kerrasta oppii tai lähtee duunista helvettiin. näin se vaan kulkee. vuos ei oo pitkä aika alalla, mut ihan tarpeeks pitkä

€: ootko ikinä miettiny sitä et lihas ei välttämättä tuo luonnetta tai auktoriteettia? enkä sano tätä siks et olisin naru, sanon vaan ihan mitä oon nähny.


Mä en kyllä nyt jaksa alkaa väitteleen sun kanssas sun ammattitaidosta. Lihakset ei oo auktoriteetti, mutta kyllä niistä varmasti hyötyä on jos ei nimenomaan oo mitään paini yms. pohjaa.
Sovitaan, että oot alan asiantuntija ja hemmetin vaarallinen lukottaja! Meen nyt koisiin

This post was edited by Lakana on Jun 24 2012 04:57pm
Member
Posts: 50,123
Joined: Dec 23 2007
Gold: 1,964.66
Jun 24 2012 05:00pm
Quote (Lakana @ 25 Jun 2012 01:54)
Mä en kyllä nyt jaksa alkaa väitteleen sun kanssas sun ammattitaidosta. Lihakset ei oo auktoriteetti, mutta kyllä niistä varmasti hyötyä on jos ei nimenomaan oo mitään paini yms. pohjaa.
Sovitaan sun mieliks, että oot alan asiantuntija ja hemmetin vaarallinen lukottaja!


aika hyvä kuva sulla vartijan työstä jos luulet et se on jotain mattopainia. kukaan ei lähde hakee mattopainia, siinä vaiheessa on menny jo jotain pahasti pieleen jos joudut painii kohdehenkilön kanssa yksin maassa.

en nyt ala kelaa tätä kovinkaan paljoa auki mut tilanteisiin ei tartte mennä läheskään aina yksin ja jos tarttee, nii oma vika jos on kaikki seuraavat ominaisuudet:
- liukku
- ei uskalla käyttää voimankäyttövälineitä
- ei tajua koska voimankäyttötilanteesta tulee hätävarjelutilanne (=laajemmat oikeudet, ei tarvii perustella)
- ei painikokemuksia
- ei osaa pitää turvaväliä
- ei mitään korvien välissä ylipäätänsä

noitten kaikkien summa onkin se laiha vartija joka on saanu turpaansa eli suomeks ammattitaidoton. se on muutama prosentti, ei suurin osa - ja näitä ei näy parin kuukauden alottamisen jälkeen enää firmassa.

vasta-argumentteja?
Member
Posts: 107,605
Joined: Feb 21 2012
Gold: 5,739.04
Jun 24 2012 06:09pm
Quote (Lakana @ Jun 24 2012 10:23pm)
No ei paljoa, mutta viittaankin siihen, että suurin osa näistä vartijakortin hommaajista ei omaa mitään kamppailu/punttitaustaa ja luulevat, että nyt ollaan vitun kovaa äijää kun on päästy vartijaksi. Totuus on se, että 2vkon kurssi ei anna mitään valmiuksia, joilla puolustaudutaan jos joku 15 vuotta vanhempi henkilö käy hankalaks. (Lähteenä olkoot vaikka se video youtubessa siitä vartijasta joka vääntää 13-vuotiaan jonnen kanssa 5min eikä saa mitään aikaseks)
linkki: http://www.youtube.com/watch?v=su67GagqZ8I


vartijan homman edellytyksenä ei oo voiman määrä.

noin 99% vartijoista menee maahan 0.4 sekunnissa kenenkä tahansa randomin toimesta jos joku niin haluaa, ilman voimaa, ilman itsepuolustustaitoja, ilman mitään tuommosta.
Member
Posts: 15,863
Joined: Sep 11 2008
Gold: 128.45
Warn: 80%
Jun 24 2012 09:09pm
älkää pojat sekoittako järjestyksen valvojaa ja vartijaa :)
Member
Posts: 10,000
Joined: May 24 2010
Gold: 6.67
Warn: 30%
Jun 26 2012 05:23am
JAA TÄÄ NY O KUMMINKI KOLAHTANU SU ITSETUNTOOS SIT NII PAHASTI ET TARTTEIS OIKEIN ALKAA TODISTELEE JOTAI....

/FACEPALM'D
Member
Posts: 10,130
Joined: Nov 20 2007
Gold: 621.62
Jun 26 2012 05:48am
Voisin tulla selloon tarjoomaan es :> Mill oot töis siel
Go Back To Suomi Topic List
Prev134567Next
Add Reply New Topic New Poll